افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6318 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
توصیه هایی برای افراد دیابتی مبتلا به کرونا
02 سپتامبر 2021 - 8:12

رابطه دقیق بین دیابت و سیر ابتلا به ویروس کرونا مشخص نیست، ولی آمارها حاکی از آن است که افراد با سابقه طولانی دیابت کنترل‌نشده، در برابر بیماری کرونا آسیب‌پذیرتر هستند.

پ
پ

به گزارش عصرزاگرس، شواهد نشان می‌دهند که افراد مبتلا به دیابت و سایر بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری قلبی، سی سخت تری از ابتلا به ویروس کرونا را تجربه می کنند دیابت در سنین بالا نیز احتمال آسیب‌پذیری در برابر عفونت ناشی از این ویروس را افزایش می‌دهد.
دیابت ممکن است احتمال ابتلا به ویروس کرونا را دو الی سه برابر افزایش دهد. افراد با قند خون کنترل‌نشده، در خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت قرار دارند. دلیل این موضوع واضح نیست، ولی تحقیقات نشان می‌دهند که قند خون بالا عملکرد سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌شود افراد مبتلا به دیابت، مواجهه خود را با محیط بیرون و دیگران به حداقل برسانند، قند خون خود را کنترل کنند، رژیم غذایی سالم و متنوعی را حفظ کنند و در صورت امکان به صورت منظم ورزش کنند.

دیابتی از کرونایی ها دور باشد 
توصیه هایی برای افراد دیابتی مبتلا به کروناچنانچه به دیابت مبتلا هستید و علائم بیماری (تب، سرفه، تنگی نفس) را در خود مشاهده می‌کنید یا طی ۱۴ روز گذشته با فردی مبتلا به COVID-۱۹ در تماس بوده‌اید، توصیه می‌شود در خانه بمانید و با پزشک معالج خود برای اقدامات لازم مشورت کنید. برای پیشگیری از گسترش عفونت، از ملاقات غیرضروری با سایر افراد پرهیز کنید.

افراد دیابتی در صورت ابتلا کرونا چکار کند ؟
سیستم ایمنی بدن، عفونت‌ها و سایر بیماری‌ها را به عنوان عوامل استرس‌زا تلقی کرده و در پاسخ به آن‌ها قند بیشتری را وارد جریان خون می‌کند. افرادی که دیابت ندارند در پی افزایش قند خون، انسولین بیشتری تولید می‌کنند. اما افراد مبتلا به دیابت نمی‌توانند انسولین تولید کنند، در نتیجه علائم دیابت به علائم بیماری اضافه شده و شرایط را سخت‌تر می‌کند.
بنابراین اگر دیابت دارید و تست کرونایتان مثبت شد 
توصیه هایی برای افراد دیابتی مبتلا به کرونا• نگران نباشید و آرامش خود را حفظ کنید. با پزشک معالج خود برای گرفتن بهترین راهکار مشورت کنید.
• دارو‌های دیابت خود را مصرف کنید و سایر دارو‌های مصرفی خود را بدون توصیه پزشک تغییر ندهید.
• اگر در خانه دستگاه اندازه‌گیری قند خون دارید، بهتر است حداقل هر ۴ ساعت قند خود را چک کنید. اگر نمی‌توانید در خانه قند خون را چک کنید علائم بالا رفتن قند خون (تشنگی و ادرار زیاد، سردرد، خستگی و ضعف) را بشناسید.
• آب بنوشید. با مصرف مایعات شیرین‌نشده فراوان آب بدن خود را حفظ کنید. حجم غذا‌های خود را کاهش و تعداد وعده‌ها را افزایش دهید.
• به تغذیه خود توجه کنید و انرژی کافی برای بدنتان تامین کنید. اگر تهوع دارید و نمی‌توانید غذا بخورید، از آبمیوه و نوشیدنی‌های شیرین سالم استفاده کنید.
• در صورت لزوم مراجعه به بیمارستان، دارو‌های خود را به همراه داشته باشید و به تمام کادر درمان اطلاع دهید که به دیابت مبتلا هستید.
• در زمان شیوع COVID-۱۹ علاوه بر موارد بالا به توصیه‌های عمومی برای افراد مشکوک یا مبتلا به بیماری را از منابع معتبر عمل کنید.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...