افزونه جلالی را نصب کنید. 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6254 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت های ارتباطی سی سخت اختصاص یافت
26 اکتبر 2023 - 9:51
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف ۲ سال گذشته و در دولت سیزدهم ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت های ارتباطی و ساخت پل ها، تونل ها و عملیات بهسازی در شهر سی سخت اختصاص داده است.
پ
پ

سید علی احمدزاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: تونل های زیادی در استان حفر شده است اما تنها تونل دارای مسیر رفت و برگشت، در مسیر یاسوج به شهر سی سخت در حال احداث است.

وی افزود: ۲ شرکت در این پروژه در حال فعالیت هستند و حفر یکی از تونل ها دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.عملیات کف تونل باید هر چه سریعتر عملیاتی و تا پایان سال جاری عملیات حفاری کامل انجام و بخشی از خاکبرداری کف تونل هم اجرایی می شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: پیمانکار یکی از تونل های در حال انجام که پیشرفت کمی دارد، باید تا پایان سال این کمبود را جبران کند.

احمدزاده ابراز کرد: از ۸۰۰ متر تونل در این مسیر۳۵۰ متر خاکبرداری انجام شده است، تجهیز کارگاه پل عظیم و بزرگ شهر سی سخت به نام پل «سردار شهید نجفی» با همکاری وزارت دفاع در این مسیر هم در حال اجرا است.

وی پل قوسی شهر سی سخت را به عنوان بزرگترین پل قوسی کشور برشمرد و ادامه داد: مسیر سی سخت نیازمند جابه جایی است و ممکن است روند ساخت پل قوسی در این منطقه سه سال به طول انجامد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجرای این پروژه ها فرصت بزرگ و کم نظیری برای گردشگری سی سخت ایجاد خواهد کرد و دولت مصمم به نتیجه رساندن این پروژه ها است.

احمدزاده بیان کرد: تمامی اعتبارات این پروژه ها از محل سفر دولت به استان تامین می شود و دولت سیزدهم جمعا ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پل ها، تونل ها و عملیات بهسازی در شهر سی سخت در نظر گرفته است.

 

جاده زیبا و شگفت انگیز یاسوج به سی سخت به عنوان قدیمی ترین جاده در مناطق سردسیری استان که از وسط بلوط های کهنسال با داشتن پیچ های خطرناک و مرگ آفرین عبور می کند ضمن گردشگری بودن این مسیر یکی از جاده های پر تصادف استان به حساب می آید.

این جاده با دارا بودن بیشترین پیچ های تند و متعدد یکی از جاده های صعب العبور کشور بوده که در چند سال اخیر با ساماندهی قسمت هایی از این جاده ارتباطی برخی از نقاط کور آن برطرف شده و در دولت مردمی سیزدهم عملیات اجرایی پروژه جانی دوباره به خود گرفته است.

جاده یاسوج به سی سخت به طول ۳۰ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر آن تا قبل از سال ۹۰ دوبانده شده است و پروژه دیگر از سال ۹۵ تاکنون هفت و نیم کیلومتر بوده که انجام شده است.

چهار کیلومتر دیگر آن هم در همین سال ها انجام شده و هفت و نیم کیلومتر از آن هم در سال ۱۴۰۱ با حضور مسئولان کشوری افتتاح شد.

این جاده دارای ۲ تونل و یک پل به نام پل کلو است که این پل جزو خاص ترین پروژه های راهسازی و بی نظیرترین پل های کشور است و از کف دره تا روی پل ارتفاع حدود متر است.

شهرستان دنا به عنوان نگین گردشگری جنوب کشور و معروف به سرزمین برف و آفتاب، با افتتاح و کلنگ زنی ۲۶۰ پروژه خرد و کلان در حوزه زیرساخت ها در دولت سیزدهم، با گام عملی دولت در یکسال و نیم گذشته به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

شهرستان دنا با جمعیتی حدود ۴۲ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵) به مرکزیت شهر هشت هزار نفری سی سخت در ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع است.

این شهرستان به دلیل وجود منابع آب و پوشش انبوه باغ های میوه، در بخش کشاورزی و توسعه باغ ها یک موقعیت و زیرساخت ویژه دارد و بخش زیادی از نیروی فعال شهرستان در بخش کشاورزی ،دام وطیور طرح های شیلات و باغها مشغول کار هستند.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا بطول۸۰ کیلومتر ، طولانی ترین رشته کوه زاگرس است که کوهنوردان نامدار جهان این رشته کوه را آلپ ایران نام نهاده اند، دنا دارای ۴۹ قله با ارتفاع بالاتر از چهارهزار متر است.

بیش از ۱۶۵ گونه جانوری از جمله دوزیستان و خزندگان، آبزیان و انواع پرندگان نادر جهان در منطقه حفاظت شده دنا زیست می کنند.

طی حدود یک سال و نیم اخیر همزمان با فعالیت دولت سیزدهم در شهرستان دنا تحولات عظیمی در حوزه های آب، گازرسانی، مخابرات، راه، بهداشت و درمان و کشاورزی صورت گرفته که قابل قیاس با سال های مشابه گذشته نیست.

 

 

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...