افزونه جلالی را نصب کنید. 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6248 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
فوت ۲ یاسوجی بر اثر گاز گرفتگی
16 مارس 2024 - 12:34
سرپرست اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: ۲ نفر با مسمومیت گاز مونوکسید کربن "Co" در یاسوج جان باختند.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس  محمدامین نیکویی نژاد افزود: حادثه گاز گرفتگی در خیابان “ابوذر” یاسوج امروز صبح به اورژانس گزارش شد که در این حادثه یک مرد ۶۰ ساله و یک زن ۳۵ ساله در این حادثه بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن فوت کردند.

نیکویی نژاد اضافه کرد: در این حادثه یک خانم ۲۰ ساله دچار مسمومیت شد که به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل شد و علت حادثه در دست بررسی است.

وی یادآور شد: نخستین و مهمترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با مونوکسید کربن و سایر انواع گازگرفتگی شده، رساندن اکسیژن (هوای تازه) به اوست به همین دلیل به محض مشاهده فردی که دچار گازگرفتگی شده، باید پنجره‌ها را باز کرد تا هوای تازه به سرعت وارد اتاق شود و در صورت امکان فرد گاز گرفته را به پنجره نزدیک کرد.

مونوکسید کربن، گازی بی رنگ، بدون بو، نامرئی، بسیار سمی و کشنده است و علائم زودرس مسمومیت با آن شامل سردرد، سرگیجه، تهوع ، خستگی و علائم بسیار شبیه به آنفلوانزا (بدون تب و بزرگی غدد لنفاوی) و علائم دیررس و حاد آن کاهش فشار خون، کاهش سطح هوشیاری، تشنج و مرگ است

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...