افزونه جلالی را نصب کنید. 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6293 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس نماز عبادی سیاسی جمعه سوم تیر ۱۴۰۱ شهر سوق به امامت حجت الاسلام والمسلمین مهدی کیانی اصل با حضور اقشار مختلف مردم در مسجدجامعه صاحب الزمان این شهر اقامه گردید

 

خطیب جمعه شهر سوق در خطبه دوم به موسم حج اشاره کردند و گفتند موسم حج فرصتی برای افشای جنایت های رژیم صهیونیستی است ؛ در این ایام حج ، مسلمانان از از اقصا نقاط جهان ، از هر نژاد و ملیتی حضور پیدا می کنند و این بهترین موقعیت برای افشا کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیست ها است.

مهدی کیانی اصل در ادامه به عوامل گرانی های اخیراشاره وبیان داشتند یک عده از این عوامل در خارج از کشور هستند که عبارتند از : تحریم ظالمانه استکبار جهانی ، آثار و تبعات به جا مانده از کرونا ، کمبود کالاهای اساسی متاثر از خشکسالی جهانی ، کمبود کالا و رکود حاصل از جنگ اوکراین ، برنامه ریزی و توطئه دشمن برای اختلال در بازار ارز و کالا و طلا ؛ اما یک عده از این عوامل در داخل کشور هستند مثل : ساختار معیوب اقتصاد ایران و تبعات ، کم کاری و سیاست‌های غلط اقتصادی دولت های قبلی ، گرانی های مرسوم در اوایل سال ، جراحی اقتصادی دولت برای مردمی سازی یارانه ها ، فعالیت عوامل نفوذی در بدنه دستگاه های دولتی و بخش خصوصی ، ضعف دولت در سیاستگذاری و برنامه ریزی و ضعف هماهنگی در اجرا و در نظارت بر اجرا ؛ که افزایش بی رویه این کالاهای اساسی بر سایر خدمات دولت سایه انداخته است و شیرینی اقدامات خوب دولت کمتر به چشم می آید.

خطیب جمعه سوق به هفته قوه قضایه اشاره وگفتند هفته قوه قضائیه را داریم که تبریک عرض میکنیم به دست اندرکاران امر قضا و گرامی میداریم یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایش

حرکت قوه قضاییه به سمت قوه قضاییه تراز انقلاب اسلامی یک ضرورت است.

امروز مطالبه عمومی مردم از قوه قضاییه برخورد سریع و قاطع و بدون اغماض و بدون مماشات با مفسدان اقتصادی و محتکرانی است که معیشت مردم را هدف قرار دادند؛حرکت قوه قضاییه به سمت قوه قضاییه تراز انقلاب اسلامی یک ضرورت است.با توجه به اینکه این مطالبه عمومی است ، این اقدام از سوی قوه قضائیه با حمایت مردم همراه خواهد شد و این مطالبه عمومی را باید قوه قضاییه یک نعمت بداند.

امام جمعه شهر سوق به وضعیت درختان بلوط استان اشاره نمودند که درختان بلوط در سطح شهرستان در این فصل سرسبز تبدیل شده‌اند به فصل خزان ، اگر به درختان نگاه کنید احساس می کنید فصل پاییز یا زمستان است و امروز این درختان حال و روز خوشی ندارند ؛ از مسئولین امر می خواهیم که ریشه یابی کنند و چاره اندیشی کنند و نگذارند این ریه های حیاتی جامعه از بین برود.

خطیب جمعه شهر سوق به وضعیت اماکن ورزشی شهر سوق اشاره وگفتند در گذشته در حق شهر سوق در بحث امکانات ورزشی اجحاف صورت گرفته ؛ شهر سوق ، شهری با بیش از ۷ هزار نفر جمعیت فقط یک سالن ورزشی دارد و یک چمن مصنوعی چهار سال است هنوز تکمیل نشده و علیرغم این که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فقط منتظر کاشت چمن هست و بیش از یک سال است که این اقدام انجام نشده است.

از مدیرکل انقلابی و ولایی ورزش و جوانان که چند ماهی است منصوب شده است انتظار داریم که عقب ماندگی های گذشته را جبران کنند.

نماز این هفته به نیابت از شهید بزگوار اقامه که در نماز این هفته قسمتهای از زندگی نامه ووصیت نامه ایشان قرائت وبا ذکر فاتحه وقرائت قران یاد ایشان گرامی داشته شد شهید سید علی ولایتی نسب در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۵۰ در خانواده‌ای مذهبی در سادات امامزاده نورالدین به دنیا آمد. خانواده به علت عدم امکانات در روستا به شهر سوق مهاجرت کردند و سیدعلی در شهر سوق موفق شد در راهپیمایی ها و تظاهرات عدد همسرش را وادار به شعار های مذهبی و انقلابی می نمود.

با توجه به عشق و علاقه به جبهه داشت ولی در سال ۶۱ علیرغم اینکه 1۱ سالش بود ولی چون هیکل بلندی داشت در شناسنامه خودش دست برد تا در بسیج دهدشت ثبت نام کرد و در تاریخ اسفند ۶۲ تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۶۵ در جبهه های جنوب غرب پیکار نمود و در سال ۶۵ به علت عشق زیاد به سپاه ، در سپاه ثبت نام مورد و بعد از آن هم در عملیات های متعددی از جمله عملیات والفجر ۸ ، کربلای ۱ و ۴ و عملیات دیگر ثبت نام نمود.

انسانی بسیار نترس و شجاع بود و عشق به شهادت را رها نمیکرد تا اینکه در تاریخ ۴ تیر ۱۳۶۷ در عملیات پد خندق به آرزوی دیرینه شهادت بود رسید.

در پیان خطبه های این هفته حادثه ناگوار زلزله افغانستان و داغدار شدن برادران و خواهران مسلمان موجب تاثر و تاسف فراوان شد ، برای شفای عاجل و التیام قلوب دردمند مجروحان و آسیب دیدگان دست به دعا برداریم.

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...