افزونه جلالی را نصب کنید. 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6254 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
۴۴۲ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نوسازی و بازسازی
12 نوامبر 2023 - 15:50
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۴۲ مدرسه در استان نیازمند احداث، نوسازی و بازسازی است
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس ، حسنعلی عزت‌خواه در نشست خبری ستاد برگزاری بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان با اعلام‌ این خبر افزود: از این تعداد مدرسه ۱۰۷ مدرسه نیاز به احداث و ۳۳۵ مدرسه بالای ۳۰ سال قدمت نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.
وی همچنین تعداد مدارس بدون سیستم گرمایشی و بدون حیاط در استان را به ترتیب ۲۷۰ و ۷۱۷ مدرسه اعلام کرد و گفت:۲۳۲ مدرسه هم نیازمند به انجام ایزوگام و ۸۸۸ مدرسه دیگر نیز به گازگشی نیاز دارند.
عزت خواه ادامه داد: فضاهای آموزشی موجود در استان بویژه در شهرستان بویراحمد با تعداد دانش آموزان در حال تحصیل تناسبی ندارند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر بیش از ۱۸۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در ۳ هزار و ۱۹۰ مدرسه شهری و روستایی در حال تحصیل بوده که ۱۲۱ هزار و ۷۳۱ دانش آموز آن معادل ۶۹ و ۳۹ صدم جمیعت دانش آموزی استان در هزار مدرسه شهری به تحصیل مشغول هستند.
وی تعداد مدارس روستایی استان را ۲ هزار و ۱۹۰ مدرسه با تعداد ۶۱ هزار و ۵۲ نفر اعلام کرد و گفت: با وجود ساخت این همه مدرسه در مناطق روستایی استان ۳۳ و ۶۹ صدم درصد جمعیت دانش آموزی استان در این مدارس در حال تحصیل است.
عزت خواه کمبود فضاها و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی را از مهمترین چالش های پیش روی حوزه تعلیم و تربیت استان دانست و از اصحاب رسانه خواست ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان را در برگزاری هر چه بهتر جشنواره خیرین مدرسه ساز و ترغیب آنها برای امر مدرسه سازی در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد کمک و همراهی کنند.
فردین نیک اقبال مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان گفت :در این جشنواره ۱۰۰ نفر از خیرین بنام مدرسه ساز کشور شرکت می کنند.
حسینی نیک مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم تعداد آموزشگاهای پیش از انقلاب در استان را ۲۴۰ مدرسه اعلام کرد و گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی این تعداد هم اکنون به ۳ هزار و ۲۰۰ مدرسه رسیده است.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...