افزونه جلالی را نصب کنید. 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6277 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
کهگیلویه‌و‌بویراحمد رتبه ۴ ابتلا به کرونا در کشور را دارد
30 اکتبر 2021 - 15:23
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه شهرستان دنا بهترین عملکرد را در تزریق واکسن کرونا داشته است گفت: عادی‌انگاری‌ها سبب شده است اصناف رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار قرار ندهند.
پ
پ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه شهرستان دنا بهترین عملکرد را در تزریق واکسن کرونا داشته است گفت: عادی‌انگاری‌ها سبب شده است اصناف رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار قرار ندهند.

به گزارش عصرزاگرس، استاندار  استان به چالش کرونا برای دنیا و اینکه بسیاری از کشورها درگیر دلتا پلاس هستند، گفت: کرونای نوع جدید دلتا پلاس در ترکیه پاکستان  عراق و آذربایجان درگیر هستند و گزارشی در این رابطه در کشور داده نشده است.
وی با بیان اینکه در اطراف مرزهای ایران گلایه های از دلتا پلاس وجود دارد، گفت: در ترکیه و روسیه دلتا پلاس وجود دارد، این ویروس جهش یافته و در شدت و جهش مرگ و میر بیشتر دارد.
احمدزاده با بیان اینکه در کشور ۸۶ میلیون نفر واکسیناسون شده و حدود ۱۴۰ واکسن   وارد شده و در این هفته به ۱۵۰ میلیون دز می رسد، گفت: با توجه به واکسن های داخلی ۱۷۰ میلیون دز در کشور وجود دارد می شود و دو واکسن نوع جدید داخلی به همراه واکسن فایز سبب امید برای  شرایط بهتر می شود.
وی افزود: در استان از نظر ابتلا به کرونا رتبه ۴ کشوری هستیم و نشان از وضعیت نامناسب دارد.
احمدزاده به شدت کرونا در بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود: سیاست های تحصیل و آموزش توسط آموزش و پرورش استان متناسب با سیاست های کشوری باشد.

وی به محدودیت سفرها توسط نیروی انتظامی در شهرهای نارنجی اشاره داشت و افزود: در تالارهای عروس دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی در کاهش تجمعات، فاصله اجتماعی و همچنین خانواده ها رعایت پروتکل ها را در دستور کار قرار دهند.
احمد زاده افزود: آهنگ تزریق واکسن شدت کافی ندارد و در سه شهرستان یاسوج دوگنبدان و دهدشت هر کدام یک مرکز باید به صورت شبانه روزی و سه شیفت  واکسن تزریق شود.
استاندار به جدیت خانواده‌ها برای تزریق واکسن کرونا اشاره داشت و گفت: ۹۸ و سه دهم معلمان در نوبت اول و در دز دوم ۸۳ درصد تزریق واکسن کرونا داشته اند.

احمدزاده به ایجاد نقشه راه یک ساله برای مبارزه با کرونا در استان و ضرورت تدوین آن اشاره داشت و افزود: در تشییع جنازه ها از شلوغی ها گلایه وجود دارد در این راستا دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و سپاه حضور فعال داشته باشند.

وی به شیب صعودی کرونا در استان اشاره کرد و افزود: در استان باید مبارزه همه جانبه وجود داشته باشد و رتبه ۴ کرونای کشوری ضرورت رعایت بیشتر پروتکل ها را بیشتر می کند.
استاندار به جدیت  موج ششم کرونا اشاره کرد و گفت: آهنگ رشد موج ششم کرونا در کشور  نشان می دهد که توجه بیشتری به کرونا صورت گیرد  و لازم است در استان دقت بیشتری شود.

وی با بیان اینکه تکلیفی برای بستن اماکن عمومی وجود ندارد، گفت: رعایت پروتکل ها برای همه الزامی است در این راستا دانشگاه علوم پزشکی باید نظارت ها را افزایش دهد در خصوص استخرها هنوز تصمیم گیری نشده است، از طرفی مجتمع های ورزشی تعطیل نیست اما رعایت پروتکل ها الزامی است.
وی با بیان اینکه  هیچ گزینه ای برای دانشگاه علوم پزشکی استان  انتخاب نشده است، گفت: وزرا گزینه ای را انتخاب می کنند اما ممکن است با استاندار هماهنگ نباشند بنابراین انتخاب ریاست دانشگاه علوم پزشکی بر عهده وزیر است و اختیار آن در دست استاندار نیست، از طرفی کادر دانشگاه علوم پزشکی شبانه روز پای کار باشند زیرا گزینه ای برای مدیریت دانشگاه انتخاب نشده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: نباید جو و شرایط تغییر کند و حتی اگر وزیر تصمیمی بر تغییر گرفت نباید توسط افراد غیر متخصص اعتراضی صورت گیرد از طرفی از مردم می خواهیم جو سنگین نشود و اگر قرار بر تغییر یا حکمی باشد اجازه دهند کار بر اساس سیستم کشوری و نظارتی پیش برود  و رسما اعلام می شود برای علوم پزشکی گزینه ای انتخاب نشده و کادر پزشکی و درمان پای کار باشن
یزدانپناه به تعدادی فوتی ها در استان اشاره کرد و افزود:  شهرستان های مارگون چرام کهگیلویه و بویراحمد بیشترین موارد درصد بستری دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:میزان مرگ و میر در گچساران و لنده از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: حدود ۱ میلیون دریافت واکسن داشتیم که ۴۶۸ هزار  نوبت اول و بالای ۳ هزار دز در نوبت دوم تزریق شده است.
وی به واکسیناسیون کرونا در مرحله اول ۹۲ و دو دهم درصد و شهرستان دنا بهترین عملکرد و در مرحله دوم ۶۸ و دو دهم درصد است، گفت: ۸۲ درصد دانش اموزان در نوبت اول واکسن تزریق کردند.
یزدانپناه به تجمعات و تشییع جنازه ها و کاهش رعایت پروتکل ها در سطح استان اشاره داشت و افزود: عادی انگاری ها سبب شده است اصناف رعایت پروتکل ها را در دستور کار قرار ندهند از طرفی درآمد دانشگاه کاهش پیدا کرده و منابع لازم برای نیروی‌های شرکتی دریافت نکردند.
وی به مدارس شهری و برگزاری کلاس ها در شهرستان چرام به عنوان یک مشکل اشاره داشت و افزود: در سالن های ورزشی حتی استفاده از یک عدد ماسک مشاهده نشد در این راستا یا پرتکل ها باید رعایت شود یا اینکه سالن ها بسته شود.
معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: ۲۸۵۳ بازید از صنوف صورت گرفت که ۱۶۹  موردمعرفی به مراجع قضایی و ۲ پلمپ صورت گرفت.

بانشی به وضعیت مطلوب رعایت پروتکل در ادارات اشاره کرد و افزود: ۲ شهرستان از قرمز به نارنجی تبدیل شد  این موضوع نشان از تأثیر مثبت واکسن دارد.
وی افزود:  مرگ در گروه جوانان و سیر مرگ و میر به سوی افراد مسن دارد این موضوع نشان از کاهش واکسیناسیون دارد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: به اماکن ورزشی و روئسای ورزشی اعلام شد واکسن را در دستور کار قرار دهند از طرفی ۲ اماکن ورزشی که پروتکل ها را رعایت نکردند تعطیل شدند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان: الگوی فعالیت آموزشی و پرورشی در شرایط کرونا در سال تحصیلی جدید در ۲۴ شهریور ماه به استان ها ابلاغ شد این الگو بر اساس مستندات جلسه ۸۱ ستاد کرونا است بر اساس این الگو جمعیت های عشایری و روستایی زیر ۱۵ نفر آموزش ها به صورت حضوری انجام می شود ، دانش آموزانی که به صورت عشایری و روستایی در جمعیت ۳۰ نفره در دو گروه ۱۵ نفره برنامه برگزار می کنند.

زارع پور به جمعیت زیاد مدارس شهری اشاره داشت و افزود : دروس عملی هنرستان ها در مناطق شهری اعلام شده به صورت حضوری برگزار شود و‌دانش آموزان ابتدایی به صورت گروهی برگزار شود.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...