افزونه جلالی را نصب کنید. 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6248 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
دیدار مردمی مسئولان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در مادوان (+تصاویر)
03 ژانویه 2022 - 22:05
بمنظور دیدار مردمی با مردم شهر مادوان دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در رأس هیأتی قضایی در جمع مردم شهر مادوان حضور یافت.
پ
پ

در این دیدار که 4 ساعت به طول انجامید دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری، سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان معاونان دادگستری و معاونان دادستان مرکز استان و مدیر کل بازرسی استان حضور داشتند.

به گزارش عصرزاگرس به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، دکتر نگین تاجی در حاشیه ی این برنامه در مصاحبه ای یاد و خاطره سردار دل ها ،سپهبد شهید سلیمانی را گرامی داشت و در سخنانی اظهار کرد:آن چیزی که حاج قاسم را عزیز کرد این بود که در میان مردم بود.

مقام ارشد قضایی استان با بیان این نکته که حاج قاسم شهید از جنس مردم بود، افزود: ما هم سعی می کنیم این مهم را در بدنه ی دستگاه قضایی استان و همکاران عنوان کنیم که در برخورد با مردم و رسیدگی به پرونده ها جانب اخلاق را رعایت کنند،تا دادرسی عادلانه در جریان باشد.

وی گفت: یکی از مباحثی که سند تحول دستگاه قضایی به آن اشاره شده است، بحث اخلاق در نظام دادرسی است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به تعبیر زیبا از نامه 53 حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام  خطاب به مالک اشتر در خصوص انتخاب قضات که فرمودند؛ ای مالک شخصی را به عنوان قاضی منصوب کن که از کثرت مراجعه ارباب رجوع خشمگین نشود، متین و صبور باشد و خودش را در معرض پرسش و مشکلات مردم قرار دهد، اظهار کرد: امروز شورای قضایی استان با حضور مدیر کل سازمان بازرسی، دادستان مرکز استان و معاون پیگشیری و معاونین دادگستری کل و دادستان مرکز استان در جمع صمیمی مردم حاضر شدند تا از نزدیک مشکلات مردم را بررسی کنند.

دکتر نگین تاجی گفت: بعضی از مباحث در حوزه دستگاه قضایی استان نبوده و به حوزه ی اجراء، یعنی استانداری مربوط می شود.

وی افزود: در خواست های مردمی اخذ و به مقامات مربوطه ارجاع می شود.

قاضی القضات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در خصوص مشکلات قضایی مراجعان بیان داشت:ز بیشتر مشکلات که در دیدارهای مردمی مطرح می شود در قالب ماده 477 هستند که مدعی هستند که ممکن است رأی خلاف شرع یا خلاف قانون می باشد.

وی در ادامه در خصوص ماده 477 اعاده ی دادرسی اظهار کرد: در همین رابطه در دادگستری استان  اقدام تشکیل به یک کمیسیون کردیم که قویترین قضات برگزیده در آن حضور دارند و آنان با دقت این پرونده ها بررسی می شود و چنانچه رأی از لحاظ دادرسی ضعیف باشد و خلاف شرع تشخیص داده شود، آنها را به تهران ارسال کرده و در اینجا روال معمول را طی می کند.

دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد درپایان در خصوص اختلافات خانوادگی که برخی مراجعان دارند گفت: بعضی از مباحث مراجعان مربوط به اختلافات خانوادگی است که در همین جلسه از ظرفیت سفیران صلح جهت ایجاد صلح و سازش بین زوجین استفاده می کنیم.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...