افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6270 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
امام جمعه سوق   از شورای شهر سوق می خواهم عملکرد، واقدامات دوسال گذشته شورا را به مردم ارائه دهند
11 آگوست 2023 - 22:17
داشتند:چهار رکن سیاست تثبیت نرخ ارز در شرایط تحریم که الزاماً باید همه اضلاع و ارکان آن هم‌زمان از سوی سیاست‌گذار دنبال شود و اجرای ناقص آن نتایج مطلوب را حاصل نخواهد کرد.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس،نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۲ شهر سوق به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی کیانی اصل وبا حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) این شهر اقامه گردید.

خطیب جمعه سوق در خطبه دوم به سیاست تثبیت نرخ ارز وشرایط تحریم اشاره وبیان داشتند:چهار رکن سیاست تثبیت نرخ ارز در شرایط تحریم که الزاماً باید همه اضلاع و ارکان آن هم‌زمان از سوی سیاست‌گذار دنبال شود و اجرای ناقص آن نتایج مطلوب را حاصل نخواهد کرد، به شرح زیر است:

اول- کنترل عرضه ارز

دوم- مدیریت تقاضای ارز

سوم- تعیین نرخ ارز با هدف تحرک تولید

چهارم- دلارزدایی با انجام پیمان‌های پولی دو و چندجانبه

 

خطیب جمعه سوق به زمان‌شناسی امام سجاد(ع) اشاره ویادآور شد،در زندگى امام چهارم چند رشته كار وجود دارد كه یكى از آنها همین رشته اخلاق است،یعنى تربیت و تهذیب اخلاق جامعه‌ى اسلامى.

امام سجّاد به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه‌ى اسلامى كمر بست، چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار بخش مهمّى از مشكلات اساسى دنیاى اسلام كه به فاجعه‌ى كربلا انجامید ناشى از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود.

یك ملّت وقتى منشأ همه مفاسد خواهد شد كه اخلاق او خراب شود، این را امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام در چهره جامعه اسلامى تفحّص كرد، و كمر بست به این كه این چهره را از این زشتى پاك كند و اخلاق را نیكو گرداند.

لذا، دعاى «مكارم الاخلاق» دعاست؛ امّا درس است. صحیفه ى سجّادیه دعاست؛ امّا درس است.

از عزیزان دعوت میکنم که این صحیفه سجادیه را با تدبّر بخوانید خواهید دید كه هر یك از دعاهاى این صحیفه سجّادیه و همین دعاى «مكارم الاخلاق»، یك كتاب درس زندگى و درس اخلاق است.

مهدی کیانی اصل به سال روز آزادی الماس‌های درخشان جمهوری اسلامی آزادگان پرداختند وگفتند:

۱-سرمایه معنوی خاطرات آزادگان؛ مسأله‌ی آزادگان ما از ابعاد مختلفی قابل توجه است. یکی از ابعاد خاطرات باارزش آزادگان است. آنچه در خلال بیانات و نوشته‌ها در مورد دوران اسارت گفته شده است، یک بخش کوچکی است از یک داستان بلند، و ما همچنان احتیاج داریم که این داستان بلند را بشنویم.

۲-فهم سنت‌های الهی؛ امروز دنیا در حال عبور از یک گذرگاه و رسیدن به یک وضع جدید و ماجرای جدیدی است. رفتار ما، نیت ما، عمل ما در شکل‌گیری این وضعیت جدید تعیین‌کننده است. برای این‌که دلهامان قرص شود، برای این‌که راه را گم نکنیم، زندگی آزادگان می‌تواند برای ما یک ستاره‌ی راهنما باشد.

۳-ثواب و جزای الهی؛ یک بُعد ارزش کار آزادگان هم، بُعد ثواب الهی است. یک ملت عزتش، قدرتش، صدرنشینی‌اش در تاریخ، به مجاهدت فرزندانش بستگی دارد. این مجاهدت گاهی در جبهه است، گاهی در میدان اسارت است. بدانیم لحظه‌لحظه‌ی عمر آزادگان در دیوان الهی محفوظ است.

امام جمعه سوق در ادامه این خطبه به مسئله جدایی کشور کنونی بحرین از ایران پرداختند و بیان داشت:جدایی بحرین؛ نقطه عطف وادادگی و بی‌کفایتی پهلوی،میراث وطن فروشی شاه جدایی بحرین از ایران بوده است.

پس از تقویت روزافزون نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، سیاست تطهیر پهلوی برای زدودن دستاوردهای انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن نفوذ آن در سطح منطقه در دستور کار جبهه داخلی و خارجی دشمن قرار گرفته است.

در کنار گروه‌های اصلی جریان تحریف، بعضاً افرادی سازمان‌نایافته شامل ناراضیان از وضعیت اقتصادی و کسانی‌که آزادیهای اجتماعی موجود را کافی نمی‌بینند نیز عمدتاً تحت تأثیر موج تبلیغات رسانه‌ای تطهیرکنندگان پهلوی، به صورت پراکنده در شبکه‌های اجتماعی به بازنشر محتواهایی جذاب اما کم‌عمق در راستای تطهیر پهلوی اقدام می‌کنند.

پیشروی این سیاست به گونه‌ای بوده که مقابله با آن به ضرورتی آشکار برای جبهه انقلاب اسلامی تبدیل شده است و رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به این تهدید فرهنگی و تاریخی هشدار داده‌اند.

موضوع جدایی بحرین برای افکار عمومی و مردم عادی ملموس‌تر و قابل درک‌تر است. از این رو به نظر می‌رسد سزاوار است سالروز جدایی بحرین از ایران را روز افشاء خیانت‌های پهلوی‌ها و روز تحریف‌زدایی و روز شاخص تقابل با پروژه تطهیر پهلوی بدانیم و بنامیم و برای این روز رویدادسازی نماییم.

امام جمعه سوق به مسئله وضعیت برق کشور پرداختند وبیان داشتند:تقدیر و تشکر میکنم از دولت محترم و وزیر نیرو که علی رغم گرمای بی سابقه ای که در کشور بود مدیریت برق را به نحو احسن انجام دادند.

خاموشی را نه در کارخانجات و کارگاه‌ها و نه در منازل مردم نداشتیم اگر هم جایی خاموشی بوده بسیار کم و قابل اغماض بوده است.

از مردم عزیز دعوت می‌کنیم که در مصرف برق صرفه‌جویی را رعایت کنند،دعوت به صرفه جویی دعوت به تقواست و خود صرفه‌جویی کردن مصداق تقواست.

در انتهای خطبه دوم امام جمعه سوق خطاب به شورای شهر سوق گفتند:دو سال از عمر شورای شهر می‌گذرد خطاب به اعضای محترم شورای شهر عرض می‌کنم با گذشت دو سال از آغاز به کار شماها به مردم گزارش بدهید چه اقداماتی انجام دادید،در راستای وعده انتخاباتی که دادید چه کار کردید،شاید در دید مردم بالاترین کاری که کردید ابقاء شهردار بوده ،ولی از همین شهردار چه خواسته‌ای داشته‌اید، برای پیشرفت شهر آیا شهردار خواسته‌های شما را عملی کرده، آیا نظارت بر کارها شده، مردم دنبال پیشرفت شهرشان بودند به شما اعتماد کردند و رای دادند در پیشگاه خداوند و وجدان خودتان را ارزیابی کنید ببینید آیا از عملکرد خودتان راضی هستید یا خیر.

مصلی نماز جمعه این آمادگی را دارد که این وقت را به اعضای شورا بدهد که اقدامات و گزارشات شورا را به سمع و نظر مردم برسانند.

 

خبروگزارش: کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...