افزونه جلالی را نصب کنید. 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6280 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد/بی توجهی به مصوبه و بیخیالی صنعت و معدن استان/معاون عمرانی استاندار ورود کند
23 می 2022 - 14:38
قانون شکنی،نرخ های خودسرانه،گران فروشی سه اقدام اصلی واحدهای تولیدی شن و ماسه درکهگیلویه و بویراحمداست که بی توجهی مسئولان به آن در نظم اقتصادی و عمرانی استان اختلال ایجاد می کند.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، با شروع سال جدید کارخانه داران شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد به صورت هماهنگ و بدون اطلاع متولیان بازار و صمت قیمت ها را افزایش دادند تا شک این افزایش ها برای مدتی ساخت و سازها را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش خودسرانه قیمت ها باعث شد تا کارگروه تنظیم بازار در کهگیلویه و بویراحمد نرخ نامه جدیدی را تعیین کند اما متاسفانه به اذعان شهروندان همچنان کارخانه داران به این قیمت های مصوب تمکین نمی کنند.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست قیمت انواع شن و ماسه استاندارد در محل واحدهای تولیدی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، حق باسکول و حق بارگیری قیمت ماسه شسته هر تن 48 هزار تومان، ماسه شکسته 44 هزار تومان، شن نخودی و بادامی 31 هزار تومان و ماسه بادی  را 24 هزار تومان تعیین کرد.

اگر چه مسئولان استانی و صمت کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش خودسرانه قیمت های توسط واحد های تولیدی شن و ماسه خط و نشان کشیدند اما با گذشت بالغ بر 40 روز از تعیین نرخنامه  همچنان واحد های تولیدی برروی قیمت های خودشان تاکید می کنند و بدون شک این مصوبه صمت زیر خروارها شن و ماسه دفن شده و گوش کسی بدهکار نیست.

بر اساس آنچه شهروندان ادعا می کنند قیمت هر تن شن و ماسه در یاسوج به قیمت 68 هزار تومان طی روزهای اخیر رسیده است و این افزایش چشمگیر، موجب نارضایتی و گلایه مردم این منطقه از استان شده است.

شن و ماسه یکی از کالاهایی است که افزایش قیمت آن بر دیگر مصالح و در مجموع بر قیمت ساخت و سازها تأثیر مستقیمی دارد و طی سال جاری با افزایش قابل توجهی روبرو بوده و این رویه می تواند بر افزایش قیمت اجاره و فروش نیز اثرگذار باشد.

شهروند یاسوجی با ارسال نرخ نامه ای برای خبرنگار ما گفت: مسئولان استان برای کنترل قیمت مسکن باید نظارت مناسبی بر قیمت مصالح ساختمانی داشته باشد تا هزینه‌های ساخت به این سرعت افزایش نیابد.

 

صلاح الدین ب با بیان اینکه قیمت ماسه تأثیر مستقیمی بر قیمت مسکن خواهد داشت ادامه داد: در صورت افزایش قیمت ماسه و دیگر مصالح، قیمت مسکن نیز به همین نسبت افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: مسئولان باید با ایجاد ثبات در بازار مصالح ساختمانی، زمینه توسعه ساخت و سازها و کنترل قیمت مسکن را فراهم کنند تا جوانان زودتر بتوانند خانه‌دار شوند و کمتر از 60 روز دیگر با افزایش نقل و انتقالات اجاره نشین ها با کرایه خانه های نجومی روبرو خواهیم بود.

قانون شکنی، تعیین نرخ های خودسرانه، گران فروشی سه اقدام اصلی واحد های تولیدی شن و ماسه به اذعان شهروندان در کهگیلویه و بویراحمد است که اگر نهاد های نظارتی به آن بی توجه باشند می تواند در نظم اقتصادی و عمرانی استان اختلال ایجاد کند و شکی نیست این اختلال گریبانگیر دستگاه های اجرایی برای توسعه عمرانی و خدماتی خواهد شد .

امید است مسئولان صمت و بخصوص معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ورود جدی به این موضوع داشته باشند تا مردم بیش از این رنج نبرند.

دیدگاه های مردم

  1. با سلام
    شما چند بار تشریف بردین به مراجع مربوطه و یا پیگیری کردید که کسی کاری انجام نداده؟پرونده هاشون تشکیل شده از دیوان دستور توقف گرفتن..

    پاسخ
  2. متاسفانه مسئولین که همه خاله خرزو هستند شایسته سالاری هم نیست ،طبیعیه بی قانونی بشه
    تو گچساران خو اصلا ادم نمیدونه چه خبره قیمت همه اقلام یه درصد قابل توجه از شهرهای اطرافمون بالاتره که نشان از بی لیاقتی و دزد بودن خود مسئولین داره
    انتخابات هم که شده تعصبی ،حاضریم دزد بشه مسئول فقط بخاطر نسبت طایفه ای و فامیلی،درصورتی که میدانیم که این بابا اصلا نه علم اینکارو داره نه برنامه ی خدمت فقط هدفش دزدیه.
    پس از ماست که برماست

    پاسخ
  3. از مسولین التماس می کنیم جلوی اینها را بگیرند

    پاسخ
  4. سلام والله قانون نیست وگرنه من امروز یه ماسه شکسته خرید کردم 1300000توروخدامسوولییین پیی پیگیر باشید

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...