افزونه جلالی را نصب کنید. 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6280 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
راه علاقه مندان به گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد کوتاه شد
14 فوریه 2024 - 0:05
نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران فرصتی فراهم کرده تا کارآفرینان و علاقه مندان به زیبایی های استان کهگیلویه و بویراحمد بدون نیاز به سفر، این جذابیت ها را در پایتخت به تماشا بنشینند.
پ
پ

در این نمایشگاه که با حضور صاحبان اقامتگاه های بومگردی صاحب نام کهگیلویه و بویراحمدی در تهران در حال برگزاری است نحوه زندگی در سکونتگاه های عشایری استان به نمایش گذاشته شده است.

اینجا طنین صدای موسیقی محلی، تولید زنده سیاه چادر به عنوان به نماد زندگی عشایری،پخت غذاهای محلی و پوشش لباس محلی زنان و مردان حاضر در غرفه کهگیلویه و بویراحمد بخش عمده ای از جذابیت های مردم شناسی زندگی مردم استان را به نمایش گذاشته است.

همچنین میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری دوره های آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری استان که به صورت فیلم و سخنرانی پیش بینی شده در تلاش است به کارآفرینانی قصد سرمایه گذار در استان را دارند کمک کند.

اولویت های سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:تلاش می شود در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران فرصت های سرمایه گذاری حوزه استان به ویژه درحوزه های ایجاد پارک های کوهستان، اقامتگاه های بومگردی،مجتمع های رفاهی برای علاقه مندان تشریح شود.

 

سعید طالبی پور تاکید کرد:۳۰ فرصت سرمایه گذاری حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در غرفه این استان در نمایشگاه تهران تبیین می شود.

وی خاطرنشان کرد:از روز گذشته تاکنون سه دوره آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای پنج نفر از کارآفرینان علاقه مند در غرفه استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در بخش های انسانی و طبیعی ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری داردتصریح کرد: برای سرمایه گذارانی که قصد راه اندازی واحدهای خدماتی حوزه گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد را دارند فرش قرمز پهن می کنیم.

طالبی پور با یادآوری این نکته که خوراکی ها و نوشیدنی های سنتی از جذابیت های گردشگری ویژه هستند که خاص استان است تاکید کرد: تلاش می شود تا با درست کردن دمنوش ها با استفاده از گیاهان کوهی،غذاها و نان های سنتی زیبایی های مردم شناسی کهگیلویه و بویراحمد برای علاقه مندان نمایان شود.

غرفه کهگیلویه و بویراحمد آماده پذیرش سرمایه گذاران

معاون‌ اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: غرفه استان در نمایشگاه بین المللی گردشگری استان در فضایی به مساحت ۲۷۵ متر مربع به صورت سرپوشیده و روباز آماده پذیرش علاقه مندان است.

فرشید کرمی استقبال از غرفه کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران را مطلوب ارزیابی کرد و از علاقه مندان خواست تا از این فرصت برای آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری و زیبایی های مردم شناسی در استان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: همچنین برای معرفی خدمات و زیرساخت های موجود حوزه گردشگری کهگیلویه و و بویراحمد صاحبان هفت سرمایه گذار در بخش های هتلداری،اقامتگاه های بومگردی و راهنمایان گردشگری در این نمایشگاه حضور دارند.

اختصاص اعتبار به حوزه گردشگری استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل سفر دور دوم رئیس جمهور به استان برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان اختصاص یافته است.

سید علی احمد زاده اظهار کرد: این تسهیلات با هدف تکمیل طرح های سرمایه گذاری نیمه تمام در سفر هیات دولت به استان مصوب شده است.

وی بیان کرد:سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بسیار سودآور است.

 

احمد زاده تصریح کرد: در دولت سیزدهم طرح های بزرگ گردشگری نیمه تمام پس از سال ها بلاتکلیفی مانند پارک آبی یاسوج به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

او ادامه داد: رونق اقتصادی صنعت گردشگری همراه با اشتغال‌زایی برای مردم از برنامه های مهم دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان نسبت به سال های گذشته حضور پررنگ تری در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری دارد، اظهار کرد: غرفه کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ فضا،طراحی و تولید محتوای دیجیتال جذاب و تماشایی است.

احمدزاده با اشاره به قابلیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گردشگری عشایری، گفت: این استان قابلیت‌های بسیار بالایی در زمینه گردشگری عشایری دارد که این نمایشگاه کمک می کند تا این ظرفیت در سطح بین‌المللی معرفی شود.

احمد زاده با اشاره به چهارفصل بودن کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: گردشگری عشایری در تمام فصول سال در مناطق گرمسیری و سردسیری استان رونق دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دولت سیزدهم آماده همکاری با سرمایه گذاران گردشگری در استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون پرونده ۵۰ زیرساخت و طرح گردشگری استان برای دریافت وام به بانک های عامل معرفی شدند.

طالبی پور با اشاره به اینکه این سرمایه گذاران سال ها پیش اقدام به احداث زیرساخت هایی مانند مجتمع های بین راهی و اقامتگاه های بومگردی کرده بودندو طرح های آنان نیمه تمام مانده بود افزود:هر یک از این طرح های گردشگری بین ۱۰ تا ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت می کنند.

ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری

استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد که با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۹۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور و دومین ظرفیت اقتصادی تبدیل کرده که جذب سرمایه گذاران می تواند باعث به بهبود زندگی و وضعیت معیشتی ساکنان این استان است.

جاذبه های هزار رنگی مانند بارگاه نورانی بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، نقاط تاریخی چون پل پریم، نقش برجسته‌های تنگ سولک، سواحل زیبای سد کوثر، رود رونه و آبشار کیوان از مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد است که می توان با ایجاد دهکده های گردشگری به درآمدزایی های بهتر برای آن اقدام کرد

 

براساس آمار موجود این استان سالانه پذیرای بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر است که تعدادی از آنها جهانگردان کشورهای خارجی هستند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...