افزونه جلالی را نصب کنید. 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6254 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
تکام، طرحی برای توسعه مناطق روستایی و مهاجرت معکوس
02 ژانویه 2024 - 11:08
نماینده تام الاختیار وزیر کشور در طرح تکام گفت: طرح تکام با هدف برنامه ریزی و مطالبه گری برای خدمات رسانی در روستا‌ها اجرا می‌شود.
پ
پ
به گزارش  عصر زاگرس ، آقای دُر تفاوت طرح تکام “توسعه مناطق روستایی” را با سایر طرح ها در مهاجرت معکوس عنوان کرد و افزود: در این طرح دولت مهاجرت معکوس را بر عهده وزارت کشور قرار داده است.
وی این طرح را در زمینه راهبری و سیاست گذاری عنوان کرد و ادامه داد: قرار نیست در ماموریت سازمان ها و دستگاه ها دخالتی انجام شود بلکه هدف تسهیل گری و همکاری بین بخشی است.
نماینده تام الاختیار وزیر کشور در یاسوج با بیان اینکه اگر مهاجرت معکوس رفع شود بسیاری از مشکلات حاشیه شهرها رفع خواهد شد، گفت: در این طرح باید همه امکانات اعم از سلامت، اقتصاد و اشتغال با هم دیده شوند.
مدیرکل امور روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد هم اجرای این طرح را در زمینه توانمند سازی مردم پایه و مهاجرت معکوس عنوان کرد و گفت: دستورالعمل تکام برای همه نهادهای فعال در روستاها است و زمینه سازی برای مهاجرت معکوس، اشتغال مفید و کاهش حاشیه نشینی را فراهم می کند.
درخشان فر اهداف اساسی این طرح را اشتغال مفید، افزایش سطح توانمندی، رفع موانع نگرشی و قانونی، افزایش همکاری بین بخشی، افزایش مشارکت اجتماعی و کار آفرینی مردم پایه و گسترش خلاقیت ها نام برد.
وی ادامه داد: این طرح ۱۶ نظام نامه دارد که همه دستگاه های را شامل می شود و در این زمینه کارگروه هایی نیز تشکیل شده است.
معاون بهسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز از مقاوم سازی ۶۰ درصد واحد های روستایی استان در راستای اجرای طرح تکام خبر داد و گفت: اکثر این واحدها بالای ۱۰۰ متر زیربنا دارند.
اصالت زاده افزود: پیش بینی می شود امسال نیز ۷ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شوند

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...