افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6242 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
بسته خبری «عصرزاگرس» در روز پنج شنبه
14 ژانویه 2022 - 0:56
افتتاح گاوداری هزار راسی، خانه دار شدن ۵۰۰ مددجوی کمیته امداد، قلع و قمع گسترده ویلاها و ساخت و سازهای غیر مجاز، برگزاری جشنواره ققنوس در کهگیلویه ،نامگذاری حسینیه حوزه علمیه یاسوج به نام شهید سلیمانی وتجمع معلمان کهگیلویه و بویراحمدی در اعتراض به طرح رتبه‌بندی از مهم ترین اخبار روز پنج شنبه در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
پ
پ

گاوداری هزار رأسی دهدشت با مشارکت بنیاد برکت افتتاح شد

به گزارش عصرزاگرس، گاوداری یکهزار رأسی در دهدشت با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۲هزار و ۳۰۰تن شیر در ماه افتتاح شد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  روز پنجشنبه در حاشیه آئین بهره برداری از این گاوداری در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: بنیاد برکت در قالب طرح های مشارکتی کسب و کارهای بنگاهی و بزرگ را حمایت می کند و این گاوداری نیز جزو این طرح ها است که تولید شیر بالایی دارد و شیر کارخانه های بزرگ را تأمین می کند.

محمد ترکمانه گفت: گاوداری هزار رأسی دهدشت با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با سرمایه گذاری بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال راه اندازی شده و این گاوداری بصورت تخصصی و صنعتی است.

وی افزود: در سال جاری راه اندازی و حمایت از ۲۴۰ مجموعه بصورت مشارکتی در دستور کار بنیاد برکت کشور قرار داشته که تاکنون ۱۷۱ طرح به انجام رسیده است.

ترکمانه در خصوص حمایت از کسب و کارهای خرد و متوسط و اجتماع محور بنیاد برکت، ابراز داشت: ۱۷۱ هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور در کل کشور انجام گرفته، برای سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۷۱ هزار طرح اشتغال زایی ایجاد شده و ۲۴۰ هزار فرصت شغلی را برای مردم در سراسر کشور به وجود آورده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه ۴۰ درصد این طرح ها در کل کشور در حوزه کشاورزی و دامپروری راه اندازی شده است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تمرکز بر طرح های کشاورزی و دامپروری است.

ترکمانه عنوان کرد: بنگاه ها از طریق مشارکت مدنی نیز حمایت می شوند، برخی از این طرح ها نیز می توانند از تسهیلات کم بهره بنیاد برکت بهره مند شوند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شرکت گاوداری مروارید ولایت دهدشت با مشارکت ۴۹ درصدی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه اندازی شد.

شایان نادری بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۵ با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام شروع شد و تا امروز ۲۵ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت این گاوداری هزار رأس است و با توجه به اینکه این شهر قطب کشاورزی است، وجود گاوداری تأثیرات خوبی در زمینه اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم در منطقه خواهد داشت.


خانه دار شدن ۵۰۰ مددجوی کمیته امداد در کهگیلویه وبویراحمد

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در مراسم بهره برداری از واحد‌های مسکونی مددجویی در شهرستان بهمئی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با کمک نهاد‌های مختلف، خیران، کمیته امداد و بنیاد مسکن بیش از ۵۰۰ مسکن مددجویی در استان ساخته و تحویل مددجویان این نهاد حمایتی شد.

او اعتباز هزینه شده برای ساخت این تعداد واحد مسکونی را ۷۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این سفر ۶ واحد مسکونی به مددجویان بهمئی تحویل داده شد و ۶ واحد مسکونی دیگر با ۸۰ درصد پیشرفت کاری نیز به زودی به خانواده‌های نیازمند تحویل می‌شود.

مبشری با بیان اینکه هر واحد مسکونی با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و زیربنای ۷۲ مترمربع از محل اعتبارات کمیته امداد، با کمک خیران و بنیاد مسکن برای مددجویان نیازمند احداث و تحویل آن‌ها شد گفت: امسال بیش از ۴۰۰ خدمت عمرانی در زمینه خرید، ساخت، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن به مددجویان ارائه شده است.

او یکی از رسالت‌های کمیته امداد را ایجاد مسکن مناسب برای افراد زیر پوشش عنوان کرد و گفت: ساخت مسکن، جذب و جلب مشارکت‌های خیران و نیکوکاران یکی از فعالیت‌های این نهاد انقلابی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با بیان اینکه با مشارکت یکی از خیران مسکن ساز ۱۲ واحد مسکونی برای نیازمندان در این استان ساخته شد گفت: در کنار احداث و ساخت منازل مسکونی محرومان در مناطق مختلف اُستان، تعمیرات منازل مددجویی، ایزوگام و گازکشی منازل هم در دستور کار این نهاد حمایتی است.

مبشری با بیان اینکه سه هزار و ۳۷۰ مددجو، زمین برای ساخت مسکن ندارند گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۸۵ تن ساکن مناطق شهری و هزار و ۲۸۵ تن نیز در روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد سکونت دارند.

او گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت هر چه بیشتر خیران و مسئولان استانی اقدامات مؤثری در زمینه بهره مندی مددجویان زیر پوشش این نهاد برای تامین مسکن انجام شده است.


قلع و قمع گسترده ویلاها و ساخت و سازهای غیر مجاز

به همت دادستان دنا و جهاد کشاورزی و همکاری  نیروی انتظامی جهت حفظ و صیانت از اراضی باغی و زراعی و جلوگیری از تغییر کاربری باغات و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، برخی ساخت و سازها در باغات شهر سی سخت قلع و قمع گردید.

امروز ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ به همت دادستان، جهاد کشاورزی شهرستان دنا  توانست با قلع و قمع ساخت وسازهای غیر مجاز در باغات شهر سی سخت  یک  روز به یاد ماندنی برای تاریخ دستگاه قضایی و شهر سی سخت رقم بزند.

امروز حکم قلع و قمع بیش از ۵۰ واحد غیر مجاز که در باغات شهر سی سخت اقدام به ساخت کرده بودند اجرا گردید و مأمورین یگان حفاظت سازمان امور اراضی  جهاد کشاورزی با حمایت نیروی انتظامی وکارکنان جهاد کشاورزی ودر رأس آنها رئیس جهاد کشاورزی دنا توانستند با قاطعیت کامل این احکام را اجرا کنند تا هم جلوی این ساخت وسازها گرفته شود و هم اینکه دگر کسی فکر ساخت وساز در محیط باغ ها به ذهنش خطور نکند.

گفتنی است:امروز در اجرای این حکم در مرحله اول تخریب دیوارهای این ساخت وسازها تخریب گردید و یک مهلت ۲ماهه به صاحبان آنها داده شده است وبعد از این مهلت تخریب کامل خواهند شد که از دستگاه قضایی که امروز با جدیت تمام به این مهم ورود کردند و بدون نگاه سیاسی نسبت به تخریب آنها اقدام کردند انتظار می رود از این به بعد  این رویه ادامه پیدا کند تا دیگر شاهد تکرار چنین ساخت وسازهایی در باغات شهر سی سخت نباشیم.


جشنواره ققنوس در کهگیلویه برگزار می شود

جشنواره ققنوس در کهگیلویه برگزار می شود

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ققنوس در این شهرستان خبر داد.

 جشنواره فرهنگی هنری ققنوس ویژه مقاطع متوسطه  اول، دوم و ابتدایی شهرستان کهگیلویه بهمن ماه امسال با همکار‌ی اموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد و انجمن ققنوس برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه در این خصوص گفت: ما باید از طریق شعر و هنر قلم به نمایش اعیاد ملی و مذهبی بپردازیم و توسعه این برنامه های تاثیرگذار فرهنگی را دنبال کنیم.

فضل الله گنجی پور افزود: برنامه ها و جشنواره ادبی هنری می تواند به جای هزاران نشست و جلسه در بین مخاطبان تاثیر گذار باشد  و ما با برگزاری چنین محافلی می توانیم گوشه ای از  دین خود را برای آموزش و یاد دادن برنامه ها و افتخارات ملی مذهبی خود را به نسل جوان ادا کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش دهدشت نیز گفت:به دو دلیل تصمیم گرفته شد این جشنواره را امسال حتما برنامه ریزی و برگزار کنیم.

محمد حسین جمشیدی افزود: ما متولیان آموزش و پرورش بر این باوریم که در نظام تعلیم و تربیت انتقال  باید از دانش صفر به دانش آموزان فاصله بگیریم چون دانایی به تنهایی کافی نیست و برای رسیدن به رشد و بالندگی و موفقیت در عرصهای زندگی توانایی هم نیاز است و برگزاری چنین جشنواره هایی کمک شایانی می کند تا استعدادهای دانش آموزان شناسایی ،هدایت و شکوفا شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از موثرترین شیوه های برقراری روابط انسانی در سازمانهای آموزشی، مشارکت است و  تصمیم هایی که با فکر و مشارکت افراد بیشتری گرفته شود از قوت ،استحکام و درستی بالاتری برخورد است تصمیم به برپایی چنین جشنواره ای برای مقاطع  تحصیلی گرفته شده است.

دبیر ادبی جشنواره ققنوس ابراز داشت:از آنجا که در دهه های اخیر فعالیت های مستمر در خصوص جشنواره های مختلف ادبی و هنری در کشور برگزار می شود، در این چنین برنامه هایی صاحب نظران، منتقدان ملی و استانی حضور پررنگی دارند.

خلف بوزدی افزود:اکثر صاحب نام های ادبی  متعلق به شهرستان کهگیلویه بزرگ است  و برآنیم تا با برگزاری این جشنواره‌ در مقاطع مختلف قوه تخیل  و نویسندگی را در نسل جوان تقویت کنیم.


حسینیه حوزه علمیه یاسوج به نام شهید سلیمانی نامگذاری شد

 

 

 

 

 

حجت‌الاسلام «ابراهیم بهشت» مدیر حوزه علمیه یاسوج اظهار داشت: نمازخانه و حسینیه حوزه علمیه علی بن موسی‌الرضا (ع) شهر یاسوج به نام سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

وی افزود: هدف از این نامگذاری این است که طلاب حوزه علمیه با الگوگیری از سیره عملی و ولایت‌پذیری و ازخودگذشتگی این شهید بزرگوار که شاگرد عملی امامین انقلاب بود در کنار تحصیلات علمی به تهذیب نفس بپردازند.


تجمع معلمان کهگیلویه و بویراحمدی در اعتراض به طرح رتبه‌بندی 
معلمان و فرهنگیان در محوطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برای چندمین بار تجمع کردند.
صبح امروز پنجشنبه 23 دی ماه، معلمان و فرهنگیان در محوطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برای چندمین بار در اعتراض به عملکرد مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح رتبه‌بندی و معیشت معلمان تجمع کردند.
رسول بداقی‌نژاد از اعضای کانون صنفی معلمان کشور در این تجمع سخنرانی کرد و خواستار رفتار انسانی با معلمان شد.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...