افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6243 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
تاکید فرماندار کهگیلویه بر امداد رسانی مناطق سیل زده (+تصاویر)
31 جولای 2022 - 22:20
در پی بارش های اخیر در بخش های دیشموک , چاروسا و مرکزی با توجه به خسارت به برخی هموطنان بویژه در مناطق عشایری با محوریت هلال احمر و امور عشایری تاکنون به ٢٠٠خانوار از اسیب دیدگان در این مناطق توزیع اقلام مورد نیاز و اذوقه صورت گرفته است. 
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس،  فرماندار کهگیلویه در بازدید از نقاط سیل زده بخش های چاروسا و دیشموک، درباره اقدامات انجام شده حین بحران و پس از ان اظهار کرد: کمک و امدادرسانی در شهر به واحدهایی که بر اثر سیل دچار آب گرفتگی منازل شدند توسط نیروهای هلال‌احمر، شهرداریها بصورت جمع‌آوری روان آب‌ها با پمپ انجام شده است .

وی افزود : در پی بارش های اخیر در بخش های دیشموک , چارو سا و مرکزی با توجه به خسارت به برخی هموطنان بویژه در مناطق عشایری دستگاههای امدادی و خدمات رسان با محوریت هلال احمر و امور عشایری تاکنون به ٢٠٠ خانوار از اسیب دیدگان در این مناطق توزیع اقلام مورد نیاز و اذوقه صورت گرفته است .

به گفته وی تاکنون بروز سیلاب رودخانه های حوضه ابریز کهگیلویه باعث تخریب بیش از ٤٠ سراب کشاورزی در بخش های چاروسا دیشموک و دهستان دشمن زیاری شده است.

وی از مسدود شدن راههای روستایی در بخش های چاروسا و دیشموک خبر داد و گفت : دستگاههای متولی برای گذر از وضعیت پیش آمده، کمک به مردم در معرض خطر و تلاش برای بازگشایی راههای مسدود شده در حال فعالیت شبانه روزی می باشند و تلاش ها برای کاستن از مخاطرات بارش های پیش رو ادامه دارد.

وی از تخریب زمین های حاشیه رودخانه ها در روستاهای رودسمه ,فارتق,اجم,رودریش,برفکون ,دلی کما,سبزمیر,بنار و کوه سیاه خبر داد و افزود : به ٢٥ هکتار از تاکستان های امامزاده پهلوان و دو مزرعه پرورش ماهی بخش دیشموک خسارت جدی وارد شده است.

طبق اعلام موسوی اصل در این بارش دیوارهای حائل شهری , فیبر نوری و شبکه اب روستایی برخی مناطق شهرستان نیز دچار تخریب شده است

عبد العزیز موسوی در خصوص عملکرد مدیریت بحران شهرستان گفت: از روز چهارشنبه ستاد بحران تشکیل شد و همه نیروها در حالت آماده باش و به صورت لحظه ای همه مناطق را پایش و کنترل می‌کنند.

وی پاکسازی معابر شهری و روستایی از رسوبات سیلاب توسط شهرداری و راهداری را از جمله اقدامات لازم و فوری برشمرد و تصریح کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هم اکنون در چند نقطه از شهرستان نسبت به رفع خطر وضعیت موجود در حال اقدام می باشد.

رییس ستاد پیشگیری و مدیریت بحران کهگیلویه با اشاره به پاکسازی و بازگشایی برخی مسیل ها وکانال های هدایت اب که در دهستان راک احتمال خطر افرینی حتمی بود گفت: عملیات بازگشایی در مسیل یادشده یک روز قبل از شروع بارندگی انجام و از بروز خطر به موقع پیشگیری شد.

 

وی خاطر نشان کرد :وضعیت اضطراری و بحران سیل تا اعلان هواشناسی و مدیریت بحران استان در کهگیلویه ادامه دارد .

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...