افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6243 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
برگزاری دومین رویداد نمایشی تئاتر مردمی بچه های مسجد (محرابیان) در شهرستان لنده
10 فوریه 2024 - 2:18
حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد/ دومین رویداد نمایشی و همایش استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد (محرابیان) کهگیلویه و بویراحمد از سوی واحد نمایش حوزه هنری،بهمن ۱۴۰۲ در شهرستان لنده برگزار شد.
پ
پ

به گزارش  عصر زاگرس،شریف اسلامی رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران گفت: دومین رویداد نمایشی تئاتر بچه های مسجد استان به میزبانی شهرستان لنده درحال برگزاری است که پس از بازبینی آثار متقاضی تعداد 9 گروه نمایشی در حال اجرا می باشد.

شریف اسلامی افزود: هدف از برگزاری این رویداد رشد و پرورش گروه های نمایشی نوجوان و جوان در مساجد استان است و تلاش داریم در طول سال با برگزاری کارگاه های آموزشی نیرو های جوان و با استعداد هنر های نمایشی را جذب و پرورش دهیم.
وی شهرستان لنده را به عنوان پایلوت تئاتر مساجد معرفی کرد و ادامه داد: این دوره با حضور اساتید برجسته تئاتر کشور،استاد کورش زارعی و استاد مصطفی موتورچی به میزبانی شهر لنده و با حضور 9 گروه نمایشی از شهرهای لنده و سوق در حال برگزاری است.

به گفته وی : در پایان این رویدا از گروه های برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.

کورش زارعی هنرمند برجسته کشور در حاشیه دومین رویداد نمایشی و همایش استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد( محرابیان) به خبرنگار ما گفت: تئاتر بچه های مسجد یک فضایی است ملی و در این رویداد در تلاش هستیم شرایطی را فراهم کنیم که نوجوانان و جوانان چ علاقه‌مند در عرصه هنرهای نمایشی در سراسر کشور وارد این حوزه شوند و نبوغ و استعدادهایشان شکوفا شود.
وی گفت: تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به صورت جدی فعالیت خود را چند سال هست آغاز به کرده و در این مدت شاهد فعالیت‌های شایسته‌ای در این حوزه بوده و خواهیم بود.

زارعی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از چهارصد گروه نمایشی در سراسر کشور فعالیت می کنند و با آموزش های متناسبی که صورت گرفته سعی شده هنرمندانی پرورش دهیم که آیندگان تئاتر شهر،استات یا حتی کشور باشند.
مصطفی موتورچی نیز در حاشیه برگزاری ایده ی تیاتر مسجدی به قبل از انقلاب بر می گردد و بعد از پیروزی انقلاب اواخر دهه ی شصت دوستانی که دغدغه کار فرهنگی داشتند در مسجد دور هم جمع شدند و هسته مرکزی تئاتر مسجد را تشکیل دادند
در دوره ی جدید با گذشت به عدد نزدیک به هشتصد گروه نمایشی رسیدیم که این عدد نسبت به مساجد فعال کشور عدد قابل ملاحظه ای نیست. ولی همین تعداد با توجه به سند سه ساله ای که داشتیم نشان دهنده ی این است که توانستیم به بخشی از اهدافی که داشتیم برسیم.

وی ادامه داد رویداد تئاتر محرابیان هم دومین دوره خود را سپری می کند که با هدف تولید در محله ها ،شهرستان ها استان ها و برگزیدگان کشور طراحی و اجرا شده است و رویکرد آن تقویت گروه های بچه های مسجد هست با تولید در مساجد.
آثار شرکت کننده در دومین رویداد تئاتر حرابیان شهرستان لنده به شرح زیر می باشد.

مهمان غاصب
طراح کارگردان : یاسرخالقی
طیب
طراح وکارگردان: حسین صدری
یک نقطه بیش نیست
نویسنده: رضابیات
کارگردان: حمیدویسی
نماز
نویسنده و کارگردان: رویاموسایی
خداحافظ رفیق
نویسنده: ندا حبیبی
کارگردان: فضل اله باقری
دعوتی به عزا
طراح وکارگردان افضل خرمی
ماجرای نیمه شب
نویسنده: عقیل جماعتی
کارگردان: یاسرخالقی
پهلوانان زمانه
نویسنده: یاسرخالقی
کارگردان: یاسین نجاتی پور
[ برادران غریب
نویسنده: حمیدویسی
کارگردان: فضل الله باقری

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...