به گزارش عصرزاگرس، حواشی اخیر بیمارستان شهید جلیل  نشان داد وضعیت سلامت و درمان استان بسیار وخیم تر از آن چیزی است که حتی ما منتقدین فکر می کردیم.

دانشگاه علوم پزشکی  ماه‌هاست با حکم سرپرستی مدیریت می شود و در اقداماتی  عجیب اخیرا سرپرست دانشگاه با هدف رقابت سیاسیون و نمایندگان به انتصابات قومی و سیاسی روی آورده که با این شرایط وضعیت بیش از پیش رو به وخامت می‌رود.

بیانیه صریح الحن بسیج دانشجویی و اشاره به انتصابات قومیتی  و وضعیت خوابگاه های دانشجویی نیز صحه و مهر تاییدی بر این مسائل بود.

دانشگاه های علوم پزشکی استان ماه‌هاست کوپنی و با  حکم سرپرستی در سایه سکوت و بی طرفی استاندار مدیریت می شود که همین موضوع سبب واکنش های مختلفی در افکار عمومی و رسانه شده است‌.

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی حکم ریاست دانشگاه و اداره شدن امور توسط سرپرست، اعتراضات به سرپرستی بلند مدت جاودان سیرت از سطح رسانه ها و افکار عمومی به مکاتبات اداری و نظارتی رسیده است.

براساس سند رسیده به این پایگاه خبری دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه ای  نوشته حکم سرپرستی سعید جاودان سیرت در دانشگاه علوم پزشکی  استان قانونی نیست.

مطابق مفاد ماده ۹۴قانون خدمات کشوری موضوع لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۶ تصدی بیش از یک پست سازمانی برای کلیه کارمندان دولت ممنوع است، در موارد ضروری با تشخیص مقام مسول مافوق تصدی موقت پست سازمان مدیریتی یا حساس بصورت سرپرستی بدون دریافت حقوق و مزایا با حداکثر شش ماه مجاز می باشد و به استناد تبصره ماده قانونی مذکور عدم رعایت مفاد ماده فوق الذکر توسط هر یک از کارمندان دولت اعم از  قبول کننده پست دوم یا مقام صادر کننده در حکم تخلف محسوب خواهد شد.

اکنون باتوجه به درازا کشیده شدن سرپرستی سعید جاودان سیرت به حدود ۹ ماه بدیهی است تخلفی اشکار در حال انجام است که می بایست توسط نهاد های نظارتی و بازرسی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.