افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6131 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 766×
پیکر مطهر شهید گمنام در استانداری کهگیلویه و بویراحمد آرام گرفت+ تصاویر
17 دسامبر 2023 - 20:53
مراسم تشییع پیکر سه شهید خوشنام با حضور پرشور و حماسی مردم یاسوج با پیروی از ولایت، آرمان ها و ارزش های انقلاب، نظام و خون شهدا، عشق به وطن و جانفشانی های هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس و به نقل از  روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، مراسم تشییع این شهیدان گمنام روز یکشنبه همزمان با سالروز «شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها» با حضور پرشور گروه های مختلف مردم یاسوج با شعار«خوش آمدی قهرمان » و« وداع با لاله‌ها» برگزار شد.

در این مراسم تشییع، بعد از اقامه نماز بر پیکر مطهر این شهدای گمنام، پیکر2 شهید به تهران انتقال داده شد و پیکر یک شهید دیگر هم در محل استانداری کهگیلویه وبویراحمد به خاک سپرده شد.
در آیین تشییع این سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در کنار پرچم ایران اسلامی، پرچم‌های عزای حضرت فاطمه زهرا(س)، پرچم‌ حزب‌الله و فلسطین بر دستان مردم به نشانه حمایت از مردم غزه دیده می‌شود.
در این مراسم آیت الله سیدنصیر حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج، سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد حضور داشتند و به ایراد سخن پرداختند.

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، جایگاه شهید و شهادت از دیدگاه قرآن و احادیث فوق العاده بالاست «عند ربهم یرزقون» هستند، اظهار داشت: شهید یعنی انسانی که در مسیر انجام دادن وظیفه الهی کشته شود.
سیدعلی احمدزاده با بیان اینکه امروز روز شهید گمنام حضرت زهرا(س) است و نمی دانیم مزار مطهر این بانوی شهیده کجاست؟ گفت: سه شهید خوشنام دوران دفاع مقدس چند روزی در استان به خوبی مورد استقبال پر شور مردم شهید پرور استان قرار گرفتند.
وی عنوان کرد: تعدادی از شهدا در سالروز شهادت مادرشان حضرت زهرا(س) در همه نقاط ایران اسلامی به خاک سپرده می شوند و یکی از آنها در محوطه استانداری تدفین می شود.
وی افزود: پیکرهای مطهر این شهدای گمنام در حالی میهمان مردم هستند که خانواده هایشان سال ها است چشم انتظار بازگشت پیکر مطهرشان به خانه بوده اند و امروز همه مردم ایران پدران، مادران، خواهران و براداران این شهدای معزز و والا مقام هستند.
احمدزاده ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع این شهدای والا مقام گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد که همواره در کنار انقلاب و پشت سر رهبری هستند قدر شهدا را می دانند و می دانند اگر عزت و احترام داریم و سرمان بالا است به واسطه همین بزرگ مردان و دلاورانی است که در جنگ هشت ساله جان خو را فدا کردند.

استاندار با بیان اینکه امروز ما میزبان شهدا هستیم اما در واقع میزبان حقیقی خود شهدا هستند، گفت: شهدا در روز شهادت مادر بزرگوارشان ما را دعوت کردند تا در این محفل و مجلس حضور داشته باشیم و در دنیا و آخرت شفاعت کننده ما باشند.
احمدزاده با بیان اینکه شهدای خوشنام قبلا در اداره اطلاعات، سپاه فتح و صدا و سیمای به خاک سپرده شدند، گفت: امروز هم استانداری استان مزین به یکی از شهدای دوران دفاع مقدس است و افتخار می کنیم که این شهید چراغ هدایتی برای کارکنان استانداری به عنوان بالاترین دستگاه نظارتی است.
وی با اشاره به اینکه جایگاه شهدا باید حفظ و تکریم شوند، گفت: شهدا زنده هستند، وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ﴿۱۶۹) هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار بلکه زنده‏ اند که نزد پروردگارشان روزی داده می ‏شوند.
احمدزاده خاطرنشان کرد: یکی از این شهدای والامقام امروز در محوطه استانداری به خاک سپرده می شود و دو نفر دیگر به تهران انتقال داده می شوند تا در سایر استان ها که درخواست داده بودند به خاک سپرده شوند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم ضمن قدردانی از تشییع باشکوه شهدا توسط مردم اقصی نقاط استان گفت: شهدا برای حفظ عزت و استقلال و دفاع از ناموس سال ها در گرما و سرما و زیر برف و باران در مقابل دشمن تا دندان مسلح به سرکردگی آمریکا و اسرائیل خبیث ایستادند و جان خود را فدا کردند و امروز پس از گذشت سال ها پیکر مطهرشان به وطن بازگشته است.

آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به اینکه شهدا به گردن همه ما حق دارند، گفت: نباید راه و مسیر شهدا را به فراموشی بسپاریم؛  گرچه عده‌ای تلاش دارند جوانان راه روشن شهدا را گم کرده و فضا را تاریک کنند.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌هایی به دستور بایدن و نتانیاهو علیه امنیت ملی این سرزمین می جنگند، گفت: دشمن به دنبال این است که جوانان ما درگناه غوطه ور شوند و صدای ولی فقیه و قرآن در آنها اثر نکند و تنها فریاد شیطان را بپذیرند.
امام جمعه یاسوج گفت: کسی که به دنبال سعادت در دنیا و آخرت است باید بداند آرمان‌ها و ارزش های فاطمی چیست و به نماز، معنویت، حجاب و حیا توجه داشته باشد.
وی افزود: امروزه دشمن با حربه بی حیایی علیه جمهوری اسلامی وارد جنگ شده و با ترویج ولنگاری فساد و فحشا به دنبال این است که راه شهدا به فراموشی سپرده شود.
آیت الله حسینی بیان کرد: روز جمعه ۱۱ نفر از حافظان امنیت در پاسگاه راسک به دست تروریست های کوردل شهید شدند و چند نفر مجروح شدند تا به ما بگویند راه شهادت هنوز باز است که از خانواده ها می خواهیم فرزندانی ادامه دهنده راه شهدا تربیت کنند.
در پایان پیکر مطهر یکی از شهدای خوشنام دوران دفاع مقدس در محوطه استانداری استان به خاک سپرده شد.

 

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...