افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6131 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
بازدید رئیس جمهور از سد در حال ساخت تنگ‌ سرخ /آیت الله رئیسی؛ اجازه نمی دهیم حقی از کارگران درهیچ نقطه ای از کشور ضایع شود
01 اکتبر 2021 - 9:52

رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور در محل ساخت سد تنگ‌ سرخ، از روند ساخت این سد بازدید کرد.

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که در بازدید از سد تنگ سرخ از سوی وزیر نیرو همراهی می شد با توضیحات مهندسان و دست‌اندرکاران از جزئیات ساخت این سد خاکی مطلع شد.

سد خاکی تنگ سرخ که با هسته رسی در این استان درحال ساخت است، ۶۶,۵ متر ارتفاع و ۹۱۷ متر در ناحیه تاج، طول خواهد شد و ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب را دارد.

برای احداث این سد ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از آن برای ۳۰۰ هزار نفر اهالی استان آب شرب پایدار تأمین می شود و بخشی از نیازهای آب کشاورزی، صنعتی و محیط زیستی استان نیز از محل ذخایر این سد تأمین خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی پس از بازدید از روند ساخت سد تنگ سرخ در سخنان کوتاهی در جمع کارگران و مهندسان فعال در این پروژه، گفت: متأسفانه اجرای این پروژه حدود ۱۰ سال از زمان پیش‌بینی شده عقب است، اما روحیه‌ای که امروز در شما دیدم این امیدواری را ایجاد می‌کند که این عقب‌افتادگی در فاصله زمانی کوتاهی جبران شود.

دکتر رئیسی افزود: بهره‌برداری سریع‌تر از این سد می‌توانست منافع زیادی را نصیب مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی بخش‌های شمالی استان فارس کند، لذا از شما کارگران و مهندسان زحمتکش و عزیز می‌خواهم که با توان و سرعتی مضاعف عملیات احداث این سد را به پیش ببرید تا هر چه زودتر شاهد اتمام عملیات احداث سد و بهره‌برداری از آن باشیم.

رئیس جمهور همچنین در واکنش به اظهارات برخی از کارگران فعال در این پروژه درباره تأخیر در پرداخت حقوق و مزایا، گفت: حتماً به مسئولان تذکر می دهم و تأکید می‌کنم که اجازه ندهند هیچ حقی از شما کارگران عزیز ضایع شود. حتماً به دنبال ایجاد چارچوبی خواهیم بود تا حقی از هیچ کارگری در هیچ نقطه‌ای از کشور ضایع نشود.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: تلاش‌هایتان در این میدان را همچون جهاد در جبهه‌های دفاع مقدس ببینید و برای آبادانی کشور تلاش مضاعف کنید و یقین داشته باشید که اجازه نخواهیم داد حقی از هیچ یک از شما ضایع شود.

رئیس جمهور همچنین هنگام خروج از محدوده عمرانی سد تنگ سرخ با اجتماع مردم منطقه مواجه شد و بار دیگر در میان آنان حضور یافته و دقایقی از نزدیک با مردم صحبت و تأکید کرد که همکاران بخش ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در این مکان باقی خواهند ماند تا نامه‌ها و درخواست‌های آنان را دریافت کنند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...