افزونه جلالی را نصب کنید. 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6255 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس نماز عبادی ،سیاسی جمعه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ شهر سوق به امامت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کیانی اصل وبا حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامعه صاحب الزمان (عج) این شهر برگزار گردید.

خطیب جمعه سوق به چگونگی شکل گیری انقلاب اسلامی وقدرت فرهنگی ،سیاسی جدید دنیا اشاره وبیان نمودند:چگونه انقلاب شد؟ نیز باید گفت از دهه۴۰ به بعد، حضرت امام(ره) با یک راهبرد و استراتژی مهم حرکت خود را شروع کرد که برای رژیم شاه و قدرت‌های مسلط بر ایران چندان شناخته‌شده نبود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانستند آن را درک کنند.

این قدرت جدید در فرهنگ سیاسی دنیا وجود نداشت و برای اولین‌بار در ایران شکل گرفت و زمینه انقلاب و ادامه آن را فراهم کرد. این قدرت جدید از ترکیب سه عنصر تحقق یافت:

عامل اول، عنصر مردم مؤمن متحد آگاه در صحنه.

عامل دوم، آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) که اسلامی سیاسی و اجتماعی است و دارای فرهنگ ظلم‌ستیزی و شهادت‌طلبی است.

عامل سوم، رهبری و مرجعیت که در مفهوم ولایت‌فقیه شکل گرفت.

ترکیب این سه عنصر قدرتی به وجود آورد که تمامی توان رژیم شاه و حمایت‌های بی‌نظیر قدرت‌های بزرگ دنیا نتوانست این قدرت را شکست دهد.

حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها یادآور شدند مادامی‌که این عناصر با هم هستند انقلاب هم می‌ماند یعنی نه‌تنها در پیروزی انقلاب نقش داشتند، در ادامه انقلاب نیز نقش دارند؛ زیرا یک اصل فلسفی داریم که می‌گوید علت مبقیه‌ی هر پدیده‌ای علت موجبه آن است. انقلاب را هر عاملی به وجود آورده مادامی‌که آن عوامل وجود دارند انقلاب نیز پابرجاست.

دستاوردهای انقلاب

اما «دستاوردها چیست؟»، هفت دستاورد و برکت عظیم انقلاب چنین اشاره شده است:

1. تضمین ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی ثبات امنیت و تمامیت ارضی

2. موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی پیشرانی علمی و فناوری

3. به اوج مشارکت‌های مردمی

4. ارتقاء شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی ارتقاء بینش سیاسی

5. سنگین کردن کفه‌ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور سنگینی کفه عدالت

6. افزایش چشمگیر عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه افزایش عیار معنویت و اخلاق

7. برجستگی روزافزون نماد ایستادگی پُرابّهت، باشکوه و افتخارآمیز در برابر قلدران، زورگویان و مستکبران جهان ایستادگی در برابر مستکبران

شیخ مهدی کیانی اصل در ادامه خطبه دوم مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی۲۲ بهمن دعوت وبیان داشتند:از همه مردم دعوت میکنیم که با توجه به حساسیت های منطقه ای و تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت و تجاوزات آمریکا و انگلیس علیه جبهه مقاومت و ایام انتخابات حضور باشکوهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته باشید و دیگران را هم دعوت به حضور کنید.

در انتهای خطبه دوم امام جمعه سوق به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام پرداختند وگفتند:رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران و مسئولان نظام و سفرای کشورهای مسلمان بار دیگر مساله غزه را مطرح کردند درباره مساله غزه، آنچه که دولتها وظیفه دارند، قطع کمک سیاسی و تبلیغاتی و تسلیحاتی و کالاهای مصرفی به رژیم صهیونیستی است. این وظیفه‌ی دولتهاست.آنچه که ملتها وظیفه دارند، فشار به دولتهاست که این وظیفه‌ی بزرگ را انجام بدهند. این کار بایستی انجام بگیرد و ان‌شاءاللّه به توفیق الهی روز به روز پیروزی مردم غزه بیشتر آشکار خواهد شد.

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...