افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6317 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
ویروس جهش یافته آفریقایی در کمین است
27 نوامبر 2021 - 19:03
درنشست ستاد کرونا اعلام شد؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج: استان کهگیلویه و بویراحمد باید آمادگی ورود ویروس جهش یافته آفریقایی را داشته باشد.
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست ستاد کرونا با اشاره به جهش ویروس کرونا در جهان گفت: کهگیلویه و بویراحمد باید آمادگی ورود ویروس جهش یافته را داشته باشد.
پرویز یزدانپناه به آمار مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت درمانی از ابتدا تا امروز اشاره کرد و افزود: در ایام کرونا ۴۷۱ هزار نفر به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کل افراد بستری شده در بیمارستان را ۲۸ هزار و ۵۵۲ نفر اعلام کرد و گفت: کل افراد ترخیص شده از ابتدا تا امروز ۲۸ هزار و ۳۸۵ است و بستری‌های موجود در بیمارستان‌ها ۱۶۷ نفر است.

وی بستری شدگان موجود با تست مثبت را ۷۲ نفر برشمرد و ادامه داد: ۱۶ نفر در بخش مراقب‌های ویژه بستری هستند.
یزدانپناه با بیان اینکه ۸۲ هزار و ۷۰ نفر به بهبودی کامل رسیده اند، افزود: ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به بهبودی نسبی رسیده اند و تعداد فوتی‌ها با تست مثبت پی سی آر ۹۹۲ نفر است.
یزدانپناه به جهش ویروس آفریقایی و میزان سرایت پذیری بالای آن اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون برای ویروس آفریقایی موثر است و در استان باید آمادگی برای ویروس وجود داشته باشد و واکسیناسیون در دستور کار قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عدم پرداخت منابع برای خرید کیت و دارو اشاره کرد و افزود: آنژیو گرافی در استان اجرا شده است و سبب درآمد ۳۵۰ میلیونی برای دانشگاه شده است.

وی به الکترونیکی شدن خدمات سلامت از اول دی ماه اشاره کرد و افزود: آمادگی کامل برای خدمات الکترونیکی در استان وجود دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۵۲ بازدید از صنوف استان انجام شده، گفت: ۱۲۳ تخلف کرونایی صنوف به مراجع قضایی معرفی و ۱۶ صنف پلمپ شد.
وی به جلسه اضطراری وزارت بهداشت جهانی اشاره کرد و افزود: پوشش ایمنی شامل پوشش واکسیناسیون از نکاتی است که در پیک ششم کرونا مورد توجه است.

بانشی زمان ایمنی برای واکسیناسیون را کمی مبهم دانست و گفت: ایمنی که واکسن ایجاد میک ند ۱۰۰ درصد نیست، ولی قطعا بی تاثیر هم نیست و حالا باید تزریق دز سوم شروع شود که برای معلم‌ها و فرهنگیان امری ضروری است.
وی اضافه کرد: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان کشندگی، سرایت پذیری و شدت بیماری وجود ندارد و معلوم نیست واکسن در مقابل این ویروس چقدر مقاوم باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش به تزریق ۹۸.۳ درصد واکسن معلمان اشاره کرد و گفت: برای دانش آموزان واکسیناسیون روند مطلوبی دارد و استان رتبه اول تزریق واکسیناسیون دانش آموزان در کشور را کسب کرده است.
زارع پور به تصمیمات ستاد ملی کرونا به بازگشایی ۴۰۳ مدرسه دوره ابتدایی و متوسطه با گروه بندی و همچنین زوج بندی توسط شورای مدراس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون گزارش خاص منفی در خصوص کرونا مشاهده نشده است.
صالحی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان به ۲۳۷ بازرسی بهداشتی از صنوف و پلمپ ۱۶ صنف اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد نیرو‌های تعزیرات در مرکز استان به کرونا مبتلا شدند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...