افزونه جلالی را نصب کنید. 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6254 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
شورای ۳ شهر کهگیلویه و بویراحمد بلاتکلیف؛ استانداری: پاسخ قانع کننده‌ای نشنیده‌ایم
06 سپتامبر 2021 - 11:51
عصرزاگرس گزارش می‌دهد:

آیین تحلیف شورای ۳ شهر کهگیلویه و بویراحمد به دلیل رد صلاحیت ۴ عضو منتخب توسط هئیت مرکزی نظارت هنوز برگزار نشده است.

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس؛شهریورماه امسال اعضای جدید شوراهای اسلامی دور ششم برخی از شهرهای استان تحلیف شدند اما سرنوشت اعضای شورای ششم شهرهای یاسوج، دهدشت و سی‌سخت به خاطر عدم تأیید نتیجه انتخابات این سه شهر از سوی هیئت نظارت عالی مرکزی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

پس از برگزاری انتخابات دور ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز مشخص شدن منتخبان، هیئت استانی نظارت بر انتخابات شوراها نتایج انتخابات را تأیید کرد و برای تأیید نهایی لیست اسامی منتخبان را برای وزارت کشور ارسال کرد.

پس از مدتی اما هیئت نظارت عالی مرکزی دو نفر از منتخبان شورای شهر یاسوج، یک نفر از شورای شهر دهدشت و یک نفر از شورای شهر سی‌سخت را رد صلاحیت کرده است.

بر اساس قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا، هیئت نظارت عالی مرکزی حق دخالت در بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهرهای زیر 200 هزار نفر را ندارد و این از عمده وظایف و اختیارات هیئت استانی است اما با این همه تاکنون تکلیف شوراهای اسلامی 24 تا از استان‌های کشور نامعلوم است و منتظر اعلام نظر نهایی هیئت نظارت عالی هستند.

منتظر خبرهای خوش هستیممعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار داشت: هیئت عالی نظارت مرکزی تاکنون نتیجه نهایی خود را به استانداری اعلام نکرده و همچنان منتظر اعلام نظر آنها هستیم.

کیامرث حاجی‌زاده افزود: پیش‌بینی می‌شود که هیئت عالی نظارت مرکزی نتایج هیئت نظارت استانی را تأیید کند و منتظر خبرهای خوش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که در روزهای آینده خبرهای خوبی به دست ما برسد و تکلیف شوراهای اسلامی شهرهای یاسوج، دهدشت و سی‌سخت مشخص شود.

تاکنون پاسخ مناسبی از هئیت مرکزی نظارت نشنیده‌ایم مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با تأیید گفته‌های معاون امور عمرانی استانداری، در این باره اظهار داشت: تاکنون پاسخ درستی از سوی هیئت عالی نظارت مرکزی دریافت نکردیم و در حال حاضر نمی‌توانم با قاطعیت پاسخ درستی بدهم.

عیسی شهامت افزود: منتظر هستیم که دولت سیزدهم استقرار یابد و موضوع تأیید نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شوراهای شهر و روستا در دستور کار قرار بگیرد.وی تصریح کرد: موضوع تأیید صلاحیت منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در شورای عالی نظارت مرکزی موافقان و مخالفان زیادی دارد و نیاز به بررسی های بیشتری دارد.

شهامت خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 24 استان کشور درگیر اعلام نظر نتایج هیئت عالی نظارت مرکزی هستند و باید منتظر روزهای آینده باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...