افزونه جلالی را نصب کنید. 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6255 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
افتتاح فاز نخست گازرسانی به تنگ تامرادی بویراحمد/۱۲۰ خانوار گازدار شدند
11 نوامبر 2023 - 23:09
عملیات اجرایی طرح گازرسانی به ۱۸ روستای منطقه تنگ تامرادی بویراحمد ۱۵ اردیبهشت سال جاری آغاز شد که هم اینک و کمتر از یک سال فاز نخست آن در قالب ۶ روستا، ۱۲۰ خانوار وپوشش جمعیتی ۵۰۰ نفر امروز شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳ با حضور استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی استان به بهره برداری رسید.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس  و به نقل از  روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده روز شنبه در آیین افتتاح گازرسانی به ۶ روستای منطقه تنگ تامرادی گفت: ممکن است سرعت عمل خدمت رسانی به مردم در دولت ها متفاوت باشد اما در دولت آیت الله رئیسی خدمات دهی به مناطق کمتر برخوردار سرعت گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در کمتر از ۲ سال رئیس جمهور ۲ با به استان سفر کردند و از بیشتر مناطق این استان بازدید داشته اند، اظهار داشت: وزیر کشور نیز ۶ بار به این استان سفر کرده است و مناطق دور افتاده را مورد بازدید قرار داده و تصمیمات و اقدامات خوبی برای محرومیت زدایی گرفته شده و یا در حال اجرا است.
استاندار تاکید کرد: مدیران استانی تکلیف دارند میدانی کار کنند و پای کار باشند که الگوی ما در زمینه کار میدانی سردار شهید سلیمانی است.
احمدزاده اظهار داشت: تنها در زیلایی عملیات گازرسانی به ۴۰ روستا با جمعیت چند هزار نفری در حال انجام است و در سایر روستاهای استان نیز پروژه های گازرسانی در حال  اجرا می باشد و طولی نخواهد کشید که به لحاظ گازرسانی در زمره استان های سبز کشور خواهیم شد.
وی در خصوص پروژه گازرسانی به روستاهای منطقه تنگ تامرادی گفت: نیمه دوم اردیبهشت امسال بود که کلنگ گازرسانی به ۱۸ روستای منطقه تنگ تامرادی به زمین زده شد و خواستار تسریع در گازررسانی به مردم این مناطق بودیم.
احمدزاده عنوان کرد: خوشبختانه در کمتر از چند ماه گاز ۶ روستای چاه زنان، چشمه بلوطک، جهادآباد چشمه تاگی، چشمه تاگی، چشمه سرخ دشت روم و مرادآباد با ۱۲۰ خانوار و ۵۰۰ نفر جمعیت از نعمت گاز بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه ۱۹ کیلومتر گازرسانی به این روستاها با اعتبار ۸۸ میلیارد ریال انجام شده است، تاکید کرد تا عملیات گازرسانی به ۱۲ روستای باقی مانده در این منطقه تسریع شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از روستای تنگ تامرادی تاکید کرد: خواسته ای که از شرکت گاز داریم اینکه مردم این روستا در زمستان امسال از نعمت گاز بهره مند شوند و اگر به این روستا سر زدیم گاز به خانه های مردم ساکن در روستاهای تنگ تامرادی رسیده باشد.
وی عنوان کرد: همه دستگاه‌های متولی به خصوص بنیاد مسکن مکلف هستند ظرف یک ماه آینده زمینه سازی لازم برای نصب علمک خانه هایی که در این روستاها است را انجام دهند.
استاندار در بازدید از روستای جهادآباد و چشمه تاگی عمده مشکلات این روستاها را آب و جاده دسترسی دانست و با بیان اینکه منطقه دشت‌روم بویراحمد با مشکل آب شرب و کشاورزی مواجه است، گفت: منبع تامین آب پایداری در منطقه دشت روم وجود ندارد و چاه های آب قابل اعتماد نیست لذا تصمیم داریم از سد تنگ سرخ شبکه آب پایدار برای دشت روم تعریف کنیم تا تمامی روستاهای این منطقه از پراشکفت گرفته تا تنگ تامرادی برای پنجاه سال آینده دارای شبکه آب پایدار باشند.
احمدزاده عنوان کرد: پروژه انتقال آب از سد تنگ سرخ به دشت روم نیازمند چندین هزار میلیارد تومان اعتبار است و چون طرح مطالعاتی این پروژه در سفر رئیس جمهور انجام نشده بود نتوانستیم در زمره پروژه های سفر قرار دهیم و اعتبار بگیریم اما از طریق وزارت نیرو تامین اعتبار این پروژه را پیگیری خواهیم کرد.
استاندار با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در تلاش برای رفع محرومیت در روستاها و مناطق محروم استان است، گفت در همین راستا جاده های زیادی در حال احداث هستند تا در سیمای جاده های استان تغییر ایجاد شود.

 

احمدزاده بیان کرد: مردم مناطق مختلف استان سال ها بود که برای عبور از رودخانه از وسیله خطرناکی به نام “گرگر” استفاده می کردند که برخی ها در هنگام استفاده از این وسیله جان خود را از دست دادند اما در دولت سیزدهم ساخت پل‌هایی به طول ۶۵ تا ۷۰ متر بر روی رودخانه های مارون، رود سمه، رودخانه خرسان و سایر نقاط استان انجام گرفته تا دیگر تلفات ندهیم.
وی خاطرنشان کرد: مشکلات در جاده های روستایی شهرستان های استان بالا است اما از طرفی بیکار نمانده ایم و در حال رسیدگی به این مناطق هستیم و تا پایان دولت سیزدهم خبرهای خوبی مبنی بر گره گشایی از کارهای مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
احمدزاده اظهار داشت: تنها در زیلایی عملیات گازرسانی به ۴۰ روستا با جمعیت چند هزار نفری در حال انجام است و در سایر روستاهای استان عملیات گازرسانی در حال انجام است و طولی نخواهد کشید که به لحاظ گازرسانی در زمره استان های سبز کشور خواهیم شد.
وی ابراز امیدواری کرد: کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم در زمینه جاده روستایی و آب آشامیدنی سبز شده و از محرومیت خارج شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از مدرسه کانکسی که سقف آن خراب بود بازدید کرد و خواستار رفع مشکل این مدرسه توسط نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان شد، همچنین در کنار این مشکلات مشکل طرح هادی این روستا از توسط مردم مطرح شد.
گفتنی است، تنگ تامرادی با طبیعتی بکر و کم نظیردر ۴۵ کیلومتری غرب یاسوج در مسیر جاده سپیدار واقع شده است.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...