افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6270 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
امام جمعه شهر سوق : دلیل اصلی زنده ماندن ، رشد وفرهنگ عاشورا پویایی ومانایی جهاد تبیین سجادی وزینبی است (+تصاویر)
29 جولای 2023 - 1:44
دلیل اصلی زنده‌ماندن، رشد و رواج فرهنگ عاشورا وابسته به پویایی و مانایی همین مرحله دوم یعنی جهاد تبیین سجادی و زینبی است.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس،نماز عبادی سیاسی جمعه ششم مردادماه ۱۴۰۲ این هفته مصادف شد با روز عاشورای حسینی به همین مناسبت نماز ظهر عاشورا وجمعه این هفته با حضور پر شور عزاداران حسینی هیئت های مذهبی شهر سوق در مسجد امام حسین (ع) این شهر به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی کیانی اصل اقامه گردید.

خطیب جمعه شهر سوق در خطبه دوم این هفته به پیام های رزمایش ولایت ارتش اشاره وبیان داشت:این رزمایش پاسخ مناسبی به ادعای تمرینی رژیم صهیونسیتی و آمریکا در منطقه بود ارتش ایران در این رزمایش از پهپادهایی برای بمباران و شناسایی استفاده کرد که تا عمق دو هزار کیلومتری قادر به نفوذ و عملیات هستند، یعنی به‌راحتی می‌توانند به سرزمین‌های اشغالی بروند، اهداف صهیونیستی را بمباران یا شناسایی کنند و به خانه بازگردند،این توانمندی بومی و متکی به درون باعث شده امنیت بسیار مناسب و قابل قبولی برای فضای کشور به گونه‌ای که هیچ دشمنی توان نفوذ و تجاوز به حریم هوایی کشور جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد و حتی فکر چنین عملیاتی نیز برایش دردناک باشد و اگر کار احمقانه انجام دهند سیلی محکمی از جمهوری اسلامی خواهند خورد و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را سرعت می‌بخشد و تل اویو وحیفا را با خاک یکسان می‌کنیم رژیمی که ارتشش در آستانه فروپاشیست و ۱۰ هزار نیروی ذخیره به صف مخالفان پیوستند.

امام جمعه سوق به ملاحظات جهاد تبیین در ساحت قیام عاشورا اشاره وعنوان نمودند:حماسه حسینی(ع) دو مرحله اساسی داشته و دارد؛ مرحله عملیاتی‌اش تا عصر روز عاشورا تمام شد؛ و مرحله دوم که مرحله جهاد تبیین و زنده نگه‌داشتن خط فکری عاشورا است که به زعامت امام سجاد علیه السلام و پرچم‌داری حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) آغاز شد و تا روز قیامت ادامه دارد.

دلیل اصلی زنده‌ماندن، رشد و رواج فرهنگ عاشورا وابسته به پویایی و مانایی همین مرحله دوم یعنی جهاد تبیین سجادی و زینبی است.

جهاد تبیین مبنای همه جهادها به شمار می‌آید. جهاد تبیین راه‌انداز و به‌عبارتی آغازگر بقیه جهادهاست. با جهاد تبیین است که جهاد خدمت‌رسانی و جهاد اقتصادی و جهاد با جبهه کفار فعلیت می‌یابد.

نوآوری و توجه به راه‌ها و شیوه‌های نوین در دوران پسا اینترنت و هوش مصنوعی در جذب مخاطب و انتقال مفاهیم عالی به نسل‌های جدید یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

امام جمعه سوق اصل اساسی در تبلیغ و جهاد تبیین این است که چون همه انسان‌ها بر اساس فطرت پاک به دنیا می‌آیند و فطرت انسان‌ها حقیقت‌جو و حق‌طلب است، باید مباحث و پیام‌ها فطرت انسان‌ها را درگیر کند و فطری بحث شود.

لازمه این کار در وهله اول این است که ادبیات ارشادی و تبیینی نباید تحکمی بلکه عاطفی و محبت‌آمیز باشد که استفاده از روش‌های ابتکاری و شیوه‌های نوین تبلیغ مطلوب نظر است.

مهدی کیانی اصل به مسئله تأملی بر واژه راهبردی گریه سیاسی اشاره وبیان داشت:امام خمینی(ره) فرمودند: «ما ملتِ گریه سیاسی هستیم، ما ملتی هستیم که با همین اشک‌ها سیل جریان می‌دهیم و خرد می‌کنیم سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است».

«گریه عاملى بود كه در روزگار ائمّه‌ى ما (علیهم السّلام) از آن به سود اسلام و به سود حقیقت استفاده می‌شد. اصل فلسفه‌ى گریه در اسلام و در شیعه یعنى براى حادثه‌ى كربلا این است؛ گریه برانگیزاننده است؛ گریه تحریك‌كننده است؛ حقایق را نشان‌دهنده است، احساسات را لطیف‌كننده و رقیق‌كننده است و خلاصه، انسان انقلابى را حسّاس‌تر كننده است.»

بنابراین تعبیر «گریه سیاسی» یک راهبرد است، یک راهبرد مبارزه در سیره اهل بیت علیهم السلام.

از این رو ما نه‌تنها ملت گریه سیاسی هستیم،ما حتی ملت آب‌خوردن سیاسی هستیم چون بعد از نوشیدن آب مستحب است بر حسین سلام داده شود و یزید لعن شود.

تقدیر و تشکر میکنم از حضور مردم عزیز و ولایت مداری که علیرغم تبلیغات دشمنان باز پرچم و علم امام حسین را برافراشته نگه داشتند و حضور پرشکوه در مراسم عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام داشتند تا به دشمنان بفهمند که نور حسین علیه السلام خاموش شدنی نیست.

خطیب جمعه سوق به روز 5مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی را یاد آور و بر اهمیت نماز جمعه همین بس یک سوره از قرآن به نام جمعه نامگذاری شده است و در آن دستور داده شد که هر وقت ندای نماز جمعه شنیدید بشتابید به سوی نماز جمعه و معامله را رها کنید این برای شما بهتر است، یعنی به محض شنیدن اذان جمعه هرگونه کسب و کار و برنامه مزاحم را رها کنید و به سوی آن بشتابید.

پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید هنگامی که شب معراج مرا به آسمان بردند زیر عرش خدا فرشتگانی را که بال‌هایشان را گسترده بودندو خدا را تسبیح و تحلیل می‌کردند می‌گفتند خدایا کسانی را که در نماز جمعه حاضر می شوند بیامرزد خدایا کسانی که روز جمعه غسل می کنند مورد رحمت قرار دهد.

یکی از برکات پیروزی انقلاب برپایی نماز جمعه است که مستحکم ترین ونفوذ ناپذیر ترین سنگرها بوده وهست بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند«نماز جمعه از بزرگترین عنایت حق تعالی بر جمهوری اسلامی ایران است از نماز جمعه وجماعات که بیانگر سیاسی نماز است هرگز غفلت نکنیدنماز به فرموده پیامبرگرامی اسلام حج فقراهست»

پیش از خطبه ها ومابین خطبه ها با مداحی کربلایی تقی افرازیان وحاج امان الله شاهینی سوق نمازگذاران به عزاداری پرداختند.

خبر وگزارش : کیومرث دوستکام

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...