افزونه جلالی را نصب کنید. 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6274 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
19 آوریل 2024 - 15:43
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اقدامات این دانشگاه گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
پ
پ
به گزارش عصر زاگرس   سعید جاودان سیرت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه یاسوج با اشاره به ضرورت تشکیل پرونده الکترونیکی و اقدامات صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: توجه به ایجاد پرونده الکترونیک سبب پیش‌بینی به موقع بیماری‌ها، شناسایی و ارائه راهکار و درمان به موقع آنها خواهد شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به روز شمار سلامت اشاره کرد و گفت: یکی از رویکرد‌های مهم توجه به سلامت روان و جسم آحاد جامعه است.
جاودان سیرت به تقویت بهداشت و تاب آور ساختن نظام سلامت در هنگام تهدیدات همچون کرونا که سبب عبور از مشکلات شد اشاره کرد و ادامه داد: شیوع بیماری‌های قابل پیشگیری، بیماری‌های واگیر و غیر واگیر و درمان با واکسن، بالارفتن نرخ چاقی، تهدیدات زیست محیطی بخشی از چالش‌ها است که راهکار‌های مختلف وزارت بهداشت و دانشگاه از طریق ظرفیت سازی جامعه، تقویت سیستم‌های بهداشتی، مشارکت و همکاری بین بخشی و برون بخشی در نظام سلامت، توانمند سازی جامعه، افزایش سواد سلامت جامعه در مراکز بهداشت، خانه‌های بهداشت از طریق مسائل بروز، چاپ بنر و ترویج رفتار‌های بهداشتی، آمار و اطلاعات در حوزه بهداشت در حوزه واکسن، بهداشت مدارس، زنان باردار و… از جمله راهکار‌ها در این بخش است.
دکتر جاودان سیرت گفت: دانشگاه علوم پزشکی تنها ۲۵ درصد از سلامت جامعه را بر عهده دارد و ۷۵ درصد آن نیازمند همکاری‌های بین بخشی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادانه با اشاره به خدمات صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروز گفت: در این مدت بیش از یک هزار و ۵۲۰ مورد انتقال بیمار و مراجعه به اورژانس صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در حوزه بهداشت نیز ۶۷ هزار و ۵۰۶ مراجعه، ویزیت، آزمایشگاه انجام و در بخش درمان نیز بیش از ۲۴ هزار خدمت به مراجعین سرپایی و بستری ارائه شد
اقدامات به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سالی که گذشت
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین به خدمات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت بالغ بر ۵۱۳ هزار و ۵۸۱ نفر به مراکز درمانی و سرپایی استان مراجعه نموده اند.
وی افزود: بیش از ۹۳۰ هزار مراجعه در حوزه بهداشت و ۱۵۷ هزار و ۱۵۸ مورد در حوزه اورژانس ارائه خدمت ثبت شد.
وی در پایان تاکید کرد: در سال‌گذشته ۴۴ طرح، عمرانی بهداشتی و درمانی افتتاح، ۱۱ طرح کلنگ‌زنی شد همچنین ۲۸ طرح از ۳۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...