افزونه جلالی را نصب کنید. 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6248 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
تمرکز کهگیلویه و بویراحمد بر گردشگری مذهبی در ماه رمضان
09 مارس 2024 - 16:22
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان: هم‌زمانی ماه رمضان در ایام نوروز فرصت مناسبی برای معرفی آیین‌های مذهبی مردم کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران است.
پ
پ

به گزارش عصر زاگرس مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی، گفت: هم‌زمانی ماه رمضان در ایام نوروز فرصت مناسبی برای معرفی آیین‌های مذهبی مردم منطقه به گردشگران است.
سعید طالبی پور با اشاره به وجود ۳۷۵ بقعه‌ی متبرکه در این استان، افزود: باهدف رونق گردشگری مذهبی در ایام نوروز برخی از بقاع متبرکه که ثبت تاریخی شدند، مرمت و ساماندهی شده است.
وی با اشاره به وجود مرقد مطهر «بی‌بی حکیمه» خواهر امام رضا (ع) در این استان، بیان کرد: این مکان گردشگری در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی بخصوص کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس است.
او ادامه داد: برگزاری برنامه‌های مذهبی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، باهدف معرفی آیین‌های سنتی مردم کهگیلویه و بویراحمد در کنار بقاع متبرکه ازجمله در مرقد مطهر بی‌بی حکیمه (س) از برنامه‌های مهم این اداره‌کل است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کنار آستان مقدس امامزاده عسکر (ع) روستای هدف گردشگری کریک مانند آلاچیق، سکو و امکانات اقامتی برای پذیرایی از گردشگران مذهبی، گفت: تلاش می‌شود در این مکان مذهبی هم برنامه‌های سنتی ویژه ماه مبارم رمضان و ایام نوروز برگزار شود.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...