افزونه جلالی را نصب کنید. 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6249 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
آیت الله ملک حسینی:  شهید سید عبدالمحمد تقوی مدادش برتر از خونش بود ، چون خونها قلم نمی آفرینند اما قلمها خون می آفرینند (+تصاویر)
16 فوریه 2024 - 0:41
شهید سید عبدالمحمد تقوی هم اهل قلم بود وهم خون داد اما مدادش برتر از خونش بود زیرا خون ها قلم نمی آفرینند اما قلم خون می آفرینند آنها معلم شهادت هستند.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،با حضور آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مردم  استان کهگیلویه و بویر احمد در مجلس خبرگان رهبری ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه،رئیس حوزه هنری استان، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه، بخشدار امام جمعه ومسئولان شهر سوق و مسئولان استانی و شهرستانی و مردم شهیدپرور بخش سوق گرامیداشت یادو خاطره  شهید اهل قلم، معلم اخلاق و معروف به مطهری جنوب «شهید سید عبدالمحمد تقوی» پنجشنبه شب ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در مسجد و حسینیه شهدای شهر سوق برگزار شد.

در این مراسم آیت الله   ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شهید سید عبد المحمد تقوی اهل دل، اهل ذکر واهل قلم بود گفت : کتاب آن شهید بزرگوار در مدح امام سجاد (ع) که ۲۷ سال قبل  چاپ شده بود را خواندم واقعا در این کتاب نسبت به معرفی ابعاد شخصیتی آن امام همام سنگ تمام گذاشته شده است.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود :نزدیکترین انسان ها به انبیاء الهی کسانی هستند که هم دانش می اندوزند وهم اهل جهادند،شهید سید عبدالمحمد تقوی هم اهل قلم بود وهم خون داد اما مدادش برتر از خونش بود زیرا خون ها قلم نمی آفرینند اما قلم خون می آفرینند آنها معلم شهادت هستند.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه دراین دنیا بابی گشوده شده برای خاصان خدا افزود این چنین است که انسان با خدا وبا ذکر از سویی عالم واز سویی مرد جهاد می شود اما شهادت گوارای وجود این شهید بزرگوار.

در حاشیه این مراسم معنوی فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه گفتند هدف از برگزاری این ویژه برنامه را آشنایی بیشتر جوانان با نبوغ علمی واندیشه این شهید عزیز عنوان وگفت سالگرد شهادت سیدعبدالمحمد تقوی با سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۴ همزمان شد.

این مراسم گرامی داشت هرسال در بهمن ماه برگزار می‌شود و امسال هم این مراسم به همت موسسه فرهنگی و هنری شهیدسید عبدالمحمد تقوی وهیئت انصارالمهدی(عج) با همکاری معاونت فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

شهید سیدعبدالمحمد تقوی نویسنده و اندیشمند جوان، متفکر، محقق و معلم اخلاق که در سال ۱۳۴۲ در شهر سوق دیده به جهان گشود. او شاگرد مکتب امام بود و با پیروزی انقلاب، توان علمی و قدرت سخنوری اش اوج گرفت تا جایی که در رشته‌های الهیات و معارف اسلامی، اندیشمندی ژرف‌اندیش و محققی دقیق و‌ عالمی سخنور شد. او تا سال ۱۳۵۹ با تشکیل مجامع و حلقه های فکری و کانون های فرهنگی از جمله کانون اسلامی رشد، از مبانی انقلاب اسلامی در برابر حملات فکری جریانات ضد انقلاب با تولید فکر و اندیشه، روشنگری و دفاع کرد.

وی در لشکر ۲۵ کربلا در ایجاد فضای معنوی و مذهبی در بین رزمندگان تلاش بسیار کرد و منشاء خدمات و تغییرات موثری شد. حضور او باعث تقویت روحی همرزمانش بود و همگام با آنان با گام های استوار و اراده های قوی در مقابل دشمن بعثی مقاومت می کرد.

بالاخره پس از چندین ماه فعالیت فرهنگی و رزمی در لشکر ۲۵ کربلا در عملیات والفجر هشت در خط مقدم حضور یافت و در اولین مرحله از عملیات والفجر هشت ، در روزی که نشانگر راه پر افتخارش بود، در بیست و دوم بهمن سال ١٣٦٤ در روزی که سالروز تولدش بود با اصابت ترکش گلوله توپ در منطقه اروندرود روحش به آسمان پرواز کرد.

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...