افزونه جلالی را نصب کنید. 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6255 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
میزان کشندگی کرونا درکهگیلویه و بویراحمد کمتر ازمیانگین کشوری است
05 سپتامبر 2021 - 9:58
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

پرویز یزدان پناه در دیدار با فرماندار گچساران گفت: میزان کشندگی کرونا ویروس در کشور ۲.۲ و در استان یک است.

نویسنده : حمیدرضا کاظم نسب
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس؛پرویز یزدان پناه در دیدار با فرماندار گچساران گفت: میزان کشندگی کرونا ویروس در کشور ۲.۲ و در استان یک است.

وی عنوان کرد: ما بیشترین تعداد نمونه‌گیری را نسبت به جمعیت داشته‌ایم.

همچنین در خصوص شاخص نمونه‌گیری و غربالگری در رتبه بالایی قرار داریم.یزدان پناه اذعان داشت: علیرغم بالا بودن میزان نمونه گیری و پایین بودن میزان مرگ و میر ما حدود دو برابر میانگین کشوری بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان داریم.

وی ادامه داد: شهرستان گچساران نیز به نسبت سایر شهرستان‌های استان دارای شرایط ویژه‌ای بوده و به دلیل وجود بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نیروی صنعت نفت و پتروشیمی که غالباً غیربومی هستند، با توجه به افزایش تردد در این شهرستان، شرایط برای شیوع بیشتر بیماری فراهم است.

دکتر یزدان پناه تصریح کرد: فاکتورهای مختلفی از جمله بالا بودن میانگین سنی مردم این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان در افزایش میزان ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کرونا نقش دارد.

متأسفانه شروع پیک‌های کرونا در استان از گچساران شروع می‌شود و تاکنون یک پیک از استان بیشتر داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همواره در شهرستان گچساران شاهد تلاش و خدمات شبانه روزی همکارانمان در حوزه‌های بهداشت و درمان هستیم.

خوشبختانه بیماری نیز در وضعیت نزولی قرار گرفته و تعداد بستری‌ها در حال کاهش است که طبیعتاً تا حدود دو هفته آینده میزان مرگ و میر نیز کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان، خاطر نشان کرد: در خصوص واکسیناسیون در بین استان‌های کشور رتبه سوم را کسب نموده‌ایم و تقریباً در واکسیناسیون زنان باردار جز استان‌های برتر هستیم.

دکتر یزدانپناه یادآور شد: در جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار گردید مقرر شد سن گروه هدف واکسیناسیون در شهرستان گچساران ۵ سال پایین‌تر اعلام گردد تا با توجه به حضور کارگران و نیروهای شرکت نفت و پتروشیمی، ایمنی جمعی بالاتری در این شهر حاکم گردد.

امروز نیز در ستاد کرونای استان که با حضور رئیس جمهور و وزیر محترم بهداشت برگزار گردید مقرر شد حدود ۴۰ میلیون واکسن در شهریورماه وارد کشور شود که توزیع بر حسب سهمیه بندی نخواهد بود و هر شهرستان بر حسب ظرفیت و توان واکسیناسیون، واکسن دریافت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه دانشگاه در خصوص رعایت حقوق بیماران با هیچ کسی تعارف ندارد، عنوان کرد: همه پزشکان موظف هستند با تمام توان و جدیت در بیمارستان‌های استان مستقر باشند.

بیماری که به بیمارستانها مراجعه می‌کند باید اول مورد بررسی پزشک قرار گرفته و در صورت نیاز، بستری موقت یا بستری کامل شوند.

در همین راستا نیز در بیمارستان شهید جلیل یاسوج ابتدا درمانگاه سرپایی ایجاد شد تا متخصصین بیمار را ویزیت و مورد بررسی قرار دهند.

وی اظهار داشت: در خصوص بیماران آی سی یو نیز متخصصین بیهوشی یا باید به صورت مقیم، در بیمارستان حضور داشته باشند و بیماران را ویزیت کنند یا زیر نظر رئیس بیمارستان موظف هستند در هر زمان از شبانه روز در صورت نیاز در بیمارستان حضور یافته و بیمار را بررسی نمایند که هیچ گونه کم و کاستی در ارائه خدمت پذیرفته نخواهد شد.

فرماندار شهرستان گچساران هم گفت: از ابتدای شیوع کرونا همه دستگاه‌ها و نهادها پای کار آمدند تا بتوانند در کنترل بیماری منحوس کرونا نقش خود را ایفا نمایند.

علیرضا اتابک افزود: من تاکنون خلأ و کم کاری در حوزه بهداشت و درمان شهرستان گچساران ندیده‌ام. این شهرستان طبق گزارشات ارسال شده در پیک‌هایی که وارد می‌شود اول بوده و مقاومت زیادی برای کنترل آن می‌طلبد.

وی اذعان داشت: یکی از فاکتورهای اصلی برای کنترل بیماری، قطع زنجیره انتقال است که متأسفانه به دلیل شرایط خاص این شهرستان قطع زنجیره بسیار سخت و دشوار می‌باشد.

اتابک گفت: باتوجه به وجود ظرفیت بالا و خوب صنایع پتروشیمی و نفت، شاهد کمک خاص و ویژه ای از جانب آنها نبودیم و در بحث درمان بسیار ضعیف هستند.

ساختمان بیمارستان نفت بلا استفاده مانده در حالی که بار و فشار کاری بیمارستان‌های دیگر بسیار بالا است و بر آن نقدهایی وارد است.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...