افزونه جلالی را نصب کنید. 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6293 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
امام جمعه شهر سوق  ایران انقلابی به پشتوانه رهبری مدبرش وبا استقامت بی نظیر مردمش راه خود را خواهد رفت وفشار حداکثری آمریکا را با مقاومت حداکثری وتهاجم مدبرانه پاسخ می دهد
12 می 2023 - 18:59
ایران به پشتوانه رهبری مدبرش و با استقامت بی‌نظیر مردمش، «فشار حداکثری» آمریکا بعد از خروج از برجام را با «مقاومت حداکثری» و تا حدی «تهاجم مدبرانه» پاسخ داد.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ شهر سوق به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی کیانی اصل در مسجد جامعه صاحب الزمان(عج) این شهر وبا حضور اقشار مختلف مردم اقامه نمود خطیب جمعه شهر سوق در خطبه دوم به سالگرد خروج آمریکا از مسئله برجام اشاره وگفتند اکنون و در سالگرد خروج آمریکا از برجام توجه به نکات زیر شایسته است.

خروج آمریکا از برجام، تصمیم شخصی و فردی دونالد ترامپ نبود. بخش عمده حاکمیت سیاسی ایالات متحده، مخالف برجام بود.

خروج آمریکا از برجام فشار سنگین اقتصادی بر ایران وارد کرد و موجب افزایش مشکلات معیشتی برای مردم ایران شد.

ایران به پشتوانه رهبری مدبرش و با استقامت بی‌نظیر مردمش، «فشار حداکثری» آمریکا بعد از خروج از برجام را با «مقاومت حداکثری» و تا حدی «تهاجم مدبرانه» پاسخ داد.

خروج آمریکا از برجام نتوانست مانع پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران شود. در عین حال، موقعیت نظامی – دفاعی و منطقه‌ای ایران نیز تقویت شد.

خروج آمریکا از برجام، درهای تعامل ایران با غرب را به نفع گسترش مناسبات ایران با روسیه و چین، بست.گره کور در مذاکرات برجامی در واشنگتن زده شده است و تا زمانی که ایالات متحده نخواهد منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران را در تحولات منطقه غرب آسیا مد نظر قرار دهد، چشم‌اندازی برای بازگشت آمریکا به برجام وجود نخواهد داشت.

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نشانه اثبات اقتدار مقاومت است.

مهدی کیانی اصل به بازگشت کشور سوریه به اتحادیه عرب اشاره وبیان داشتند:بازگشت مجدد کرسی سوریه در اتحادیه عرب به دولت قانونی دمشق ثمره ۱۲ سال مقاومت و حاصل جمع پیروزی در میدان بود که دست دیپلماسی را بر سر میز مذاکره پر کرد. این اتفاق مهم البته نتیجه دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم برای حل اختلافات با حکومت سعودی و سایر هم‌پیمانان منطقه‌ای او بود.

این رخداد تاریخی در رسانه‌های غربی نشانه کاهش نفوذ آمریکا در منطقه غرب آسیا و پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران، محور مقاومت و روسیه در میدان سوریه است.

امام جمعه شهر سوق به مسئله صلح کشور عربستان ویمن وجنگ یمن پرداختند وگفتند آمریکا؛ مانع بزرگ پایان جنگ یمن.

واشنگتن بر این باور است که پایان جنگ در شرایط کنونی به نفع محور مقاومت در منطقه غرب آسیا و به ضرر منافع رژیم صهیونیستی خواهد بود. بر این اساس، آمریکا در مسیر توافق عربستان و یمن برای پایان دادن به جنگ کارشکنی کرده و به دولت ریاض برای متوقف کردن مذاکرات فشار وارد می‌کند.

خطیب جمعه سوق به سالروز شهادت و مظلومیت‌های امام صادق(ع) پرداختند وبیان داشتند امام صادق مدت ۳۴ سال (۱۱۴ تا ۱۴۸ ق) امامت شیعیان را بر عهده داشت که با طواغیت پنج خلیفه آخر اموی یعنی از هشام بن عبدالملک به بعد و دو خلیفه نخست عباسی سفاح و منصور دوانیقی هم‌زمان بود. اما در میان این هفت طاغوت، منصور دوانیقی آن طاغوت فرعون‌صفتی است که بر اساس پیش‌گویی امیرالمؤمنین(ع) خون‌ریزترین خلیفه بنی‌عباس معرفی شده است.

مرحوم ابن‌طاووس در کتاب «مهج الدعوات» می‌نویسد: منصور در دوران حکومتش هفت‌بار امام صادق علیه السلام را نزد خود احضار کرده است. اما این احضارهای مکرر عملا به ضرر سیاست‌های منصور تمام شد چرا که مسأله امامت و رهبری اهل بیت(ع) را در عراق بیش از پیش روشن ساخت. همه مردم نمی‌توانستند به حج روند و با امام صادق علیه السلام دیدار کنند که با آمدن آن حضرت به کوفه و بصره و بغداد بسیاری از شاگردان و راویان آن حضرت در عراق به خدمتش رسیدند.

از دیگر فواید آمدن امام صادق علیه السلام به عراق آن است که آن حضرت جای قبر امیرمؤمنان علی علیه السلام را که حتی بیشتر شیعیان هم به یقین نمی‌دانستند کجاست، به خواص شیعه معرفی کرد.

در انتهای خطبه دوم امام جمعه سوق به مسئله تهاجم فرهنگی ودرس و عبرت گرفتن از اندلس و نیم نگاهى به تمدن پر شکوه اندلس، این سؤال در اذهان نقش می‌بندد که: چرا اندلس از اوج قدرت، عظمت و شکوه به حضیض ذلت و خوارى کشیده شد و به خاک سیاه نشست؟ آیا گردش روزگار چنین است ‌یا نتیجه اعمال؟ از جستجو در متون تاریخى مى‌توان دو عامل را اصلی‌ترین دلائل انحطاط تمدن اندلس دانست: 1- اختلاف و تفرقه 2- فساد اخلاقی

وقتی اختلاف و فساد اخلاقى مهم‌ترین علل اضمحلال حاکمیت مسلمانان در اندلس است؛ آیا نباید هشیار باشیم؟ آیا تاریخ تکرار نمى‌شود؟ آیا نباید از تاریخ اندلس عبرت آموخت؟

مهدی کیانی اصل به مسئله تهاجم فرهنگی ونگرانی رهبر معظم انقلاب پرداختند وگفتند:از این نگرانی رهبر معظم انقلاب، سه دهه می‌گذرد که می‌فرمود: «تهاجم فرهنگی مثل خودِ کار فرهنگی، اقدامِ آرام و بی‌سر و صدایی است ،رهبرمعظم انقلاب (( در تهاجم فرهنگی دو چیز لازم است ،یکی کار ،یکی ابتکار این دو نقطه ی مهم را باید در نظر داشت باید کار ابتکاری کنیم موضع اثباتی ، تهاجم وحرکت صحیح باید داشته باشیم . درمقابل فرهنگ مهاجم ،بدترین ،زشت ترین وخسارت بارترین کار انفعال است منفعل شدن وپذیرفتن تهاجم دشمن ، خطایی است که بایستی از آن پرهیز کرد.

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...