افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6242 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
برپایی نمایشگاه و تجلیل از کتابداران به مناسبت هفته کتاب(+تصاویر)
17 نوامبر 2021 - 8:40

به مناسبت هفته کتاب و با حضور امام جمعه و مسئولین چاروسا و شهرستان کهگیلویه، رئیس ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی کهگیلویه و علاقه مندان به کتاب مراسمی در محوطه کتابخانه شهر قلعه رئیسی برگزار شد.

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس،حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این مراسم گفت: آدمها از روزی که متولد می شوند با کتاب سرکار دارند حتی قبل از تولد سرنوشت انسان ها ثبت و ضبط می شود و از روز تولد همه امورات انسان در چه کتابهای مخصوص توسط کاتبان الهی نوشته می شود و در تمام طول عمر دنیا روی رقیب و عتید مامور نوشتن اعمال رفتار و گفتار انسان ها هستند و حتی در قیامت هم انسان با کتاب سر کار دارد چه به او خطاب می شود کتاب خودت را بخوان همه انبیا و اولیا الهی به کتاب توجه داشتند و با این هدیه ارزشمند پیامبران اولوالعزم الهی از طرف خداوند متعال مامور به هدایت انسانها می شوند.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: هر وقت جامعه دچار جهل شد راه نجات جامعه کتابخوانی است باید این تبدیل شود به فرهنگ عمومی به ابتدا باید از خانواده‌ها شروع کرد و کتابخوانی جزء سبد  ضروری خانواده باشد نهادهای فرهنگی هم نسبت به به این مهم باید توجه کنند و باید زمینه ارتقاء میزان مطالعه مردم را فراهم کنند.

وی افزود: لازم هست در جمع شما خوبان از تلاشهای جناب آقای آبرود که در این سالهادر شهر قلعه رئیسی زحمت کشیدند تقدیر و تشکر کنم و برای ایشان در سنگر تعلیم و تربیت آرزوی توفیق و موفقیت دارند و از تلاشها و زحمات خانم رسایی که در این سال‌ها در عرصه فعال نگه داشتن کتابخانه با اجرای برنامه های فرهنگی و و توجه به مسائل تربیتی حقیقتاً از دیگر نهادهای آموزشی و تربیتی به عنوان یک خانم و مدیر موفق زحمت کشیدند حق شناسی می کنم.

صلواتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار زیبایی و هنری گفت: از این نمایشگاهی که امروز افتتاح می شود و سرکار خانم شهیدی آثار بسیار زیبایی هنری را خلق نمودند و یک چنین ظرفیتی از جوانان بخش چاروسا را به نمایش گذاشتند تقدیر و تشکر می کنم و از مدیر ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه که مشوق ایشان بودند و همکاری و همراهی نمودند و امروز مسئولان بخش را برای تجلیل از ایشان و شناختن ظرفیت‌های و فعالیت‌های ایشان جمع نمودند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: درس بزرگ را به مدیران و مسئولان سهل انگار و بی توجه به بخش دادند تقدیر و تشکر می کنم و از مسئولان بخش گلایه مندم که چرا چشمشان را به روی جوانان و ظرفیتهای آنان بستند و حتی زمینه فعالیت آنها را فراهم نکردند از مدیر محترم کتابخانه شهرستان و بخش که زمینه را برای ای فعالیت‌های ایشان فراهم نمودند تقدیر می کنم انتظار هست مسئولان بخش به جوانان توجه کنند و امیدوارم این هنرمند جوان با نگاه ارزشی و ارزش محوری به هنر که مورد رضای خداوند متعال و اولیا الهی باشد حرکت کنند و همه مسئولان استان و شهرستان و بخش از ایشان حمایت کنند و از بنیاد علوی در بخش دیشموک چه باز به یاری این خواهر جوان هنرمند آمد تشکر و قدردانی می کنم.

ایرج کاظمی رئیس اداره ارشاد اسلامی کهگیلویه با تبریک هفته کتاب اظهار داشت: فرهنگ، گستره وسیعی از ارزش‌ها، باورها، هنجارها و کنش‌ها است که در ساختار اقتدار ملی تأثیرگذار می‌باشد.

رئیس اداره ارشاد اسلامی کهگیلویه با تقدیر از همه کسانی که در زمینه برنامه های فرهنگی همکاری و تلاش می کنند عنوان کرد: از امام جمعه، بخشدار و بنیاد علوی دیشموک که در زمینه برنامه های فرهنگی همکاری و تلاش می کنند تشکر می کنم و امیدواریم این همکاری و هماهنگی پایبند باشد.

کاظمی با بیان اینکه از کسانی که به دنبال کار فرهنگی باشند حمایت می کنیم تصریح کرد: کسانی که در مناطق چاروسا و دیشموک بخواهند کار فرهنگی از جمله نمایشگاه و اجرای برنامه فرهنگی باشند همکاری می کنیم.

وی با بیان یانکه هیچ گاه از نبود اعتبار صحبتی نکردم و در هر جلسه که حضور پیدا کردم حرفی از نبود اعتبار نگفتم یادآورشد : در یک نشست برای برنامه فرهنگی به هر مدیری که میرسید صحبت از نبود اعتبار گفته میشد و بعضی از مدیران اعلام می کردند که ما از جیبمان برای برنامه فرهنگی هزینه می کنیم که مطمئنن در جمهوری اسلامی هیچ مدیری از جیبش هزینه نمی کند و اگر هزینه می کند فاکتور می کند و بعد پولش میگیرد.

رئیس اداره ارشاد اسلامی کهگیلویه از ادارات چاروسا خواست تا تابلوهای نمایشگاه فرهنگی چاروسا سرکار خانم شهیدی که اقدام به آماده نمودن نمایشگاهی از عکس ها و جلوهای کشوری داشتنند را خریداری کنند و در سردرب ادارات خود نصب کنند.

عیسی روح الامین مسئول کتابخانه های عمومی کهگیلویه هم با تبریک هفته کتاب عنوان کرد: هفته کتاب فرصت مغتنمی است تا اهمیت کتاب و مطالعه بیش از پیش به مردم شناسانده شود.                     

وی با بیان اینکه باید از فرصت هفته کتاب برای ترویج مطالعه مفید بهره برد تصریح کرد: تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده ‌است، همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب رشد می‌کنند. در این میان آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده‌ است، چرا که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام رسالتش را با فرمان خواندن از سوی خداوند آغاز می‌کند و در همین فرهنگ مقدس است که خداوند به قلم سوگند یاد می‌کند و معجزه‌ آخرین فرستاده‌اش را کتاب قرار داده‌ است.

روح الامین خواستار همکاری مسئولین چاروسا با نهاد کتابخانه ها شد.

در ادامه مسئولین و مردم از نمایشگاه طراحی و نقاشی چهره سایه قلم خانم شهیدی نیکو از فرهنگیان برنامه های فرهنگی بازدید کردند.

در این بین خانم شهیدی بود که فرهنگی و فرد هنری بود که تاکنون در چاروسا گمنام بود و امروز با اجرای نمایشگاه زیبا خود نشان داد که مناطق محروم هم جوانان گمنام فرهنگی زیادی دارد.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...