افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6280 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
پیش بینی احتمال بارش های رگباری در کهگیلویه وبویراحمد/هشدار هواشناسی به مردم استان
17 جولای 2021 - 14:12

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص به آبگرفتگی معابرعمومی، احتمال بارش‌های رگباری و وزش باد شدید هشدار داد.

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، مدیرکل هواشناسی این استان گفت:  به تدریج از بعداز ظهر امروز شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ فعالیت سامانه جنوبی موسمی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز خواهد شد.

رضا کاکاوند افزود: عمدتا شاهد افزایش ابر و وزش باد برای امروز خواهیم بود اما در بخش‌هایی از استان بارش های را به صورت رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای فردا یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ نیر برای ساعات بعدازظهر و شب دامنه فعالیت این سامانه گسترده تر می شود و در مناطق بیشتری از استان شاهد رگبار باران و رعد و برق وزش باد و احتمال وقوع تگرگ در برخی مناطق استان خواهیم بود.

کاکاوند ادامه داد: برای روز دوشنبه از شدت فعالیت این سامانه کاسته می شود اما همچنان برای بخش ‌هایی از استان این ناپایداری ها را  دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود با توجه به اینکه سامانه ماهیت رگباری و تابستانی دارد، در برخی از مناطق استان به صورت نقطه ای باعث روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی می شود.

کاکاوند تاکید کرد: با توجه به اینکه این سامانه با وزش باد شدید در برخی ساعات همراه است احتمال آسیب به تاسیسات ارتباطی و مخابراتی وجود دارد، همچنین آسیب دیدگی ناشی از بارش تگرگ نیز به خصوص در سطح مزارع و باغات وجود دارد.

وی اضافه کرد: از طرفی دیگر چون مدتی بارندگی در سطح استان نداشته ایم در صورت بارندگی به علت خشکی بستر زمین، روان آب ایجاد می شود که توصیه می شود از قرار گرفتن در میسر مسیل‌ها، رودخانه ها خوداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد به مردم استان به خصوص کوهنوردان توصیه کرد به دلیل وقوع رعد و برق و صاعقه از صعود به ارتفاعات طی این دو روز بپرهیزند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...