افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6243 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
پیگیری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای ارتقای سطح درمانی استان
30 ژانویه 2024 - 20:00
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار ارتقای سطح درمانی و تجهیزات بیمارستانی استان شد.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس و به نقل از  روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده روز سه شنبه در دیدار با حسین کریمی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مشکلات استان در بخش بهداشت و درمان با استان‌های برخوردار و همجوار فاصله زیادی دارد، گفت: تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی این استان از استان های همجوار و اطراف خیلی پایین تر است.
استاندار با اشاره به این موضوع که نحوه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی استان منطبق با دانشگاه شیراز است، گفت: اما استان به لحاظ برخورداری از بیمارستان ها و تجهیزات درمانی در شرایط نا مناسبی قرار دارد.
احمدزاده تصریح کرد: تیم پزشکی حاذق و نامی از فرزندان این استان داریم که در تهران و شیراز فعالیت دارند و پزشکان نوابغ همچون دکتر ملک حسینی، دکتر نیک اقبالی، دکتر صلاحی، دکتر هاشمی و… پزشکان بنام دیگری که حتی در سطح بین المللی نیز شناخته شده هستند.
استاندار خاطرنشان کرد: حوزه بهداشت استان نیازمند توجه خاص وزارت بهداشت بوده چرا که در برخورداری از امکانات اولیه با مشکلاتی مواجه هستیم.

استاندار عنوان کرد: در درمان که هیچ در تشخیص بیماری سرطان در سطح استان به دلیل کمبود امکانات با موانع جدی روبه رو هستیم، مرکز پزشکی هسته ای را در بیمارستان امام سجاد(ع) راه اندازی کردیم اما مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.
وی یادآور شد که در بیمارستان ۲۹۰ تختخوابی شهید جلیل یاسوج که بهترین بیمارستان استان است یک دستگاه سی تی اسکن پاسخگو نیست.
وی عنوان کرد: راه اندازی اورژانس قلب و رفع مشکلات بیمارستان نرگسی گچساران بخشی از مطالبات استان در حوزه درمان است.
احمدزاده به وضعیت بهداشتی درمانی در شهر دهدشت اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه بار درمانی چهار شهرستان بر دوش بیمارستان دهدشت است.
استاندار گفت در سفر دور اول دولت به استان مصوب شد با مشارکت وزارت بهداشت و تامین اجتماعی بیمارستانی در این شهر دهدشت احداث شود و با رئیس سازمان تامین اجتماعی جلسه گرفتیم اما مورد موافقت وزیر بهداشت قرار نگرفت و متاسفانه این مشکل همچنان پا برجاست.
احمدزاده بیان کرد: نهاد ریاست جمهوری به این موضوع ورود کردند و خواستار احداث این بیمارستان شدند، زمین بیمارستان دهدشت آماده است و امیدواریم وزارت بهداشت با ساخت بیمارستان موافقت کند.
وی ادامه داد در سفر امسال وزیر بهداشت توجه خوبی به استان شد و مصوبات خوبی داشتیم اما عملیاتی نشدند و مردم امیدوار به اجرای مصوبات هستند.

احمدزاده بیان کرد: در سفر وزیر مقرر شد مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای شروع عملیات بیمارستان پاتاوه اختصاص داده شود اما تاکنون این مبلغ اعلام نشده است و به همین دلیل تاکنون ساخت بیمارستان پاتاوه عملیاتی نشده است.
استاندار اظهار داشت در دولت گذشته پروژه بیمارستان پاتاوه سه بار کلنگ زنی شد و به نتیجه نرسید که امیدواریم دولت سیزدهم عیدی خوبی در این زمینه به مردم اهدا کند.
احمدزاده بر اجرایی شدن مصوبات سفر تاکید کرد و گفت: تلاش می کنیم آنچه در سفر دولت به استان مصوب شد به نتیجه برسد.
در ادامه حسین کریمی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه استان‌هایی که دچار مشکلات درمانی هستند مورد توجه وزارتخانه قرار دارند، گفت: بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای کهگیلویه وبویراحمد خریداری و در اختیار قرار گرفت.
وی از صدور مجوز ساخت بیمارستان سرطان در یاسوج خبر داد و گفت: استان در تامین مکان اقدام کند و تمامی تجهیزات این بیمارستان از سوی وزارتخانه بهداشت به صورت رایگان در اختیار قرار می گیرد.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...