افزونه جلالی را نصب کنید. 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6293 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،نماز جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ این هفته شهر سوق به امامت حجت الاسلام والمسلمین مهدی کیانی اصل امام جمعه این شهر در مسجد جامع صاحب الزمان وباحضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید.

خطیب جمعه سوق در خطبه دوم روز ۲۷ خرداد را روز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی رحمة الله علیه یادآور و بیان داشتند اقتدار غذایی یکی از ابزارهای نوین قدرت جهانی امروز است یعنی امروز غذا مانند یک اسلحه و ابزار قدرت شده است ؛ یعنی همان طور که کشورها به دنبال این بودند که اقتدار نظامی به دست بیاورند ، به دنبال این هستند که اقتدار غذایی به دست بیاورند ، چرا که اگر اقتدار غدایی به دست نیاورند امکان دارد که اقتدار نظامی در مقابل اقتدار غذایی زانو بزند و این قدرت غذایی دنیای امروز است.

یکی از مشکلات در بحث اراضی کشاورزی تغییر کاربری هست اگر به این روند پیش برود ، در سال‌های آینده زمینی برای کشاورزی نداریم یکی از دلایل آن هم این است که زمین‌های کشاورزی سند ندارند.

از وزیر محترم جهاد کشاورزی می‌خواهیم که سریعاً زمین های کشاورزی را سند دار کنند تا هم جلوی تغییر کاربری اراضی گرفته شود و هم به کشاورز و کشاورزی هویت داده شود.

دولت مشوق های خوبی برای کشاورزان در نظر گرفته، کشاورزی قرارداد محور را مد نظر قرار داده ، کشاورز هم بذر میدهند و هم کوه و هم او را بیمه میکنند و هم سر خرمن گندم را از او می خرند و با او تسویه می کنند تا کشاورز هیچ دغدغه‌ای نداشته باشد. البته انتظار هست که حتما این مشوق‌ها عملی شود. امام جمعه شهر سوق به روز

۱ تیر آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب اشاره وبیان داشتند

صرفه جویی تنها راه علاج بحران آبی کشور است؛کشوری بدون اطمینان از داشتن آب نمی تواند ثبات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی خود را حفظ کند با توجه به اینکه کشور ما در پهنه خشک و نیمه خشک جهان است ، باید اهمیت این قضیه برای تصمیم سازان ، ایران و از همه مهمتر از عموم مردم گوشزد شود.

امروز مسئله آب نه تنها چالشی برای برخی استان ها به شمار می رود بلکه تهدیدی اجتماعی ، سیاسی ، امنیتی برای کل کشور محسوب می شود ؛ و حتی بحث امنیت غذایی کشور را تهدید می کند.

۹۰ درصد آب کشور صرف کشاورزی می شود که از مسائل این حوزه پالایش و بازنگری قوانین موجود ، تقویت نظارت ها و هیچگونه اغماضی در این نظارت ها صورت نگیرد و روسای دستگاه ها شخصا نظارت کنند.

مهدی کیانی اصل به سفر مادور به ایران اشاره وگفتند

ایران در ماههای اخیر با تقویت روابط با کشورهای مختلف و سفر مقامات ایران به کشورهای همسایه و یا مقامات دیگر کشورها نشان داد که چگونه توطئه های غرب برای منزوی کردن ایران را خنثی کرده و کمپین فشار حداکثری علیه ایران انقلابی اسلامی را شکست داده است.

در راستای سفر وزیر خارجه کشورمان به هند

در شرایط کنونی که جنگ اوکراین باعث کمبود نفت در بازارهای جهانی شده است و مواد غذایی و غلات به شدت تحت تاثیر این بحران افزایش قیمت داشته اند ، تقویت روابط ایران و هند می تواند دو کشور را برای عبور از بحران ها مساعدت کند . هندی ها به شدت به نفت ایران وابسته اند و همواره یکی از مشتریان اصلی نفت ایران بودند.

خطیب جمعه سوق درخصوص سرود سلام فرمانده بیان داشتند

سرودی فراگیر که نه تنها در ایران بلکه به کشورهای مختلف دنیا هم گسترش یافته و همچنان ادامه دارد .

از دلایل موفقیت این سرود ، اخلاص و صفا بود صادقانه با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آمیزه‌ای از معنویت و انقلابی گری و مسجد خاستگاه این سرود بود.

مهدی کیانی به حوادث کشور همسایه(عراق) اشاره کردند وگفتند بعد از استعفای جریان صدر بهترین وضعیت این است که مجلس با ترکیب جدید هر چه زودتر تشکیل شود و نخست وزیر منتخب فراکسیون اکثریت را برگزینند و کار آرام سازی کشور هر چه سریعتر آغاز شود تا مردم عراق هرچه سریعتر طعم امنیت و ثبات سیاسی و اقتصادی را بچشند

نماز جمعه این هفته به نیابت از شهید بزرگوار علی باز حمیدی برگزار که قسمت های از زندگی نامه ووصیت نامه این شهید فرائت وبا خواندن فاتحه وتلاوت قرآن یاد و خاطره این شهید بزرگوار گرامی داشته شد

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...