افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6243 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
توصیه‌های دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد برای خرید ماهی قرمز شب عید
11 مارس 2022 - 15:54
شهروندان ماهی زینتی عید نوروز را از مراکز معتبر ، بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد در اطلاعیه‌ای الزامات و توصیه‌هایی را به منظور خرید و نگهداری ماهی قرمز شب عید ارائه کرد.
در این اطلاعیه آمده است:با عنایت به وضعیت بیماری کرونا در کشور بدینوسیله به آگاهی و اطلاع شهروندان عزیز می‌رساند مهمترین نکته در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و ماهی قرمز، خرید از مراکز معتبر و تحت نظارت و کنترل شهرداری و دامپزشکی و اطمینان از سلامت این موجود زینتی است.؛ لذا ضروری است ضمن خرید ماهی قرمز از مراکز مجاز ، حتی الامکان در ظروف یکبار مصرف به منزل حمل شده و بلافاصله در ظروف مناسب حاوی آب لوله کشی از قبل آماده (۲۴ ساعت قبل) با دستکش یکبار مصرف تخلیه و ظرف قبلی با رعایت موازین بهداشتی در سطل زباله انداخته شود.
بر اساس این اطلاعیه ، ماهی قرمز باید دارای تحرک مناسب و شنای متعادل باشد، شهروندان در هنگام خرید دقت کنند که ماهی دچار ضایعات پوستی نباشد و از ظاهری سالم و معمول برخوردار باشد و  چشم‌های ماهی  براق و آبشش آن بدون زخم خوردگی بوده و  همچنین از خریداری ماهی‌های بیحال خودداری کنند.
در ضمن توصیه می‌شود از دست زدن به آب حاوی ماهی قرمز خصوصاً اطفال و خردسالان جلوگیری و پس از اتمام تعطیلات تا زمانی که ماهی در ظرف زنده است نگهداری شده و از رهاسازی آن در منابع آبی و استخر پارک‌ها خودداری شود

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...