افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6261 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
جلوه های اقلیم چهار فصل در هوای کهگیلویه و بویراحمد نمایان شد
04 آوریل 2024 - 9:46
شبانه روز گذشته اقلیم چهار فصل در دمای هوای مناطق گرمسیری و گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد نمایان شد.
پ
پ

درحالی که مردم شهرستان های سردسیری بویراحمد، دنا و مارگون شب گذشته و بامداد امروز هوای کاملا زمستانی را تجربه کردند و بیشتر شهروندان برای گرم کردن خانه های خود از چند بخاری استفاده کرده بودند اما هوای بهاری و تابستانی برخی شهروندان ساکن شهرستان های گچساران،بهمئی و کهگیلویه را ناچار به روشن کردن کولر و پنکه برای خنک کردن واحدهای مسکونیشان کرد.

این روزها در حالی که ارتفاعات برخی از نقاط سردسیری استان پوشیده از برف است اما تپه ماهورها و دشت های مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد سرسبز است.

براساس گزارش اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اختلاف دمای گرمترین و سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته ۲۲ درجه سانتیگراد بود.

سی سخت با ارتفاع ۲هزار و ۲۵۰ متر از سطح دریا از مرتفع ترین نقاط شهری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود،بلندترین نقطه در این استان قله دنا واقع در شهرستان دنا با ارتفاع چهار هزار و ۴۰۹ متر و پست ترین نقطه آن چره زن در جنوب غربی بی بی حکیمه در شهرستان گچساران ۱۹۷ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. .

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر مارگون با ۵ درجه سانتگیراد سردترین نقطه استان در شبانه روز گذشته بود.

ولی بهره مند افزود: بامداد امروز حداقل دمای هوای شهرهای سردسیری یاسوج و سی سخت به ترتیب ۶.۶ و ۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی بیان کرد: کمینه دمای هوای شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در بامداد امروز در دوگنبدان ۱۱.۲،دهدشت ۹.۲،امامزاده جعفر ۱۰.۸، لنده ۱۳ و لیک ۱۶.۳ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:گرمترین ساعت های شبانه روز گذشته در لیکک ۲۷ و لنده ۲۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی تاکید کرد: حداکثر دمای شبانه روز گذشته در یاسوج ۱۹،سی سخت ۱۷،دوگنبدان ۲۶،دهدشت ۲۶،امامزاده جعفر ۲۶.۶ و و مارگون ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بهره مند خاطرنشان کرد: وضعیت دمای هوای استان در شبانه روز آینده شاهد تغییرات محسوسی نخواهد بود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت ایران یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

کهگیلویه وبویراحمد از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با اصفهان همسایه است.

این استان سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌است.

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...