افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6272 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
کوچ عشایر کهگیلویه وبویراحمد در ۱۵ نقطه رصد و مدیریت می شود
30 مارس 2024 - 15:51
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: نیروهای منابع طبیعی در ۱۵ گلوگاه ثابت و سیار در شهرستان‌های مختلف این استان از کوچ پیش از موعد عشایر این استان جلوگیری خواهند کرد.
پ
پ

سعید جاوید بخت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: گلوگاه های ثابت و سیار در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، باشت، بویراحمد، بهمئی، لنده و دنا برای جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر به مناطق ییلاقی فعالیت خود را آغار کردند.

کوچ عشایر کهگیلویه وبویراحمد در ۱۵ نقطه رصد و مدیریت می شود

وی زمان کوچ عشایر به مناطق ییلاقی را ۱۰ اریبهشت اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط دمایی، اقلیم مناسب و علوفه کافی در استان‌های همجوار، لزومی ندارد دامدار کوچ پیش از موعد داشته باشد.

جاوید بخت با اشاره به اینکه مصوبات ستاد کوچ از سوی استانهای همجوار نادیده گرفته می شود تاکید کرد: لازم است عشایر برای عدم تخریب مراتع و تداوم فعالیتهای دامداری در زمان مناسب اقدام به کوچ کنند.

وی اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک ایل راه بزرگ در مسیر کوچ بهاره استان‌های همجوار واقع شده است و همه ساله بخاطر این موضوع، خسارت زیادی به مراتع آن وارد می‌شود.

جاوید بخت تصریح کرد: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد مبدا کوچ است انتظار می رود استان‌های همجوار با در اختیار گذاشتن نهاده‌های لازم برای عشایر، مانع کوچ زودهنگام آنها شود.

کوچ عشایر کهگیلویه وبویراحمد در ۱۵ نقطه رصد و مدیریت می شود

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۱۱ هزار خانوار عشایری و جمعیتی افزون بر ۷۰ هزار نفر یکی از مهمترین استان‌های کشور در زمینه جمعیت عشایری است.

عشایر استان ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.

هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی با ۱۳ زیست‌بوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

 

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...