افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6261 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در سامانه سامد به مشکلات مردم رسیدگی کرد
07 آوریل 2024 - 15:31
استاندار کهگیلویه وب ویراحمد در نخستین برنامه مردمی خود در سال جاری در مرکز سامانه سامد به مشکلات تعدادی از هم استانی ها رسیدگی کرد.
پ
پ

به گزارش  عصر زاگرس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده روز شنبه در این برنامه گفت تمام تلاش ها بر این است تا در سال جاری روند خدمت رسانی به مردم در استان ارتقا یافته و بهبود پیدا کند.

وی با بیان اینکه در سال جدید تمرکز مدیران بیشتر روی مسائل اقتصادی، اشتغال و بهبود معیشت مردم است عنوان کرد: مدیران باید بصورت میدانی و تمام وقت به مشکلات مردم رسیدگی کنند.
استاندار با اشاره به شعار سال عنوان کرد در برنامه های دولت با هدف گذاری های صورت گرفته،  مشارکت مردم برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی پایدار مورد توجه خواهد بود.
احمدزاده توجه به مشکلات مردم و مسائل عمومی را از دیگر برنامه های مورد توجه در سال جدید عنوان کرد و گفت: برای بررسی و رفع مشکلات مردم برنامه های سفر به شهرستان ها، ملاقات های عمومی و دیدارهای مردمی به قوت خود باقی خواهد بود.
وی اظهار داشت در برنامه گفتگوی مردمی امروز مسئله سرمایه گذاری و اشتغالزایی درخواست برخی از این عزیزان بود که با مدیران اجرایی ذیربط مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

استاندار پیگیری مسکن، تسهیلات ازدواج و اشتغال، مشکلات زیرساختی به خصوص در حوزه های روستایی را از دیگر موضوعات مطرح شده در این برنامه عنوان کرد.
احمدزاده با اشاره به اینکه علاوه براین درخواست ها، مردم مشکلات متعددی را در این نشست مطرح کردند، گفت: برخی ها علاقمند به سرمایه گذاری در استان هستند اما تسهیلاتی در اختیار ندارند چون بانک ها در ابتدای سال تسهیلات پرداخت نمی کنند قرار شد پیگیری شود تا بانک ها سریعا تسهیلات را به متقاضیان سرمایه گذاری پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه برخی از پروژه های سرمایه گذاری تسهیلات مصوبی دارند، افزود: بانک ها تسهیلات مصوب را سریع پرداخت کنند  لذا توصیه می کنم به مدیران که هر فردی که می خواهد در استان سرمایه گذاری کند در کمترین زمان ممکن مشکلش حل شود.
احمدزاده عنوان کرد: برخی از مراجعه کنندگان مشکلات اقتصادی و معیشتی داشتند که از مدیرکل کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی که در این برنامه حضور داشتند خواستیم این افراد را مورد حمایت قرار دهند تا دچار آسیب نشوند.
وی با اشاره به درخواست اشتغال برخی از متقاضیان گفت: برخی ها که تحصیلات کمتری دارند با همکاری حوزه اقتصادی به عنوان نیروی خدماتی در مراکز تولیدی و بخش خصوصی می توانند به کار گرفته شوند اما افراد تحصیل کرده به دنبال شغل در بخش های دولتی باید در آزمون شرکت کنند.
استاندار بیان کرد: بحث نیروهای شرکتی و خدماتی که در دستگاه ها هستند جدا است و آنها از طریق اداره کار معرفی می شوند.
وی با اشاره به درخواست مسکن روستایی در استان گفت: این افراد درخواست دادند که از طریق اراضی منابع طبیعی برای توسعه روستا و ساخت و ساز مسکن جوانان مساعدت شود البته معارضاتی وجود دارد و همین معارضات در روند انجام کارها وقفه ایجاد می کند که از اهالی روستاه درخواست داریم با هم کنار بیایند تا ساخت مسکن در روستاها تسریع داده شود.
استاندار بیان کرد: جمعی از کارکنان همیاری شهرداری استان به دلیل عدم پرداخت چندماه حقوق به ما مراجعه کردند و چون همیاری شهرداری دولتی نیست نمی توانیم از محل دولتی به آنها حقوق پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه کارکنان همیاری شهرداری به صورت درآمد هزینه ای هستند، گفت: سازمان همیاری شهرداری طی سال های گذشته ۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد و احکام متعددی علیه آنها صادر شده است که از معاون عمرانی خواستیم یکی دو هفته آینده مشکلات و وضعیت سازمان همیاری شهرداری و نیروهای آنها تعیین تکلیف شوند.
احمدزاده عنوان کرد: در صورتی که امکان فعالیت این شرکت وجود ندارد ورشکستگی سازمان همیاری شهرداری های استان اعلام و این سازمان منحل شود.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست بازگشایی جاده روستایی برخی از مردم گفت: همه راه های روستایی که در سیل گذشته دچار آسیب شدند بازگشایی شدند و هیچ جاده مسدودی در سطح استان نداریم اما تردد در این جاده ها سخت است که دستور دادیم رسیدگی شود.
وی بیان کرد: در بارش های اخیر بر اثر سیلاب در برخی از مناطق زمین های کشاورزی تخریب شدند که این موارد به ستاد بحران گزارش داده شده که از محل کمک های بلاعوض  و یا تسهیلات مشکلات این افراد رفع شود تا آنها نیز به زندگی بازگردند.
استاندار همچنین بر کاهش زمان رسیدگی به استعلامات سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: دستگاه های مرتبط به بخش سرمایه گذاری از طریق پنجره واحد در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی استعلامات باشند و نباید در این دولت دستگاه دولتی باشد که پاسخ گوی استعلامات طرح ها نباشد.
احمدزاده اظهار داشت: چنانچه دستگاهی پاسخ گوی مردم و سرمایه گذاران نباشد حوزه بازرسی استانداری ورود می کند و با آن دستگاه ها برخورد می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش من و همکارانم در استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی این است که از مشکلات مردم بکاهیم و گرهی از مشکلات آنها باز کنیم.
 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...