افزونه جلالی را نصب کنید. 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6283 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
برگزاری آیین تحلیف و اعطای احکام اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد(+تصاویر)
14 مارس 2022 - 12:19
با حضور رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس دادگاه کیفری یک مرکز استان آیین تحلیف و اعطائ احکام اعضای هیئت منصفه مطبوعات و جرائم سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، در آیینی که در دادگستری کل استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور دکتر نگین تاجی رئیس کل این دادگستری برگزار شد، اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان سوگند یاد کردند.

اعضای هیئت منصفه آمده بودند تا در برابر قرآن مجید و خداوند سوگند یاد کنند که با تعهد و شرف انسانی خویش در انجام وظایف در هیئت منصفه جانب عدالت و انصاف را نگاه دارند و بدون در نظر گرفتن گرایشهای شخصی و گروهی و با رعایت صداقت و تقوا، امانتی را که از طرف عموم با آنها اهداء شده است محترم بدارند و خداوند قادر متعال را در همه ی احوال، ناظر و شاهد بر اعمال خود بدانند و در اجرای این وظیفه ی خطیر که چیزی جز احقاق حق و ابطال باطل باشد کوشش ننمایند.

 به گزارش.عصرزاگرس به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، در این مراسم رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه ورود هیئت منصفه به نظام قضایی قبل از انقلاب با قانون اساسی مشروطیت آغاز، اما به علت شرایط استبدادی حاکم به منصه ظهور نرسید و بعد از انقلاب اسلامی ایران با پیش بینی هیئت منصفه در اصل 168 قانون اساسی و سپس در قانون مطبوعات جایگاه واقعی خود را یافتند.ایشان در رابطه با نقش و اهمیت هیئت منصفه، اظهار کرد: هدف از نظام دادرسی در حیطه ی جرایم سیاسی و مطبوعاتی دادرسی عادلانه است.

 وی افزود: دادرسی عادلانه، دادرسی است که در آن یک فرد به عنوان قاضی و وکیل وقتی می‌خواهند توصیفی از هنجار اجتماعی بدهند، وقتی به مواد قانونی نگاه می کنند، بیشتر به قاعده ی انصاف و عدالت توجه نمایند.

قاضی القضات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: فلسفه ی هیئت منصفه مطبوعات نیز، رعایت انصاف و عدالت است و خوشبختانه هیئت منصفه از نمایندگان نخبه اقشار مختلف جامعه تشکیل شده است.

در انتخاب اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان تمام سعی‌مان بر این بوده که بهترین هیئت منصفه را انتخاب کنیم که در رسیدگی پرونده مؤثر باشند و قطعاً بنا بر وظایف و اهمیتی که اعضای هیئت منصفه دارند چیزی جز عدالت و انصاف مد نظر نمی باشد.

در ادامه این نشست حسن قهرمانی رئیس دادگاه کیفری یک مرکز استان در خصوص نحوه برگزاری جلسات دادگاه با حضور هیئت منصفه، چگونگی مشارکت اعضاء در فرایند دادرسی  و نقش این نهاد در تصمیمات قضایی، فلسفه وجودی هیئت منصفه و مبانی قانون و فقهی آن مطالبی را بیان کرد.

در ادامه اعضای هیئت منصفه در فضای صمیمی نسبت به بیان سئوالات و دیدگاههای خود اقدام نمودند.

اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد 14 نفر بوده که برای مدت 2 سال انتخاب می گردند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...