افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6324 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
تلاش ها به ثمر نشست و اقتدار دستگاه قضايي حفظ شد/بيرون كشيدن بيت المال از حلقوم مفسدين اقتصادي در کهگیلویه وبویراحمد
08 نوامبر 2021 - 16:54

رئيس كل دادگستري استان كهگيلويه و بويراحمد از به ثمر نشستن تلاش هاي دستگاه قضايي استان در باز پس گيري اموال بيت المال از محكومين پرونده فساد اقتصادي يكي از شهرستان هاي استان خبر داد.

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس به نقل از روابط عمومي دادگستري و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، دكتر حسن نگين تاجي در این مصاحبه با تأكيد بر اهميت صيانت از بيت المال، اظهار داشت : بیت المال، در نظام اقتصادی اسلام، از جایگاهی ویژه برخوردار است. مقصود از بیت المال، تأمین اهدافی بلند در حرکت تکاملی انسان به سوی سعادت و معنویّت و قرب الهی است، لذا خیانت و غارت بیت المال نیز، افزون بر حرمت تکلیفی و عذاب قیامت، آثار وضعی ویژه ای در همین دنیا دارد.

قاضي القضات استان در تشريح برخي اقدامات مجرمانه محكومان اين پرونده فساد كلان اقتصادي گفت: شش نفر از محكومان اين پرونده، تركيبي از كارمند بانك تجارت و ساير افراد خارج از مجموعه بانكي بودند با تشكيل شبكه فساد، مبادرت به اختلاس بيت المال و نيز تحصيل اموال از طريق نامشروع نمودند.

دکتر نگین تاجی گفت: دستگاه قضايي استان پس از قطعيت حكم، نسبت به اجراي رأي صادره عمل نموده و با اهتمام ويژه نسبت به بخش مهمتر راي مذكور، يعني استرداد اموال نامشروع اين محكومان اقدام و تمامي اموال را به نحو دقيق شناسايي، توقيف و مسترد نموده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت : بخشي از اموال مسترد شده شامل دو باب ويلا در شهرستان فريدونكنار و يك باب آپارتمان در تهران و يك باب ساختمان مسكوني در شاهين شهر اصفهان و دو دستگاه خودروي مرسدس بنز و كيا اپتيما و همچنين وجوه نقد به ميزان سي ميليارد و هشتصد و شصت ميليون ريال مي باشد.

مقام قضایی ارشد استان در خصوص ارقام مالي اين پرونده كه تاكنون شناسايي و مسترد شده است، نيز اظهار داشت: تاكنون ميزان تقريبي چهارصد و پنجاه ميليارد ريال از اين اموال شناسايي و مسترد شده اند.

دكتر نگين تاجي با توضيحي در خصوص ماهيت كيفري بزه اختلاس، افزود :اختلاس گونه‌ای از کلاهبرداری است که به صورت برنامه‌ریزی ‌شده، منظم و بدون آگاهی دیگران صورت می‌گیرد؛ که مأموران دولتی از طریق تصاحب وجوه و اموالی که بر حسب وظیفه به آن‌ها سپرده شده، مرتکب می‌شوند. لذا دستگاه قضايي استان در مبارزه با چنين فسادهايي با هيچ مجموعه، گروه يا شخصي مسامحه و يا اغماضي نخواهد داشت و تا آخرين گام پاسدار حقوق عامه مردم و بيت المال خواهد ماند.

رئيس دستگاه قضايي استان در پايان ضمن تأكيد بر قاطعيت دستگاه قضايي استان و مجاهدت شبانه روزي مراجع نظارتي و امنيتي استان در برخورد با مفاسد اقتصادي، تصریح داشت : اين پرونده ها با قاطعيت و سرعت روز افزون رسيدگي خواهند گرديد و همكاران قضايي بنده تا شناسايي و دستگيري تمامي مفسدين و مرتبطين شبكه هاي فساد، رسيدگي قضايي خويش را مستحكم ادامه خواهند داد.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...