افزونه جلالی را نصب کنید. 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6274 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 10 تعداد دیدگاهها : 764×
هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد هشدار نارنجی صادر کرد
24 فوریه 2024 - 15:58
رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ورود سامانه بارشی از عصر روز شنبه پنجم اسفند تا عصر یکشنبه به هوای استان ، برای این منطقه هشدار نارنجی صادر کرد.
پ
پ

ولی بهره‌مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این هشدار برای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد مانند یاسوج،باشت،امامزاده جعفر،بویراحمد،چرام،دهدشت،دوگنبدان،سی سخت،لنده و مارگون صادر شده است .

وی تصریح کرد: بارش باران،رعد و برق ،کاهش محسوس دما،وزش باد شدید موقت، تگرگ و برف در ارتفاعات از ویژگی های این سامانه بارشی است.

بهره مند خاطرنشان کرد:جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل ،لغزندگی جاده ها و بسته شدن دامنه های برفگیر از مهم‌ترین خطرات این سامانه بارشی است.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان خواست در بازه زمانی فعالیت سامانه بارشی از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین انجام فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند.

او از شهروندان خواست تا در روزهای آینده از سفرهای برون‌شهری پرهیز کنند، عشایر در این مدت جابه‌جا نشوند و ناوگان حمل‌ونقل و راهداری‌ها در آمادگی به سر ببرند و دستگاه‌های امدادرسان آمادگی خدمت‌رسانی داشته باشند.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزان بارش بلند مدت سالانه در ایستگاه یاسوج ۷۹۶، سی سخت ۶۹۶.۷، دوگنبدان ۴۳۷.۴، دهدشت ۵۰۳، لیکک ۴۰۶.۷ ، مارگون ۶۲۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۱ میلیمتر است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین بلند مدت سالیانه بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۰ میلیمتر است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

دیدگاه های مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 09171482994
پسـت الـکترونیـکی info@asrzagros.ir
آدرس پسـتی جمهوری اسلامی ایران،کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت ...