افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6245 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
افتتاح نخستین کارخانه‌جات استریلیزه شیر و خوراک آبزیان در یاسوج به دست وزیر جهاد کشاورزی
06 فوریه 2024 - 11:52
وزیر جهاد کشاورزی به نمایندگی از هیئت دولت، با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد، در دهه فجر، پنج طرح مهم بخش کشاورزی این استان را به نمایندگی از ۹۴ طرح عمرانی و اقتصادی، افتتاح کرد.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس  از یاسوج محمدعلی نیکبخت در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از دیدار با نماینده ولی فقیه، به محل احداث نخستین کارخانه شیر استریلیزه در این استان رفت و آن را افتتاح کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در این آیین با اشاره به تعداد و تنوع پروژه‌های جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: قبل از آنکه بخواهم از همکاران خودم در جهاد کشاورزی قدردانی کنم از آقای استاندار و معاونین او که همکاری و هماهنگی مثال زدنی با بخش کشاورزی دارند قدرانی می‌کنم چرا که بدون حمایت مقامات ارشد استان امکان چنین توفیقاتی در این بخش نبود.

نیکبخت افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان خالص در حوزه عشایری است که تولید شیر در آن اهمیت فراوانی دارد و احداث نخستین کارخانه تولید شیر استریلیزه در این استان نشان از جهت‌گیری درست این بخش و امیدواری بیشتر مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس اظهارات رئیس سازمان جهاد کشاورزی، روزانه بیش از ۳۰ تن شیر استریلیزه در این کارخانه تولید می‌شود، تصریح کرد: با تمام وجود از برنامه‌های استان در حوزه کشاورزی حمایت می‌کنم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه، نخستین کارخانه تولید خوراک آبزیان در کهگیلویه و بویراحمد را افتتاح کرد و گفت: از قبل نیز وضعیت کشاورزی این استان و تعداد و تنوع پروژه‌های آن را رصد می‌کردم و تصمیم گرفتم در دهه مبارک فجر به این استان بیایم و خدمت مردم خونگرم و مهمان‌نواز کهگیلویه و بویراحمد برسم.

وی ادامه داد: گزارش رییس سازمان جهاد کشاورزی بسیار امیدوارکننده بود و اینکه در این استان و تا قبل از دولت سیزدهم با وجود تولید بالای ماهی و رتبه سوم کشور اما هیچ خوراک ماهی تولید نمی‌شد اما اکنون ۸ کارخانه خوراک آبزیان در دستور کار است و یکی از آنها به مرحله تولید رسیده بسیار خبر خوب و امیدبخشی است و امیدوارم همین رویه ادامه پیدا کند.

نیکبخت تصریح کرد: بیش از صد پروژه در بخش کشاورزی این استان با اشتغالی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر، افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که به نمایندگی از آنها چند طرح مهم از جمله شیر استریلیزه، کارخانه خوراک آبزیان، زیرساخت یک شهرک گلخانه‌ای و سد کوهبرد افتتاح می‌شوند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه در کنار بیلبوردی که سیمایی از طرح‌های حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی را نمایش می‌داد، جویای وضعیت سردخانه‌های این استان شد و از زبان سید علی معتمدی‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این‌طور شنید که تا قبل از دولت سیزدهم ظرفیت سردخانه‌های فعال این استان کمتر از ۱۶ هزار تن بوده اما در یک جهت‌گیری اصولی و توجه به کمبودهای زیرساختی، مجوز ۳۶ هزار تن فضای سردخانه‌ای یعنی سه برابر کل فضای سردخانه‌ای قبلی استان در این دولت صادر شد که تاکنون بیش از ۱۲ هزار تن افزایش ظرفیت سردخانه‌ای ایجاد شد و بیش از ۱۳ هزار تن فضای سردخانه‌ای نیز در دست اجرا و در نوبت تسهیلات هستند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه برای افتتاح سد کوهبرد، وارد شهرستان کهگیلویه شد و بعد از آن در شهرستان گچساران، زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای ۲۸ هکتاری ماهورباشت را افتتاح خواهد کرد.

بازدید از نخستین زنجیره کامل تولید مرغ نیز از برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

در دهه فجر ۱۴۰۲ تعداد ۶۸ طرح اقتصادی و ۲۶ طرح عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...