افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6131 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
گلایه‌مندی روستاییان کهگیلویه از نبود ابتدایی‌ترین امکانات/ وعده‌های مسئولان عملی می‌شود؟+عکس
22 اکتبر 2021 - 13:20
عصرزاگرس:

روستاهای شهر سوق در حالی از مشکلات رنج می‌برند که این بخش فاصله زیادی تا مرکز شهرستان کهگیلویه ندارند.

نویسنده : حمیدرضا کاظم نسب
پ
پ

به گزارش شبکه اطلاع رسانی عصرزاگرس؛ روستاهای بخش سوق در حالی از مشکلات رنج می‌برند که این بخش فاصله زیادی تا مرکز شهرستان کهگیلویه ندارند.

با وجود سرکشی متعدد مسئولان در گذشته و وعده‌ برای رفع مشکلات در این بخش و روستاهای تابعه آن اما همچنان جاده آسفالته، آب آشامیدنی سالم، آنتن دهی تلفن همراه، مدرسه، اجرای طرح هادی، اصلاح شبکه آب و تقویت زیرساخت برق از مهمترین مطالبات مردم محسوب می‌ شود.

در بازدید از روستاهای لیربزرگ و کوچک، دژکوه،آب مو، بی بی زلیخا و برم سبز عمده مشکلات مردم این روستاها نبود آب شرب پایدار، نبودن اینترنت و مناسب نبودن جاده های ارتباطی عنوان شد.

دهیار روستای لیربزرگ با اشاره به عرض کم جاده و وجود نقطه کور در این جاده که موجب وقوع تصادفات زیادی شده است، خواستار تعریض جاده و ساخت سرعت گیر شد.

وی همچنین زیرساخت‌های برق روستا را ضعیف خواند و افزود: انتظار داریم با بررسی این مشکل، با نصب پایه های برق شبکه پایداری در روستا ایجاد شود و طرح هادی که معضلی جهت اسفالت خیابان ‌ها شده است نیز حل شود.

ساکنین روستای آب مورد نیز با گلایه از نبود جاده دسترسی مناسب، از عدم آنتن دهی و نداشتن آب گلایه داشتند.

یکی از ساکنان این روستا گفت: در اولین بارش نزولات آسمانی راه ارتباطی به کلی قطع می شود،و اگر یکی از اهالی بیمار شود نمی توان او را به درمانگاه رساند.

امام جمعه سوق نیز با اشاره به حضور میدانی جهت بررسی مشکلات بخش سوق گفت: عمده مشکلات در این بخش عدم راه دسترسی مناسب و اب شرب پایدار است.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل افزود: با توجه به اینکه منطقه سوق از پتانسیل گردشگری خوبی برخوردار بوده و با توجه به وضعیت جاده‌ها از مسئولان انتظار داریم که حداقل راه ارتباطی مردم درست شود.

وی تصریح کرد: در روستاها روزهای طولانی می گذرد که آب ندارند و انتظار می رود متولیان مشکل آب این منطقه را حل کنند.

کیانی اصل گفت: اگر بحث زیرساختها از جمله اب، برق، جاده و … درست شود قطعاً مهاجرت معکوس رخ خواهد داد چرا که اکنون به خاطر کمبود امکانات شاهد کوچ تعداد زیادی از مردم روستاها به شهرها هستیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کهگیلویه در خصوص راه های روستاهای برد کشکی و بی بی زلیخا نیز گفت: پیمانکار آن مشخص شده است که در روزهای آینده این محور به طول چهار کیلومتر ، آسفالت خواهد شد.

علی دیانتی افزود: هفته گذشته نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در بازدیدی از روستای دژگوه، از مدیریت برنامه ریزی استان قول مساعدت گرفت که بیش از ۵ میلیارد تومان از سهم مناطق محروم، کمک شود تا در حوزه راه های دژ کوه و برم سبز فعالیت ها انجام شده و زیرسازی و آسفالت این پروژه ها به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: در بخش سوق روکش آسفالت روستای لیر کوچک و بزرگ برآورد هزینه آن انجام و به مناقصه گذاشته که در ایام باقی مانده تا پایان سال این امر تحقیق خواهد پذیرفت.

دیانتی بیان داشت: اگر این اعتبارات تزریق شود حتما تحولی شگرف در راه روستای این بخش صورت خواهد پذیرفتوی گفت: خود سازمان در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای همین پروزه ها یک میلیارد تومان نیز پیش بینی کرده اند.

حال امید است در دولت سیزدهم شاهد روشد و شکوفایی هر چه بیشتر خدمات به مردم مناطق محروم باشیم و کمبودهای ناشی از سو مدیریت دولت یازدهم و دوازدهم برطرف شود.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...