افزونه جلالی را نصب کنید. 20 ذو الحجة 1445 Wednesday, 26 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6459 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 765×
تحول فرهنگی در استان با رویکرد مردم‌ محور/ تعیین تکلیف پروژه ها
13 ژوئن 2024 - 13:42
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در رویداد رسانه ای امیدعنوان کرد؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سند بنیادین فرهنگ و هنر، از تحولات گسترده با رویکرد مردم‌ محور خبر داد.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس، امین درخشان ظهر پنجشنبه در اولین رویداد رسانه‌ای امید استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: بر اساس یک سند بنیادین در فرهنگ و هنر که تحویل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده‌ام و در آن به تمامی رویکردهای فرهنگی و خلأهای فرهنگی پرداخته شده است، کار فرهنگ و ارشاد را جلو برده‌ایم.

وی تصریح کرد: مردمی بودن بنیه فرهنگی دارد و توجه به مؤلفه‌های فرهنگی مردم در قالب‌های مختلف، امری است که رسانه‌ها بارها به آن پرداخته‌اند و در واقع باید بعد مردمی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را برجسته کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه قبلاً اجرای برنامه‌های فرهنگی محدود بود، اظهار کرد: ولی اکنون با بردن برنامه‌ها به دل مردم و مناطق مختلف و توجه به مؤلفه‌های مردمی و رویکرد مردمی، گام برداشته‌ایم و باید این روند تداوم داشته باشد تا به نقطه مطلوب برسد.

درخشان گفت: همه این مسائل بر اساس سند تحول است که یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها، فعال‌سازی بخش قابل توجهی از پروژه‌های بلاتکلیف فرهنگی به‌ویژه در شهرستان‌ها است و پروژه‌هایی که بیش از پنج الی ده سال با پیشرفت فیزیکی محدود بلاتکلیف بوده‌اند، امروزه فعال شده هستند.

وی با بیان اینکه در سفر دوم ریاست جمهور به استان، برای کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ پیش‌بینی ۱۵۰ میلیارد تومان شده است، خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد برای زیرساخت‌ها و ۴۰ درصد برای کتابخانه‌های استان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: این امر با همکاری استاندار و بخش مسئولیت‌های اجتماعی نفت و برنامه بودجه انجام شده است.

درخشان یکی از اولویت‌های برنامه‌های فرهنگ و ارشاد استان را ایجاد نشاط اجتماعی خواند و گفت: سعی بر آن شد که بعد مردمی و نشاط اجتماعی در اولویت و مورد توجه باشد

وی تاکید کرد: جشنواره‌هایی که سال‌ها تعطیل بوده‌اند، مانند موسیقی فجر و شهرستان‌های برخوردارتر، برگزار شدند.

درخشان همچنین با اشاره به توجه به خلاقیت‌های هنرمندان و جهت‌دهی به آن‌ها، گفت: قبلاً در برنامه‌ها نبوده، اما امروز در همه حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف شاهد اجرای این برنامه‌ها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فاخری متناسب با ذائقه مردم پیش‌بینی کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۳ شاهد تولید محتوا در عرصه‌های سرود و موسیقی بوده‌ایم و نهضت تولید محتوا و کارهای ارزشمندی در عرصه‌های فرهنگی و هنری به وقوع پیوسته است.

درخشان افزود: بخش مهمی از برنامه‌ها در نگاه رسانه‌ها بوده است و پیگیر بخش مسکن خبرنگاران بوده‌ایم و اسامی را تحویل اداره کل راه و شهرسازی قرار داده‌ایم.

وی عضویت خبرنگاران در صندوق هنر را با رشد چند برابری عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به فرهنگ، ترویج کتاب و کتابخوانی را مهم خواند و گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱۹ هزار کتاب رایگان در اختیار فرهیختگان قرار گرفته است و در سال ۱۴۰۳ تا امروز بیش از ۱۵ هزار جلد در اختیار قرار گرفته است.

درخشان خاطر نشان کرد: در کتابچه‌ای با عنوان «روایت خدمت» این کارها مکتوب شده و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...