افزونه جلالی را نصب کنید. 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6293 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
گزارش کامل نشست نماینده کهگیلویه بزرگ با خبرنگاران (+تصاویر)
30 مارس 2022 - 15:02
نشست خبری نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی با اصحاب رسانه امروز در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان دهدشت برگزار شد.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، مدیر فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان گفتگو و نشست خبری در فضا و محفل دوستانه همراه با خبرنگاران هر چهار شهرستان گفت:معضلات و مشکلاتی که پیرامون این شهرستان ها از گذشته تا کنون بوده را منصفانه نقد کنیم

کاظمی جو گفت: کسانی که به توسعه معتقد هستند قطعأ نقد را می پذیرند و بدون شک در فضایی که نقد علمی ، عینی ، منصفافه و بی طرف صورت گیرد اتفاقات خوب و خوشایندی را در پی دارد.

کاظمی جو با اشاره به محتوای سخنانش قبل از شروع جلسه گفت: با چند نفر از خبرنگاران صحبت کردم و از آن ها خواستم اگر در جایگاه مدیریت فرهنگ و ارشاد بودید ، دغدغه هایشان را مطرح کنند.

وی مشکلات حوزه خبری را تاکید کرد و گفت: به شخصه معتقد هستم اگر جهان امروز جهان فرهنگ است و رشد فرهنگی دروازه های ورود به رشد جامعه و بالندگی است که اگر می خواهیم در حوزه های سیاسی، اقتصادی، آموزشی، عمرانی، ورزشی و آبادی قدم برداریم باید گام های اولیه را در زمینه مسائل فرهنگی ، استوارتر و بنیادی تر برداریم تا اتفاقات خوشایند پیرامون ما صورت گیرد.

وی با اشاره به صحبت نماینده کهگیلویه در رأی اعتماد به وزیر ارشاد گفت: این اتفاق خوب را به فال نیک می گیریم که در حوزه خبر و فرهنگ مطالبه گری کند.

کاظمی جو در مورد مشکلات خبرنگاران گفت : بروکراسی خبرنگاران باعث شده که خیلی از خبرنگاران ما هنوز مشکل بیمه ای آن ها حل نشود

وی ابراز امیدواری کرد؛ با حضور نماینده شهرستان و مدیرکل فرهنگ و برخی از خبرنگاران این مطالبات را جمع آوری و مطالبه گری کرد و در حضور وزیر فرهنگ ، در جهت حل این مشکل ، مطالبه گری کرد.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد در این نشست در خصوص نامگذاری سال اظهار داشت: مجلس بر حسب وظیفه اگر جایی خلأ قانونی برای تحقق شعار سال باشد مرتفع و با ابزار نظارتی همراهی می‌کند.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس گفت: مقررات موجود دست وپا گیر را با همکاری دولت بر می‌داریم امیدواریم با تفاهم بین دولت و مجلس با حفظ مواضع نظارتی مجلس زمینه اجرایی شدن شعار فراهم شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنا که دخالت نماینده در انتصابات را

تحت شعار قرار گرفتن شایسته سالاری مطرح کرد، پاسخ داد: انتصاب برادرم در دفتر حقی است که به جهت اعتماد محفوظ است در خصوص انتصاب سادات نیز متناسب با جایگاه بوده و هیچ گونه نسبت فامیلی با بنده ندارند.

وی اضافه کرد: اگر یک مدیرکل ادعا کرد موحد با من تماس گرفت و توصیه کرد فلانی را در فلان سمت منصوب کن جایزه را تقدیمش خواهم کرد در مناصب شهرستان دخالت نکردم اما برای معرفی نیرو به وزارتخانه‌ها به عنوان یک توصیه و دفاع از شایسته سالاری اقدام کردم.

حجت‌الاسلام موحد شائبه دخالت در عدم تأیید صلاحیت شهردار دهدشت را رد کرد و گفت: در این زمینه اعلام کردم نظر شورای شهر حرمت دارد معتقدم آنها تصمیم گرفتند شهردار انتخاب کردند و خود باید پاسخگو باشند.و بر حسب قانون عمل کنند.

وی از قرار گرفتن سد آبریز در جداول لایحه بودجه خبر داد و افزود: آن چیزی که ما می‌خواستیم عملی شد ولی باید دولت ابلاغ کند.

موحداز تخصیص اعتبار ۱۰۰میلیارد تومانی از بانک رفاه خبرداد و گفت: این اعتبار را قبل از آنکه سد آبریز این مراحل را طی کند گرفتیم و منتظر اخذ ماده ۲۳ این سد

از سازمان مدیریت باشیم تا مراحل بعدی عملی شود

وی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی همه کسانی که در چهار ماه برای پیگیری امورات سد آبریز همراهی کردند تشکر کرد و گفت:از حمایت های مردمی، رسانه، ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه مخصوصا استاندار و نقش کلیدی معاون عمرانی استاندارو مهندس حبیبی و دیگر مسوولان استانی قدردانی می‌کنم.

موحد در خصوص طولانی شدن زمان افتتاح برخی از پروژه‌ها پاسخ داد: ۱۲سال این پروژه ها ارتباطی به بنده ندارد که پاسخگو باشم و عزیزانی که توفیق داشتند و به سهم خود زحمت کشیدند انشاالله مورد عنایت خداوند باشند.

وی از تزریق ۲۰۰ میلیارد تومان به محور پاتاوه-دهدشت طی سال گذشته خبر داد و افزود: بنده با افتتاح جاده مخالفت کردم و گفتم تا زمانی که تکمیل نشود اجازه نمی‌دهم ناقص به مردم تحویل شود.و این گذر موقت البته جریان دارد.

موحد تصریح کرد: برخی کارهای انجام گرفته را نمی بینند و می‌گویند در کهگیلویه چه کاری شده است؟ اما من می گویم زمانی که کهگیلویه را تحویل گرفتم از زیر ساخت‌های اولیه محروم بود امروز مطالبه مردم تغییر کرده است.

وی بعنوان مثال از موگر لنده یاد کرد و گفت:آن دوره مطالبه شان جاده و آب بود و امروز مطالبه شان گاز است که کارهایش در حال انجام است.

وی ادعای نبود مجوزهای زیست محیطی در پتروشیمی جدید را واهی خواند و گفت:مجوزهای لازمه از سوی دستگاه مربوطه اخذ شده است.

موحد از افزایش ۳۸ درصدی اعتبارات فرهنگی استان خبر داد و گفت: دغدغه بیمه، صندوق هنر و اشتغال خبرنگاران را در نشستی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی یکی از تولویت های خود را انتقال آب از ایدنک برشمرد و گفت:پیمانکار این طرح آبرسانی بدلیل کم کاری عزل و پیمانکار جدید انتخاب شده و تخصیص اعتبار مناسب انجام گرفته است.

موحد در پاسخ به سوال کاظمی کیان یکی از خبرنگاران کهگیلویه در مورد اتمام طرح های تکمیلی که می تواند در این دور به بهره برداری برساند گفت: تکمیل فاز اول آبرسانی به چهار شهر وافتتاح پتروشیمی دهدشت بر اساس وعده‌های مصوب و پیش بینی مجموعه هلدینگ خلیج فارس در پایان این دوره نمایندگی و در سال ۱۴۰۲خبر داد.

وی همچنین افتتاح فاز دوم برق چاروسا و دیشموک در سال جاری و انتقال آب از گندمکار به دیشموک تا پایان ۱۴۰۲ و عملیات اجرایی باند دوم خیرآباد دهدشت در سال۱۴۰۱ را از برنامه های مهم خود عنوان کرد.

سید محمد موحد در پاسخ به دغدغه یاری زاده خبرنگار کبنا گفت: بخش اعظمی از عملیات اجرایی فسفات چرام آغاز شده و نتایج چشمگیر خواهد داشت.

وی همچنین گفت: برای بخش کشاورزی در چرام تلاش خود را خواهم کرد.

نماینده مردم در مجلس در خصوص بیمارستان بهمئی تصریح کرد: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی موظف است کمتر از یک ماه پروژه بیمارستان را فعال کند عذر موجه برای سستی کار وجود ندارد.

پیمان باوند خبرنگار صدای جنوب در این جلسه بااشاره به مشکلات خبرنگاران گفت؛اکثر خبرنگاران فاقد شغل و بیمه هستند و درتقسیم یارانه ها سایت ها و عضویت صندوق اعتباری هنر عدالت رعایت نمی شود.

نماینده کهگیلویه نیزدرپاسخ به وی گفت: مشکلات خبرنگاران راتهیه کنید و درفرصت مناسب زمینه ملاقات با وزیرفرهنگ و همچنین مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درتهران رافراهم میکنم.

موحد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با باند اضطراری فرودگاه دهدشت به نقل از تاجگردون نماینده پیشین مجلس پاسخ داد و گفت:تاجگردون اظهار داشت دولت لایحه بودجه را که آورد در شهر مشهد پیشنهاد فرودگاه دادند و جلوی اسم فرودگاه یک شهر نوشتم «و دهدشت» تا تیری در تاریکی رها کرده باشم.

موحد بیان کرد؛ امکان ندارد در مجلس پروژه ای را پیگیری نکرده باشم نیست، گفت: بعد از جلسات مختلفی که برای سیکل ترکیبی پیگیری کردم و برایم مهم بود بانک تعیین شده به خاطر بدهی نمی‌توانست عامل باشد از طرفی تعیین تکلیف قیمت خرید برق از بخش خصوصی مشخص نیست و این مسیله در هیأت دولت بررسی می‌شود.

سیدمحمدموحد افزود: سد کوهبرد مشکل اعتباری ندارد وتمامی اعتباران درجریان سفرریاست جمهوری پیش بینی شده ومهندس تابش نژاد پیمانکار طرح عملیات تکمیل این پروژه مهم را باارامش کامل وبدون دغدغه انجام دهد.

وی درزمینه سدسرپری نیزگفت: این سدمشکلات خاص خودرادارد اما این طرح نیز بزودی عملیاتی میشود.

نماینده کهگیلویه بزرگ ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان کارهای زیادی به خصوص درباره وضعیت بد بیمارستان ها انجام گرفته است، بیماران بستری به علت نبود وسایل سرمایشی پنکه با خود می بردند اما اکنون حدود ۱۱ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان از وزیر وقت دریافت شده که در حال کار برای برطرف شدن این معضل هستند؛ دو آمبولانس نو خریداری شد و تحویل داده شد؛ سی تی اسکن برای شهرستان گرفته شد، بیش از ۱۸ میلیارد تومان برای کمک های مختلف در مجموعه بهداشت خارج از روال معمول گرفته شد.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...