افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6246 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
استاندار:کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت قطب کشاورزی کشور را دارد
06 فوریه 2024 - 20:12
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان می تواند قطب کشاورزی باشد از وزیر جهاد برای تقویت و توسعه بخش کشاورزی قول مساعد گرفتم.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس و به نقل از  روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سید علی احمدزاده رور سه شنبه در آیین افتتاح شهرگ گلخانه‌ای ماهور باشت که با حضور وزیر جهاد کشاورزی انجام شد تاکید کرد که برای تکمیل پروژه شبکه آبرسانی به امامزاده جعفر و خان احمد نگاه ویژه شود.

وی با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی و آشنایی با پتانسل های این حوزه در استان گفت این سفر می تواند به توسعه و رونق بیشتر این بخش بینجامد.
استاندار تصریح کرد: در کنار حمایت و کمک های این وزارتخانه نیازمند رایزنی وزیر جهاد کشاورزی در دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام این بخش هستیم.
وی اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ پروژه حوزه جهاد کشاورزی در این سفر افتتاح و کلنگ زنی شد که به نمایندگی از آنها تعدادی به بهره برداری رسید.
استاندار عنوان کرد: برخی از پروژه های حوزه جهاد کشاورزی را با بالگرد بازدید کردیم و به صورت هوایی پروژه آبرسانی توت نده، سمرون و بن‌زرد مورد بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: سپس وارد شهرستان کهگیلویه شدیم و سد کوهبرد یا سد «شهید دل‌نسب» با حضور وزیر افتتاخ شد الیته برای تکمیل شبکه پایین دست سد ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بتوانیم آب این سد را به همه مزارع برسانیم.

استاندار اشاره ای هم به بازدید هوایی از سد کوثر کرد و گفت در دهدشت غربی ۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که برای آبرسانی به این اراضی نیازمند احداث سد آبریز هستیم.
وی عنوان کرد: وزیر جهاد کشاورزی را در جریان اهمیت احداث این سدها قرار دادیم و به مردم قول دادند که این موضوع را در دولت پیگیری کنند.
احمدزاده با اشاره به اینکه بخشی از نیاز مرغ استان از استان های همجوار تامین می شود، گفت از کشتارگاه  لیشتر که در صورت بهره برداری می تواند بخشی از نیاز مرغ استان را تامین کند بازدید کردیم، ضمن اینکه کشتارگاه دیگری در بهمئی در دست احداث است.
استاندار با اشاره به افتتاح شهرک گلخانه ای ماهور باشت گفت: پنج شهرک گلخانه ای در سطح استان احداث شده که به نمایندگی از آنها شهرک گلخانه ای باشت با ۲۸ هکتار و ۱۵ واحد تولیدی، اعتبار هزینه شده هشت میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۱۹۰ نفر افتتاح شد.
احمدزاده با اشاره به اینکه نیازمند احداث شهرک های گلخانه ای بیشتری در سطح استان هستیم، گفت: وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص قول حمایت دادند.
وی با اشاره به اینکه سفر وزیر جهاد کشاورزی و آشنایی با پتانسل های حوزه کشاورزی می تواند به توسعه این بخش کمک کند، گفت: نیازمند رایزنی وزیر جهاد دولت برای پروژه آبرسانی به شبکه امامزاده آب، خان احمد هستیم و امیدواریم با مساعدت وزارت جهاد کشاورزی پروژه های نیمه تمام این بخش تکمیل شود.
استاندار با اشاره به اینکه مطالعات سد شیو به اتمام رسیده است، گفت: برای ساخت این سد به پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در صورتی که سد شیو و سد آبریز به نتیجه برسد در حوزه کشاورزی قطب نمونه کشاورزی خواهیم شد.

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...