افزونه جلالی را نصب کنید. 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6323 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
شناسایی ۱۲ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد
18 مارس 2021 - 21:43
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به افزایش آمار بیماران کرونایی در استان، به کرونای جهش یافته انگلیسی مشکوک شدیم که طی رایزنی‌های صورت گرفته با انستیتو پاستور تهران کیت جهت ٨٠ نفر دریافت شد و با استخراج RNA ژنوم کرونای انگلیسی تشخیص داده شد .
پ
پ

به گزارش عصرزاگرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان پناه افزود: به صورت تصادفی از ۲۰ بیمامبتلا به کرونا که تست pcr مثبت داشتند، تست کرونای انگلیسی انجام شد که متاسفانه ۱۲ نفر مبتلا به بیماری کرونای انگلیسی بودند.

وی یادآور شد: ۳بیمار در شهرستان بهمئی، ۳ بیمار در دهدشت، ۳ بیمار در گچساران، ۲ بیمار در بویراحمد و یک بیمار در شهرستان دنا بعنوان کرونای جهش یافته ( انگلیسی)تشخیص داده شدند .ویروس جهش یافته انگلیسی استان های جنوبی کشور از جمله خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری را درگیر کرده است است و پیش‌بینی می‌شود طی یک ماه آینده ویروس انگلیسی در این استان‌ها غالب شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه ۱۵۹ بیمار در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۵۱ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و ۱۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود :متاسفانه در طی ٢۴ ساعت گذشته دو مورد فوت بدلیل کرونا در استان روی داده است همچنین از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۵۹۶۸ نفر بهبود یافته اند.

دکتر یزدان پناه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷۲ رپید تست انجام شده که ۵ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های گچساران و بویراحمد و از ۷۰۴ نمونه pcr انجام شده ٣٣ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در کهگیلویه( ٧٠ درصد )، بویراحمد(٣٠ درصد)، گچساران(٣۵ درصد) و دنا (٢٠ درصد) مثبت بودند.

وی تصریح کرد: ویروس حهش یافته انگلیسی به سرعت و سادگی منتشر می‌شود و افرادی با سنین پایین تر را درگیر می‌کند. میزان سرایت پذیری بالایی داشته و میزان کشندگی آن نیز بیشتر است که می تواند باعث افزایش مرگ و میر در استان شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: مردم باید حساسیتی که در ابتدای سال ۹۹ داشتند را هم اکنون نیز داشته و احساس خطر بیشتری بنمایند .

دکتر یزدانپناه با اشاره به اینکه پوشیدن یک ماسک ۳ لایه به تنهایی کفایت نمی کند، عنوان کرد: ضروری است مردم ضمن پوشیدن ماسک۳لایه، از ماسک پارچه ای روی آن نیز استفاده نمایند.

وی افزود: حتماً فاصله فیزیکی دو متری را رعایت و از حضور در هر گونه تجمعات خانوادگی و مکان های شلوغ مثل بازار، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی به جد خودداری کنید.

وی با اشاره به اینکه جابجایی جمعیت سهم ویژه‌ای در انتقال کرونا دارد، گفت: سفر کردن به سایر شهرها و استانها و نیز سفر به روستاها موجب انتقال بیماری به سایر افراد و مناطق می‌شود.

دکتر یزدان‌پناه افزود: اگر دچار بیماری شدید و علائم داشتید حتماً با ۴۰۳۰ تماس گرفته و یا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنید تا تست سریع و یا pcr برایتان انجام گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: اگر تست کرونای شما مثبت بود باید سریع به قرنطینه رفته و مراقب خانواده و اطرافیان خود باشید. کسانی که در معرض تماس با بیمار بودند نیز باید حتماً جهت تست گیری اقدام نمایند.

وی افزود: افراد مبتلا به کرونای انگلیسی نیز باید قرنطینه خود را به طور کامل رعایت کنند زیرا شیوع بیماری بالا بوده و برای دیگران خطر آفرین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امیدواریم با کمک مردم بتوانیم از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و بهار خوبی را در پیش داشته باشیم.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...