افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6279 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
آمادگی پلیس کهگیلویه در ایام پایانی سال 1400
14 مارس 2022 - 14:46
سرهنگ موسوی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تامین امنیت چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز در شهرستان بیان داشت: پلیس با تشکیل قرارگاه نوروزی اقدامات خود را در حوزه‌های مختلف مأموریتی با توجه به شرایط خاص این ایام تشدید می کند.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، سرهنگ سید محمد موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال و آستانه فرارسیدن سال جدید قرار داریم پلیس این شهرستان تدابیر و اقدامات لازم را در خصوص تامین آسایش و آرامش هموطنان اتخاذ کرده است.

وی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تامین امنیت چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز در شهرستان بیان داشت: پلیس با تشکیل قرارگاه نوروزی اقدامات خود را در حوزه‌های مختلف مأموریتی با توجه به شرایط خاص این ایام تشدید می کند
در ادامه این مقام انتظامی اظهار داشت: با توجه به اینکه در سالهای اخیر شاهد هستیم که چندین روز مانده به سه شنبه آخر سال عده‌ای از عناصر سودجو با ورود بخش زیادی از وسایل آتش زا و ترقه ها از خارج استان یا ساخت آنها در داخل و عرضه آنها به بازار پرهیجان چوانان و نوجوانان، امنیت مردم را تهدید کرده و سبب ایذا و اذیت مردم می شوند. این اقدامات از منظر پلیس فاقد ریشه فرهنگی و اعتقادی است و مردم انتظار دارند با این گونه رفتارها به عنوان نمادی از ناهنجاری‌های اجتماعی برخورد شود.
آثار این اقدامات هنجارشکنانه شامل موارد ذیل است:
۱- تهدید سلامت مردم و رهگذران زیرا این رفتارها نوع آن در معابر عمومی و کوچه و خیابان انجام می‌شود
۲- تهدید و احتمال ورود خسارت به اموال مردم و اموال عمومی از طریق انباشت مواد انفجاری و محترقه
۳- ترساندن مردم به ویژه سالمندان و بیماران و کودکان
۴-اهانت به شئون فرهنگی جامعه ایرانی و اسلامی
۵-بسترسازی برای اخلال در امنیت اجتماعی و اخلاقی
۶-فضاسازی برای تبلیغات ضد ایرانی و اهانت به باورهای راستین مردمی که با تکیه بر اسلام و تعالیم دینی انقلاب باشکوه اسلامی را رقم زده و بیش از سه دهه در برابر تهاجم فرهنگی از جامعه مقاومت نموده و راه را بر بازگشت دشمن مسدود ساختند.
این مقام انتظامی افزود طبق قانون، نیروی انتظامی نمی تواند در برابر موارد فوق بی تفاوت بوده و راه مسامحه در پیش بگیرد ضمن آنکه با شادی های مردم همراه بوده و قصد تحمیل هیچ عقیده‌ای بر افراد را هم ندارد لیکن حوزه حقوق اجتماعی شهروندان و صیانت در حیطه وظایف پلیس است و لذا نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه خود را موظف به اعمال قانون در برابر برخی از رفتارهایی که حقوق مردم را مورد تهدید قرار می‌دهند،می داند. چهارشنبه آخر سال با رفتارهای آمیخته است که هیچ گونه توجیه عقلی و فرهنگی و اعتقادی ندارد و حتی متعصبین بر فرهنگ باستان نیز اینگونه رفتارها را به نام یک جشن ملی استقبال از بهار قبول ندارند و نمی پذیرند.
این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: به والدین عزیز توصیه می‌کنیم در این روزها برای حفظ سلامتی فرزندان خود مراقبت و نظارت بیشتر بر آنان اعمال نمایند. معمولاً کودکان خطرات آتش بازی را درک می‌کنند و به همین دلیل اغلب کبریت و مواد مواد محترقه را پس از تهیه در نقاط غیر قابل دید مانند: انباری، زیر زمین، بالکن، پشت بام و یا در داخل کمد کیف و وسایل شخصی خود مخفی می‌کنند که همین ابزار عوامل بروز حریق و حادثه می باشد. توصیه می‌کنیم در حد امکان درب این محل‌ها را قفل کرده و وسایل شخصی فرزندان و فرزندان خود را مورد بازرسی قرار دهید.
به شهروندان عزیز توصیه می‌کنم در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و در صورت گسترده بودن حریق سریعاً افراد مسن و کودکان را از محل حریق به جای امن انتقال داده و با تلفن ۱۲۵ تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانه دقیق و نوع حادثه به آتش نشانی اطلاع دهند. ضمن اینکه در این ایام مخازن خاموش کننده دستی را در منزل محل کار به صورت آماده و در دسترس قرار دهند تا در صورت نیاز به توانند سریعاً از آنها استفاده کنند.
در صورت مشاهده هر گونه مزاحمت و دیگر مورد مشکوک در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه مراتب را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید. درخاتمه سرهنگ موسوی ضمن تشکر و قدردانی از مردم شهرستان کهگیلویه گفت با هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه محترم قضایی با افراد خاطی به شدت برخورد و در صورت دستگیری تا آخر تعطیلات در بازداشت به سر خواهند برد. در صورت توقیف خودروی در این رابطه خودرو هم تا پایان تعطیلات در پارکینگ‌ها نگهداری خواهد شد.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...