افزونه جلالی را نصب کنید. 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6293 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
حضورپرشور مردم شهر سوق در راهپیمایی روز جهانی قدس( +تصاویر)
14 آوریل 2023 - 23:16
امام جمعه سوق در روز جهانی قدس ازبرکت پیام کوتاه وقلم آسمانی آن مردالهی یوم القدر جهان اسلام جریان یافته است.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس مردم خدا جو و همیشه در صحنه شهر سوق به خیابان آمدند تا بار دیگر به ندای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب لبیک گویند وانزجا خود را از رژیم غاصب صهیونیسم و استکبار جهانی اعلام نمایند.

شرکت کنندگان حرکت خود را از جلو مسجد امام حسین (ع) شهر سوق آغاز و با حرکت از چند خیابان با شعارهای انقلابی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل را محکوم ودر محل مسجد جامع صاحب الزمان (عج) محل نماز جمعه تجمع نمودند.

ابتدا قطعنامه روز جهانی قدس قرائت سپس حجت الاسلام والمسلمین مهدی کیانی اصل امام جمعه شهر سوق به ایراد خطبه های نماز پرداختند که در خطبه دوم به روز جهانی قدس اشاره و بیان داشتند:

خیال نكنید كه اسلام فقط این تكه است؛ فقط نماز و روزه است،این‌طور نیست، اگر این‌طور بود، پیغمبر(ص) هم می‌نشست توی مسجدش و نماز می‌خواند.

چرا که از اول عمرش تا آخر زحمت كشید، جنگ كرد، زد و خورد كرد، شكست خورد، شكست داد تا مسائل را آن‌قدری كه می‌توانست عمل كرد.

امیرالمؤمنین(ع) هم همین‌طور، دیگران هم همین‌طور، صلحا هم همین‌طور. این‌طور نیست كه بنشینند توی مسجد و كار به این كارها نداشته باشند؛ بی‌طرف باشند.

اگر این منطق انبیا بود كه موسی نمی‌رفت سراغ فرعون. اگر منطق انبیا این بود كه ابراهیم نمی‌رفت هجمه كند بر آن‌ها، پیغمبر(ص) این‌كار را نمی‌كرد. منطق انبیا این نیست. منطق انبیا این است كه «اشداء» باید باشند بر كفار و بر كسانی‌ كه بر ضد بشریت هستند، بین خودشان هم رحیم باشند.

شاید ۱۶ مرداد ۱۳۵۸شمسی مطابق با سیزدهم ماه مبارک رمضان وقتی امام خمینی کبیر، پیامی خطاب به مسلمانان جهان صادر کردند؛ کمتر کسی تصور می‌کرد این روز بزرگ تبدیل به جریان مستمر جهانی بر علیه صهیونیسم جهانی شود! اما حقیقت این است که از برکت آن پیام کوتاه که از قلم آسمانی آن مرد الهی صادر شد برکات بسیاری از رهگذر این یوم‌القدر جهان اسلام جریان یافته است. بازگویی بخشی از این برکات ما را به ابعاد مهم این نامگذاری تاریخ‌ساز بیشتر آشنا می‌کند.

۱- مردمی سازی روز جهانی قدس

۲- تبدیل شدن روز قدس به‌عنوان یک مسأله اسلامی و انسانی

۳- جلوگیری از فراموشی مسأله فلسطین

۴- زنده نگاهداشتن شعله مقاومت

5- جلوگیری از اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی

شکست‌های چند مرحله‌ای اسرائیل در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۵۰ روزه، ۸ روزه، ۶ روزه نمونه‌هایی از حرکت رو به جلوی فلسطینیان برای تصاحب وطن خویش است.

براین اساس می‌توان گفت رژیم صهیونیستی با دو نگرانی مضاعف روبروست: از یک سو از این نگران است که برنامه‌هایی که برای پروژه براندازی در سوریه و یا عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی در چارچوب توافقنامه‌های موسوم به توافقنامه‌های آبراهام طراحی کرده بود نقش بر آب شده است از دیگر سو شاهد گشایش‌های غیر منتظره در روابط میان ایران و سوریه با کشورهای عربی است که پروژه ایران هراسی آن را بر باد داده است.

هاآرتص نوشت: ما اکنون با طوفانی روبه‌رو هستیم که پیش از این تحلیلگران نسبت به وقوع جنگ در چند جبهه هشدار می‌دادند. ایران، حماس و حزب‌الله از آشوب جاری در داخل اسرائیل خوشحال هستند. چرا نباشند؟ تمام این درگیری‌ها قدرت بازدارندگی اسرائیل را تضعیف کرده و جایگاه بین‌المللی آن را نابود می‌کند. تنها نظامی که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک در منطقه تغییر کند رژیم صهیونیستی است نه ایران.

از حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر و تشکر میکنیم.

در ادامه این خطبه،خطیب جمعه سوق به کنترل تورم و نقدینگی ارز پرداختند و گفتند:رشد نرخ ارز را می‌توان از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر رشد تورم دانست.

بنابراین توجه و اتخاذ سیاست‌های پولی و مالی مناسب و هم‌چنین توجه ویژه به مسأله ثبات نرخ واقعی ارز در کشور باید مورد توجه ویژه سیاست‌گذاران قرار گیرد.

فرار مالیاتی جرم هست در بسیاری از کشورها ، پرداخت مالیات توسط شهروندان ، عمده ترین روش درآمدی برای دولت محسوب می شود . در ایران نیز ، به موجب قوانین مالیاتی ، انواع مالیات ، اعم از مستقیم و غیر مستقیم ، مورد پیش بینی قرار گرفته این مالیات ها ، که معمولا در ارتباط با هزینه های عمومی به مصرف می رسند ، زمینه ساز رشد ، پیشرفت و آبادانی کشور خواهند شد.

برخی مشاغلی که درآمدهای میلیاردی دارند یا همانهایی که در آمد خرد دارند برای فرار از مالیات به جای استفاده از کارتخوان، از مشتریان می‌خواهند پول را به صورت کارت به کارت یا نقدی به حساب آنها بریزند که این کار جرم هست ولی از مردم میخواهیم که با این افرادی که میخواهند فرار مالیاتی داشته باشند همکاری نکنید.

تازه این افراد مالیات را از شما میگیرند و به دولت هم پرداخت نمی‌کنند پس از مردم انتظار داریم که به هیچ وجه کارت به کارت نکنید و پول نقد به مشاغل ندهید و اگه موردی دیدید گزارش دهید.

 

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...