افزونه جلالی را نصب کنید. 4 ذو القعدة 1445 Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6294 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
28 آوریل 2024 - 8:26

سهم کهگیلویه‌وبویراحمد از آموزش عالی به اندازه استحقاق آن نیست/ استاندار خواستار راه‌اندازی دانشگاه صنعتی در استان شد استاندار کهگیلویه‌بویراحمد در نشست با وزیر علوم با بیان اینکه سهم این استان از آموزش عالی به اندازه استحقاق آن نیست، خواستار راه‌اندازی دانشگاه صنعتی در استان و ارتقا وضعیت دانشکده نفت و گاز گچساران شد. سیدعلی […]

پ
پ

سهم کهگیلویه‌وبویراحمد از آموزش عالی به اندازه استحقاق آن نیست/ استاندار خواستار راه‌اندازی دانشگاه صنعتی در استان شد

استاندار کهگیلویه‌بویراحمد در نشست با وزیر علوم با بیان اینکه سهم این استان از آموزش عالی به اندازه استحقاق آن نیست، خواستار راه‌اندازی دانشگاه صنعتی در استان و ارتقا وضعیت دانشکده نفت و گاز گچساران شد.
سیدعلی احمد‌زاده ضمن گرامیداشت یاد استاد شهید مطهری و تبریک این ایام به معلمان و اساتید بزرگوار، حضور دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم، برای بررسی وضعیت آموزش عالی در استان را خیرمقدم گفت و تصریح کرد: دانشگاه یاسوج از لحاظ علمی و امکانات پیشرفت خوبی داشته، اما با توجه به ظرفیت‌های طبیعی استان، راه‌اندازی دانشگاه صنعتی، یک ضرورت مهم برای استان است.
وی با اشاره به ظرفیت ذخیره آب سدهای کوثر( ۵۸۰ میلیون مترمکعب)، مارون( یک میلیاردو ۴۵۰ میلیون)، چم‌شیر( ۲ میلیاردو ۳۰۰ میلیون)، تنگ سرخ( ۱۲۹ میلیون)، بر ظرفیت روخانه‌های بشار، خرسان و زهره تاکید کرد و افزود: این ظرفیت‌های بزرگ آبی، پشتوانه علمی آب را می‌طلبد.
احمدزاده، تاسیس رشته‌های مرتبط با سد‌ سازی، نگهداری سدها و آب را لازمه پیشرفت استان دانست و بیان کرد: در حوزه استخراج نفت، در گچساران در حال حاضر از ۴۸۳ هزار بشکه، به ۵۵۵ هزار بشکه در روز رسیده‌ایم.
استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در شهرستان بهمئی بخشی دیگر از ظرفیت‌های استان بود که استاندار به آن اشاره کرد و افزود: ۷ حلقه چاه در یاسوج نیز بزودی فعال خواهند شد.
احمدزاده در ادامه به تشریح وضعیت پتروشیمی استان پرداخت و یادآور شد: پتروشیمی گچساران در حال حاضر خوراک چهار پتروشیمی کشور را تامین ‌می‌کند.
وی، پیشرفت پلیمر دهدشت را بالای ۴۰ درصد ذکر کرد و اظهار داشت: مینی پالایشگاه چرام نیز بزودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

استاندار با تاکید به وجود حوزه‌های عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در استان و داشتن ۱۰ درصد منابع آبی کشور گفت: با در نظر گرفتن این حجم منابع، نداشتن پشتوانه علمی متناسب با این ظرفیت‌ها، زیبنده این استان است.
وی با بیان اینکه تلاش ما در دولت، بالا بردن توانمندی علمی فرزندان این استان است، خواستار همراهی وزیر نیرو ، برای راه‌اندازی دانشگاه صنعتی در یکی از شهرستانهای استان شد.

استاندار سهم و استحقاق فرزندان این دیار را بیشتر از کارگری دانست و خطاب به وزیر علوم گفت: از شما به عنوان یک استاد دارای ویژ‌ه‌های منحصر به فرد می‌خواهیم برای رسیدن به این مطالبه بزرگ، به عنوان یک دستاورد مهم ما را یاری کنید تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌‌های سرآمد نفت و گازی که استان وجود دارد، فرزندان ما در فضای علمی نیز سرآمد باشند و فعالیت آنها صرفا به کارگری محدود نشود.
وی تاکید کرد: برای اینکه جوانان ما بتوانند اداره این صنایع بزرگ را به عهده بگیرند، نیاز به ایجاد و توسعه ظرفیت‌ دانشگاهی در استان هستیم.

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...