افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6324 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ در یاسوج برگزار می شود
05 می 2024 - 21:38
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌زمین (کوچ) در پارک ولایت شهر یاسوج برگزار می شود.
پ
پ

سعید طالبی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره ملی از ۲۸ اردیبهشت‌ماه جاری تا یکم خردادماه آتی امسال در پارک ولایت یاسوج برپا خواهد شد.

وی عنوان کرد: جشنواره ملی کوچ فرهنگ اقوام، عشایر ایران را با نماد کوچ معرفی می‌کند و در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.

طالبی پور بیان کرد: برای شرکت در این جشنواره از تمام اقوام عشایر ایران‌زمین دعوت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه گردشگری عشایری تاکید کرد کرد:یکی از راهکارهای مهم برای معرفی ظرفیت های استان برگزاری جشنواره‌ و همایش‌ها در سطح ملی است.

طالبی پور تصریح کرد:در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ،بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برگزاری اجلاسیه شهدای عشایر در هشتمین جشنواره کوچ خبرداد و افزود: با همکاری سپاه فتح استان و به‌منظور استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان، اجلاسیه شهدای عشایر همزمان با این جشنواره همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

طالبی پور ابراز کرد: معرفی آداب‌و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها از مهمترین اهداف جشنواره ملی عشایر در استان است.

۱۲ درصد از جمعیت ۷۲۶هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد متشکل از ۱۲ هزار خانوار و با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.

جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد با یک‌ میلیون رأس دام سبک و سنگین ۳۵ درصد صنایع ‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کنند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...