وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ﴿۱۶۹﴾، هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند، که شهدا موجب حیات است.
استاندار افزود: برگزاری این اجلاسیه ها و یادواره های شهدا در راستای دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان است که تا زمان برگزاری آن در شهر یاسوج، ادامه خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه در جهت برگزاری هر چه بهتر دومین کنگره ملی شهدا اقداماتی در سطح استان در دست انجام است، گفت: جمعی از مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی و اعضای کمیته های کنگره ملی شهدای استان به محضر مقام معظم رهبری شرف یاب خواهند شد و گزارشی از اقدامات صورت گرفته را خدمت ایشان ارائه خواهیم کرد.

احمدزاده بیان کرد: مایه افتخار است که نام شهدا در استان طنین انداز شده است و کهگیلویه وبویراحمد در تدارک برگزاری کنگره ای عظیم و در خورشان شهدای والا مقام این استان است.
استاندار با اشاره به اینکه استان نسبت به جمعیت بیشترین حضور در دفاع مقدس را دارد، گفت: ۴۰ هزار رزمنده ، ۱۱ هزار و ۶۰۰ جانباز و ۳۱۷ آزاده گواه پای بندی مردم به انقلاب اسلامی و حضور در دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه از مجموع ۲ هزار شهید استان ۲۰۸ نفر شهید والامقام از ارتش هستند، گفت: ۱۱۳ نفر از آزادگان، ۵۴۰ نفر از جانبازان و ۷ هزار نفر از رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس از ارتش هستند.
استاندار خاطرنشان کرد این در حالی است که هیچ یگانی از ارتش جمهوری اسلامی در استان مستقر نبود اما غیور مردان و جوانان شجاع و بی باک استان عاشق انقلاب و نظام بودند و در قالب نیروی ارتش به جنگ اعزام شدند.
استاندار عنوان کرد: درخواست می کنم در صورت امکان یگانی از ارتش جمهوری اسلامی در استان مستقر شود.
احمدزاده تصریح کرد که در صورت موافقت، تمام امکانات استان برای استقرار یگانی از ارتش بسیج خواهند شد چرا که جوانان استان علاقمند به خدمت در ارتش هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد از اقدامات صورت گرفته سپاه فتح و دستگاه های اجرایی استان در راستای بسترسازی برای برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان قدردانی کرد.
در پایان این اجلاسیه تعدادی از کتاب های تالیف شده کنگره ملی شهدای این استان که نیمه دوم امسال برگزار می شود با حضور امیر سرلشکر موسوی و احمدزاده استاندار رونمایی شد.