افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6243 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
تصادفات نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد ۴۵ درصد کاهش یافت
26 مارس 2024 - 10:35
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادفات نوروزی در استان از ابتدای تعطیلات نوروزی و با اقدامات صورت گرفته و همکاری پلیس راه و پلیس راهور تا روز گذشته ۶ فروردین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد کاهش داشته است.
پ
پ

علی محمد روستا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اسکان مسافران نوروزی در اماکن گردشگری و همچنین ستاد اسکان آموزش و پرورش اظهار کرد: طی ایام نوروز بیش از ۱۴۸ هزار نفر از اماکن گردشگری و مذهبی استان دیدن کردند.

وی افزود: بیش از هزارو ۲۵۰ خانوار با جمعیتی افزون بر هفت هزار و ۴۸۶ نفر تاکنون از طریق ستاد اسکان آموزش و پرورش پذیرش شدند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با وجود بارش شدید باران تلاش شده که در ارائه خدمات به مردم خللی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: بارش‌های اخیر حجم آبی خوبی را وارد سدهای استان کرده و پیش بینی می شود تا پایان اردیبهشت سدهای کوثر، شاه قاسم و احیانا چمشیر پر شوند.

روستا ابراز کرد: بارش‌های بلند مدت استان ۸.۶ درصد رشد داشته و از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۶۰۶ میلی متر باران در استان به ثبت رسیده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امید است که بارش های خوب امسال موجب گذر از تنش آبی شود.

بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق می‌افتد.

بیشترین خودروی دخیل در تصادفات خودروهای سواری است و تصادفات بیشتر در بین ساعت‌های ۱۶ عصر تا ۲۰ شب اتفاق می‌افتد.محورهای یاسوج – اصفهان و گچساران – بابامیدان پُرخطرترین محورهای استان هستند که بیشترین تصادفات در این دو محور به ترتیب رخ‌داده است.

وی ، محور کمربندی یاسوج را خطرناک‌ترین جاده استان کهگیلویه وبویراحمد است که این محور به دلیل اینکه توسعه‌نیافته و پیمانکار هم به دلیل کمبود اعتبار آن را نصفه‌کاره رها کرده است.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

بسیاری از جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد در مناطق کوهستانی و دارای شیب تند هستند.بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...